סיכום המחזור ה-12 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס פתיחת הסיבוב השני זימנה מפגש דרבי שהיה במעמד צד אחד. בשני המחוזות תמונת הצמרת ברורה והתחתית בוערת במאבק על הישארות בליגת העל בעונה הבאה.

עם סיום משחקי שמינית הגמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר, נערכה הגרלת משחקי רבע גמר גביע המדינה אשר זימנה לנו שני מפגשי דרבי: הדרבי הגדול של ת"א שבו הפועל ת"א תארח את מחזיקת הגביע מכבי ת"א ודרבי ההתיישבות העובדת בין הפועל עמק יזרעאל הפועל גלבוע מעיינות. שני משחקים נוספים: מכבי ראשל"צ מכבי רעננה ומכבי ר"ג אליצור עירוני נתניה. המשחקים יתקיימו ביום חמישי 1.2. והמנצחות יעפילו לחצי הגמר שיהיה במתכונת של בית וחוץ.

מחוז צפון:

משולש הצמרת המתבסס בראש טבלת מחוז צפון: הפועל עמק יזרעאל (1-11), גלבוע/מעיינות ועירוני רעננה (3-9)

הרחק מאחוריהן, במרכז הטבלה: מכבי אסי חיפה (5-7), הפועל כפר סבא אביב, אליצור נתניה (6-6) והפועל עמק חפר (7-5).

בתחתית הטבלה: מכבי הוד השרון, הפועל גליל עליון צפת (8-4), הפועל משגב, בני הרצליה (7-4 ומשחק חסר), ומכבי חיפה צעירים (10-2)

תוצאות המשחקים:

מכבי הוד השרון הפועל גלבוע מעיינות 84-76

(אתר סל הגלבוע)

בפתיחת הסיבוב השני הגיעה גלבוע/מעיינות למחזור הראשון בסיבוב השני והתארחה בהוד השרון שלראשונה העונה היא בסגל מלא למעט איתמר ברסון שמתאושש מפציעה ארוכה, מנגד המקומיים חסרו את אלירן חדד (חולה) חריג הגיל שלהם

גלבוע/מעיינות עלתה עם חנוכי/שפיר/יוחנן/מורגנשטרן/מושקוביץ , המקומיים עלו עם נויובץ/יונתן לוי/שקד/אלון/הרסון

הפתיחה הייתה של האדומים שהשתלטו על המשחק ומהר מאוד עלו לדו ספרתי עם שלשות של יוחנן (1) ושפיר (2). המקומיים לקחו פסק זמן וניסו לאפס את החברה אבל חנוכי וחיון סגרו את הרבע הראשון בתוצאה 20-10 לטובת גלבוע/מעיינות.

הרבע השני נפתח עם שלשה מקומית של דורי יונתן אבל ננקין עם דקות איכותיות משלו החזיר עם 7 אישיות רצופות שלו והעלה את היתרון ל+14. המקומיים המשיכו את מזלם מחוץ לקשת אך ללא הצלחה ומושקוביץ ושפיר הצמיחו את ההפרש ל+20 . דורי אלון וחבריו לא ויתרון ובמחצית 38-22 גלבוע/מעיינות

ברבע השלישי גלבוע/מעיינות ידעה שעם אנרגייה נכונה ומעט תשוקה בהגנה היא חייבת וצריכה להרוג את המשחק אך לא כך היה. המקומיים עם הרבה אופי ורוח ספורטיבית לא ויתרו ופתחו במטח מחוץ לקשת (7 שלשות ברבע השלישי סה"כ) ומצליחים להוריד עד מינוס 10 בלבד. חנוכי/חיון/מושקוביץ/ננקין/מורגנשטרן עם יכולות טובות בהתקפה לא נתנו להוד השרון להגיע לחד ספרתי אבל המקומיים מסיימים את הרבע נהדר עם 30 נקודות בהתקפה ברבע זה ולוח התוצאות מראה 52-63 גלבוע/מעיינות שהכול פתוח

אם חשבנו שברבע האחרון האדומים מהצפון יבינו שצריך להתעורר אז לא כך הדבר. המקומיים המשיכו במשחק הנהדר ועם אחוזי קליעה טובים מאוד ומורידים לחד ספרתי 4 דקות לסיום לראשונה 79-70 ופסק זמן ראשון אדום. גם מהפסק זמן הזה החברים באדום לא מתעוררים והמקומיים סוגרים ריצת 6-0 נוספת שנותרו על השעון 1:13 לסיום וכדור מהצד של החניכים של דוידי שלוקח פסק זמן מרחק התקפה אחת משוויון ראשון במשחק. הוצאת כדור לא טובה של הוד השרון ואייל ננקין חוטף את הכדור לסל ומעלה את גלבוע/מעיינות ליתרון 81-76. 

