סדרת הגמר מתחילה, מי תעלה לליגת העל?

הליגה הלאומית לנשים מגיעה לרגע השיא שלה – סדרת גמר הפלייאוף. אליצור ת"א מול הפועל כפ"ס, 20:30, שידור ישיר בערוץ היוטיוב של איגוד הכדורסל.
2 קבוצות עשו את כל הדרך עד לכאן, רק אחת תזכה באליפות ותעפיל לליגת העל. מצד אחד אליצור ת"א שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ותנסה לנצל את יתרון הביתיות שלה, מהצד השני כפ"ס בהופעת בכורה במעמד שתקווה להמשיך ולקבל דחיפה משמעותית מהקהל שלה שמלווה אותה גם במשחקי החוץ. הקבוצות נפגשהו ביניהן פעמיים העונה – במפגש הראשון בכפ"ס ת"א ניצחה בדו ספרתי, בגומלין בת"א השרוניות השיגו את הנקמה עם ניצחון דרמטי.

מאת: לילך וייס

התל אביביות סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון בדרום, ולאחר מכן ברבע הגמר עברו בקלות את כאוכב עם 2-0 בסדרה. בחצי הגמר זה כבר היה יותר קשה מול אס"א ירושלים, אבל גם כאן ת"א הצליחה לסיים את הסדרה בשני משחקים. כפ"ס מנגד עברה ברבע הגמר את מג'דל כרום עם ניצחון חוץ מרשים, ובחצי הגמר הצליחה להשלים מהפך – אחרי שהפסידה את המשחק הראשון מול בני יהודה, עשתה את ההתאמות הדרושות והצליחה לנצח את 2 המשחקים הבאים בדרך כאמור להופעה היסטורית בגמר.

על הפרקט מחכה לנו מאצ'אפ מעניין בין שיר תירוש (ת"א) לבין טל יעקב (כפ"ס). סגנון המשחק שלהן שונה, אבל שתיהן שחקניות התקפה טובות ושתיהן גם עושות הגנה טובה. בחצי הגמר ראינו את יעקב מתעלה הגנתית מול שחקניות בכירות ב-בני יהודה, אצל תירוש ראינו לא מעט חטיפות שתורגמו למתפרצות ונקודות קלות בצד השני עבור ת"א.

טל יעקב ושיר תירוש, המאצ'אפ של הסדרה

בגזרת הנסיון – בשני הצדדים יש צמד שחקניות ותיקות מנוסות. בצד התל אביבי יש את קרן נחמה ורבקה רוס. נחמה שחקנית התקפה טובה מאוד שיודעת לחדור לסל ומציגה גם אחוזי קליעה טובים, רוס תורמת המון בגזרה ההגנתית וגם בניהול המשחק. גם בכפ"ס יש לנו רכזת מנוסה שיודעת לשמור על קור רוח במאני טיים ובילתה לא מעט זמן בליגת העל – מאיה איסרוב. לצידה בצבע יש את מיכל אפשטיין, שחזרה העונה אחרי פרישה, וגם בגיל 40 לא מפסיקה להראות לנו איזה יכולות פנים מרשימות יש לה וכמה קשה לעצור אותה בצבע. אגב – גם רוס וגם איסרוב כבר הניפו צלחת בליגה הלאומית, וגם עשו את זה יחד באותה קבוצה – אליצור רמלה 16/17.

לשתי הקבוצות יש קלעיות טובות מחוץ לקשת – דרור מייברג בכפ"ס (שכבר הספיקה לנצח משחק או שניים עם שלשת מאני טיים לקראת הסיום העונה), ואמי רינת וגלי קונטס בת"א (שהציגו העונה כמה משחקים מרשימים בהן קלעו מספר רב של שלשות). עוד כמה שמות שכדאי לשים לב אליהם בסדרת הגמר – דוריאן דהן סוויץ' ומאיה לוינשטיין מת"א, שתי שחקניות צעירות שמשחקות עם הרבה ביטחון וסיפקו מספרים יפים לאורך העונה. לכפ"ס יש את אופיר פרפרה, שלי שפית ושחר יום טוב, כולן בוגרות מחלקת הנערות השרונית וחלק חשוב ברוטציה שגם כן הראו יכולות טובות השנה.

על הקווים יש לנו מצד אחד את דניאלה ראובן, שהיתה בעבר עוזרת מאמנת בליגת העל, וזאת עונתה השניה על הקווים בכפ"ס. ראובן מאמנת במקביל גם במחלקת הנוער של הקבוצה. בצד השני אורן לם, שאימן עד העונה בעיקר במחלקת הנוער של רעננה וגם זכה בגביע האיגוד עם הבוגרות של המועדון, וזאת העונה הראשונה שלו באליצור ת"א.