סטטוס-קוו בצמרת הדרומית

מחזור 12 בארצית דרום: רחובות גברה בחות על כפר קאסם, מכבי אליצור פ״ת גברה על היריבה העירונית, והשתיים שומרות על מקומן בצמרת. רמלה מטפסת למקום הרביעי עם ניצחון שני ברציפות. בצפון: שני משחקי השלמה למחזור ה- 11 – נצחונות למגידו ולגלבוע.

מאת: אלירן כהן
צילום: מכבי אליצור פ"ת

לאור השוני במבנה הליגות – התקיימו אמש (רביעי) ארבעה משחקים במסגרת המחזור ה- 12 במחוז הדרומי של הליגה הארצית, המונה 13 קבוצות. במוקד: מכבי רחובות גברה בחוץ על הפועל כפר קאסם, מכבי אליצור פתח תקווה נשארה קרובה למוליכה עם ניצחון חוץ על אליצור פ״ת / גבעתיים.

מוליכת הטבלה מרחובות התאוששה מתקופה פחות מוצלחת והביסה בחוץ את הפועל כפר קאסם – 53:73, במשחק שעצר את המומנטום של המארחת. רוברט רותבארט (18 נק׳) ואפיק ניסים (17 נק׳) בלטו בשורות המארחת – שממשיכה להסתכל על הליגה מלמעלה. מכבי אליצור פ״ת גברה בחוץ על אליצור פ״ת / גבעתיים 93:102 והעלתה ל- 9 את רצף הנצחונות שלה. אופק לוי (29 נק׳) וסתיו אהרון (27 נק׳) בלטו בשורות המנצחת, שנהנית מהמשחק החסר של יבנה ומטפסת זמנית למקום השני בטבלה.

אליצור רמלה השלימה אמש ניצחון כפול תוך ארבעה ימים, כשגברה בחוץ על אליצור נחל שורק 81:82. רמלה, שכבר מטפסת בשקט למקום הרביעי בטבלה, נהנתה ממשחק נהדר נוסף של גל כוהנר (19 נק׳) ונתי יוסף (17 נק׳). א.ס. אשקלון, שהפסידה לרמלה בתחילת השבוע, גברה אמש על שכנתה מלוד – 68:80 הודות ל- 17 נק׳ של יובל חיים ורון ציפר.

המחזור יושלם במהלך הימים הקרובים. הערב (חמישי) תארח מכבי אשדוד צבר את הפועל חבל איילות. ביום רביעי הבא תארח אליצור יבנה את עירוני ״שיקו״ קרית אונו. ביום ראשון הקרוב יושלמו משחקי הסיבוב הראשון במחוז עם מחזור משחקים נוסף.

ביום שלישי נערכו שני משחקי השלמה למחזור ה- 11 במחוז הצפוני. הפועל מגידו טיפסה למקום הרביעי בטבלה אחרי ניצחון ביתי על חדרה – 81:89 עם משחק נהדר של דגן יבזורי (22 נק׳) ועזמי אבו אחמד (17 נק׳). הפועל גלבוע / ברוש עלתה למקום החמישי בטבלה עם ניצחון על הפועל עמק חפר – 54:84, ונהנתה מ- 17 נק׳ של דניאל גואטה ועומר לוי.

ביום ראשון יתקיימו שלושה משחקים נוספים במסגרת המחזור ה- 11 במחוז הצפוני, שינעלו את הסיבוב – שניים מהם, כזכור, הופסקו לאור דליפת מים מתקרת האולם ביום ראשון האחרון.