המקומיים יצאו להתקפה נוספת ונעצרו אצל חנוכי ששלח את ההתקפה שמצאה את חיון שאוהב את המאני טיים וקובר שלשה נהדרת מהפינה וסוגר עניין 84-76 גלבוע/מעיינות שמסמנת וי אבל עם הרבה סיבות לדאגה להמשך.

קלעו לגלבוע/מעיינות

איתי מושקוביץ -18 נק' , 4 כ"ח, 4 אס' , 3 חטיפות , אייל ננקין -16 נק' , 6 כ"ח , אלון מורגנשטרן -14 נק' ,6 כ"ח , יותם חנוכי– 12 נק' , 8 כ"ח , 6 אס' , רזיאל חיון -12 נק' , אמיר שפיר -8 נק' , 3 אס' , הראל יוחנן -3 נק' , בניהו סרור– 1 נק' , שותפו ותרמו אך לא קלעו : סגל, אונה,אלבז, רומנוב

הרבו לקלוע להוד השרון

נויוביץ גיל – 21 , דורי אלון -15 , דורי יונתן -11 , יונתן לוי -10 

הפועל כפר סבא אביב הפועל עמק יזרעאל 99-75

אליצור עירוני נתניה הפועל עמק חפר 51-85

מכבי אסי חיפה מכבי רעננה עירוני 58-59

הפועל גליל עליון צפת מכבי חיפה צעירים 62-84

בני הרצליה הפועל משגב (נדחה ליום חמישי 25.1 )

מחוז דרום:

מכבי טדי ת"א בודדה בפסגה (1-12) לאחר ניצחון משכנע על השנייה בטבלה הפועל ת"א (2-10). אחריהן בצמרת: מכבי ראשל"צ איציק והפועל יורם חולון (3-9) ונס ציונה איתי (4-8) שממשיכות לנצח.

במרכז הטבלה: הפועל ירושלים יהב, א.ס. אשקלון (6-6), אליצור יבנה (7-5) והפועל ירושלים יובל (8-4)

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג (9-3), מכבי עופר ראשל"צ (11-1) וגן יבנה שעדיין מחפשת ניצחון ראשון.

תוצאות המשחקים:

מכבי ת"א טדי הפועל ת"א 68-88

לאחר שהגרלת רבע גמר גביע המדינה זימן מפגש דרבי, נפגשו שתי היריבות העירוניות בהדר יוסף.

מכבי ת"א, המארחת בצהוב פתחו עם גל כהן, דורי סהר, נווה בן שמן, עידן אלבר ודני אבדיה מנגד הפועל ת"א באדום עם ים מדר, גיא עלוש, גיא פלטין, ארז בנימין ושחר עמיר.

הרבע הראשון היה צמוד. מכבי ת"א בראשות דורי סהר פתחה היטב ומנגד צמד ה"גיאיים" עלוש ופלטין שמרו את האדומים במשחק. מוריאידי עלה מהספסל וביחד עם אלבר הובילו את מכבי ת"א, מהעבר השני היו אלה רועי אריאלי שעלה מהספסל ועמיר שסיפקו נקודות לאדומים ובתום הרבע 19-23 למכבי ת"א.

ברבע השני האדומים פתחו עם שלשה של עומר הראל ובהמשך התקשו למצוא את הרשת. דני אבדיה נכנס למשחק בתוספת שלשות ונקודות של עומרי סיניבר ודורי סהר יצרו בריחה של הצהובים. אלבר סיים את המחצית עם 4 רצופות בדרך ליתרון דו ספרתי 33-43.

ברבע השלישי הצהובים המשיכו לקלוע היטב וסגרו את הסיפור. הצמד אבדיה את אלבר קלעו מכל מצב בדרך ליתרון שיא 52-70 בתום הרבע השלישי.

הפער נשמר ברבע האחרון, שהאדומים מנסים למזער נזקים דרך שלשות של עומר הראל, שחר עמיר ושחר לזר מנגד אלבר המשיך ללהוט עם שתי שלשות משלו ובסיום 68-88 למכבי ת"א.

