עדיין מושלמת: 71:79 לישראל על רומניה במוקדמות היורובאסקט

נבחרת ישראל שמרה על מאזן מושלם במוקדמות יורובאסקט 2022 אחרי ניצחון 71:79 על נבחרת רומניה. זה היה הניצחון החמישי ברציפות של ישראל בקמפיין אחרי שכבר הבטיחה בחלון שעבר את ההשתתפותה ביורובאסקט. נועם דוברת וספנסר וייס ערכו הופעת בכורה, רומן סורקין הוביל את קלעי ישראל עם 18 נקודות במשחק מצוין.

ישראל עלתה בחמישיה עם תמיר בלאט, רפי מנקו, תומר גינת, ג'ייק כהן ולראשונה בקמפין גם יפתח זיו שפתח את המשחק בהגנה מצוינת עם שתי חטיפות מהירות. לקח לרומנים זמן לקלוע אבל שתי שלשות שלהם שמרו על משחק צמוד בפתיחה כששלשה של רפי מנקו קבע 6:10 לישראל אחרי 5 דקות. קטש החליף את כל החמישיה כבר ברבע הראשון ונתן לרומן סורקין לצבור נקודות ולהוריד את ישראל ביתרון בסיום הרבע 17:22.

הנבחרת נתקעה קצת בהתקפה בפתיחת הרבע השני ושלשה של תמיר בלאט קבעה 23:29 אחרי 4 דקות ברבע. ההגנה הישראלית איפשרה לנבחרת לחטוף ולרוץ, תומר גינת סיים בנקודות מתפרצת כזו ושמר על היתרון הישראלי. מהלכים יפים של פניני ומדר העלו את ישראל ליתרון דו ספרתי שנשמר עד ההפסקה, 31:45 לישראל.

הרומנים עלו יותר חדים למחצית השניה וצימקו את היתרון עד 7 הפרש, אבל התעוררות של ים מדר ורומן סורקין שמרה את ישראל ביתרון דו ספרתי שהסתיים ב-49:62 בסיום הרבע השלישי, כאשר רומן סורקין מוביל את ישראל עם רבע נהדר אותו סיים עם 16 נקודות ושליטה מוחלטת מתחת הסלים.

הרבע האחרון היה דומה אבל 3 דקות לסוף הרומנים נתנו גז והורידו עד 4 הפרש בלבד, שם נכנסו לתמונה ים מדר וגיא פניני ודאגו שהניצחון ישאר כחול לבן. בסיום 71:79 לישראל.

קלעו לישראל: סורקין 18, כהן 12, בלאט 10 (7 אס'), מדר 10, מנקו 7, פניני 5, גינת 4, וייס 4, זיו 4, קרטר 3. אדם אריאל ונועם דוברת לא קלעו.

הרבו לרומניה: