סיכום העונה בנוער 2016 של אילון סלוס

הדאבל הולך למכבי ת"א, המחמאות לגלבוע/מעיינות והפועל אוסישקין ת"א. מעבר לדאבל ההיסטורי של מכבי ת"א לאחר חמש שנים עקרות מתואר, תיזכר השנה הזו יותר מכל בשל המחלה הארורה שפקדה את שחקן הנוער המבטיח קורן ג'ורנו ובצד החיובי הופעה של מועדון גלבוע/מעיינות בנוער ובנערים.
קורן ג'ורנו – המאבק החדש
לפני שנה בדיוק, באופן מצמרר כתבתי בסיכום העונה על הצמד הבא בכדורסל הישראלי – קורן ז'ורנו ואיתי וינטראוב. וכך כתבתי: "העונה, תחת המאמן שרון אברהמי, הובילו שניהם, עם ממוצעים מרשימים, את עמק יזרעאל לגמר היסטורי על אליפות המדינה לנוער, כשהם בכיתה י"א, ומפסידים רק במשחק השלישי לאלופה מרעננה. בסקר המאמנים שנערך בשיתוף "ספסל" ואיגוד הכדורסל נבחר קורן ג'ורנו לחמישיית העונה. קורן ז'ורנו נושא בתואר הילד הראשון של היישוב הקהילתי אחוזת ברק אשר בעמק יזרעאל, בנם הבכור של מירב ומוטי ואח לצוף. כבר ביום לידתו קיבל מאביו את הכדורסל הראשון בדמות מוצץ. קורן התחיל את צעדיו בחוג הכדורסל כאשר אביו, מוטי ז'ורנו, היה מאמנו הראשון ובין היתר דאג לאורך כל השנים כי בכל חצר בית הילדים אליה הגיע קורן יותקן סל. בכיתה ז' עבר קורן ללמוד בנהלל והחל להתאמן אצל אור צבעוני עד סיום כיתה ט', באותן שנים ניתן היה לראות אצל קורן את התפתחות טכניקת הקליעה וחדותה וכן את מהירות המשחק הבולטת ויוצאת הדופן. בסיום כיתה י' , קיץ 2014, יצא קורן ז'ורנו למקדוניה עם נבחרת הקדטים של ישראל, שהעפילה לדרג א', תחת שרביטו של שרון אברהמי. קורן הצטיין במיוחד כאשר סחף את הנבחרת לניצחון על נבחרת בלגיה. בזכות ניצחון זה העפילה הקבוצה לחצי גמר אליפות אירופה דרג ב'. בקיץ זה פגש לראשונה את המאמן המנטאלי ארז לב, המלווה אותו כעת במסגרות השונות וגם את קבוצת הכדורסל של עמק יזרעאל. ובין אימון למשחק, קורן ז'ורנו, בליווי צמוד ומקצועי של אבא מוטי, בג'גלינג של לו"ז מורכב ומטורף מקפיד על הצטיינות בלימודים ובבית הספר, נקודה עליה אימו, מירב, אינה מתפשרת, ולמען השלווה הפנימית פורט קורן על קלידי הפסנתר ושר ובוחר להיות מאושר.
בקיץ הקרוב מתכננים שניהם לנסוע לחו"ל לאחד מיעדי האטרקציות הידועים לבני נוער ובעונה הבאה להביא את צלחת האליפות לראשונה בהיסטוריה לעמק יזרעאל.
בעקבות בדיקה מקרית גילו שיש לקורן סרטן ברגל ומכאן כבר החל מאבק מסוג אחר, מאבק לחיים, מאבק לתקווה. וברור לכולם שכמו במגרש גם כאן קורן יצא מנצח. החיבוק הגדול שקיבל קורן מכל שחקני הנוער בדמות קמפיין שבו לבשו שחקני הקבוצות חולצות עם הסלוגן "ג'ורנו כולנו איתך". פגשתי את קורן בשלבים הגבוהים של משחקי הנוער וראיתי בתוך העיניים שהוא עדיין קורן ואנחנו כולנו איתו!
חמישיית העונה ומועדון העונה
חמישיית העונה ממשאל מייצג בקרב אנשי מקצוע:
עמית עבו (מכבי ת"א), גיל בני (עירוני רעננה), צוף בן משה(הפועל ת"א), יובל זוסמן (מכבי ת"א), אביאל לוי (גלבוע/מעיינות).
חמישייה שנייה: נטע גל (גלבוע/מעיינות), מיקל בריסקר (עירוני רעננה), איתי גולדמן (הפועל ירושלים) יונתן רבינוביץ (הפועל ת"א), דניאל קופרברג (מכבי חיפה)
מאמני העונה: ליאור קרת וגיזרמו שוכמן (גלבוע/מעיינות)
מועדון העונה הוא ללא ספק גלבוע/מעיינות. מועדון שמייצג בכבוד רב את הפריפריה והצפון. המועדון מונה כיום 1200 שחקנים ושחקניות, מכתות א עד כתות י”ב כולל בוגרים ובוגרות, 43 קבוצות תחרותיות ו-51 מסגרות חוגים. מועדון שחרט על דגלו להקנות בראש ובראשונה מסגרת מקצועית, חינוכית, נעימה ותומכת, שמטרתה להוות חממה לגידול כדורסלנים צעירים ומוכשרים שבסופה תכשיר את דור העתיד של כדורסלני גלבוע/מעיינות וגלבוע/גליל הקבוצה הבוגרת של המועדון. מועדון שמושיט יד אוהבת לקהילה ולסביבה הקרובה ומהווה סמל חינוכי וחברתי. וביחד עם הלב מגיעים גם ההישגים שהמועדון מגיע לשני גמרים על אליפות המדינה בכדורסל, בנערים ובנוער ומביא את צלחת אליפות המדינה לנערים לגלבוע ולעמק המעיינות.

לסיום בנימה אישית…

אני מסקר מזה שלוש שנים את הליגה לנוער, מתוך תחושת שליחות ואהבה גדולה לכדורסל. נהנה לראות כדורסל ישראלי כחול-לבן ואת דור העתיד שלנו. לא קלים חייו של כתב נוער שמסתמך על טפסים שנשלחים לנייד, סיקורי מאמנים שעושים מאמץ גדול, צפייה משולבת בכתיבה מול בלוק ורישום סטטיסטיקה במגרשים, לכן ברצוני להודות מקרב לב לאנשים שהפכו את הסיקור לנעים וקל יותר, ומסייעים בכל עת באהבה גדולה: איתמר יצחקי הקולגה שלי מספסל שבכל משחק אני לומד ממנו משהו חדש ותענוג צרוף לצפות איתו ביחד במשחקים, לירן ויניקור מגלבוע/מעיינות, ערן טסל מעירוני רעננה, איתי ירושלמי מגליל עליון, גבי ויגלר מהוד השרון, עודד יחיאלי מעמק יזרעאל, אלמוג רהב ממכבי חיפה, ישי משה מאוסישקין ת"א, מיכל דה פורטו מגן יבנה, דיויד ונטורה מברנר, אלי ינקו ואריק ממכבי ת"א ואחרון חביב לחגי סגל, דובר איגוד הכדורסל, על ההכוונה המקצועית, הבמה, והאוזן הקשבת בכל עת.

תודה לכולכם ונתראה בעונה הבאה!