קלעו למכבי ת"א:

עידן אלבר 27, דורי סהר 22, דני אבדיה 21, עומרי סיניבר 7, שיר מוראידי 6, נווה בן שמן 4, גל כהן 2

קלעו להפועל ת"א:

שחר עמיר וגיא עלוש 13, גיא פלטין 10, עומר הראל 9, ים מדר 8, רועי אריאלי 6, שחר לזר 5, עומרי יאסו 2

הפועל נס ציונה איתי הפועל ירושלים יהב 58-71

משחק פתיחת הסיבוב השני הפגיש את הפועל נס ציונה והפועל ירושלים בקרב ישיר על מקום בפלייאוף, כשבסיבוב הקודם הירושלמים מנצחים בבית.

נס ציונה פתחו עם עומר דמתי, גיל דרוקר עמית אזולאי, יונתן בן בסט וגיל דרוקר

הפועל ירושלים עם אריאל דרעי, אייל ספיר, טמיר בראלי, ארז רפאלי ויונתן ידיד.

המשחק נפתח בשלשות של עומר דמתי ואלון דרוקר הכתומים כשמנגד ארז רפאלי ותמיר בראלי בתוספת שלשה של אריאל דרעי נשארים צמודים לאורחים.

אזולאי הוסיף עוד 2 בפיק אנד רול יפה כשארז רפאלי בשלשה מעלה את האורחים ליתרון 15-13 אדום. יונתן בן בסט קלע עוד שלשה לנס ציונה כשתי הקבוצות שיחקו אגרסיבי מאוד ובסיום הרבע 22-19 לנס ציונה.

אלון דרוקר המשיך להיות דומיננטי ויעיל בשני צדי המגרש והכתומים הגדילו את ההפרש ל29-22 עם משחק הגנה חזק שהקשה על הירושלמים להגיע לטבעת. אבל אז נקודות של לפיד חנוכה ובראלי צימקו ל29-28 שנותרו עוד 2:30 למחצית. עמית אזולאי ואלון דרוקר העלו את ההפרש שוב והמשחק המשיך להיות צמוד. בראלי באדום ואזולאי בכתום קלעו מהקו ובסיום 34-32 למקומיים

נס ציונה פתחה את המחצית בלחץ הגנתי כשדמתי קולע 2 ובן בסט בשלשה מגדילים את הפער ל-42-34 הירושלמים מזעיקים טיים אאוט 6 דקות לסיום הרבע בניסיון לעצור את הריצה. הקבוצות המשיכו ביכולת התקפית פחות טובה במיוחד ירושלים שקלעו רק 2 סלי שדה ברבע והפער צמח עם נקודות של אזולאי וגיל דרוקר ובסיום הרבע השלישי 48-36 למקומיים.

ירושלים לא התכוונו לוותר ופתחו את הרבע האחרון עם 2 שלשות של אריאל דרעי והורידו ל-52-44. גל אברס עם עוד 2 נק' מהקו ורק 6 הפרש, 6 דקות לסיום. עוד סל של דרעי וההפרש יורד ל-4 בלבד עם טיים אאוט כתום 52-48. סל נוסף של דרעי כבר הוריד ל-2 נק' הפרש אבל מנגד גיל דרוקר בשלשה חשובה העלה ל-5. הריצה הירושלמית לא נעצרה ושלשה של בראלי הורידה ל– 3 הפרש. גיל דרוקר בעוד שלשה נוספת העלה ל61-55 ונדב עטייה הוסיף עוד אחת וכבר 64-55 לנס ציונה עוד 1:12 לסיום. גם ניסיונות הלחץ של האורחים לא עזרו ובסיום 71-58 לנס ציונה שמחזק את מעמדם בקרב על הכניסה לפלייאוף.

הרבו לנס ציונה: אלון דרוקר-18 נק', גיל דרוקר ועמית אזולאי– 13 נק' כ"א, יונתן בן בסט-10 נק'

הרבו לירושלים: אריאל דרעי ותמיר בראלי 14 נק' כ"א, גל אברס-8 נק', ארז רפאלי 7נק'.

מכבי עופר ראשל"צ א.ס. אשקלון 92-85

עירוני אהרון ר"ג מכבי ראשל"צ איציק 101-94

הפועל גן –יבנה אליצור יבנה 89-47

הפועל ירושלים יובל הפועל יורם חולון 79-60