עירוני ר"ג בחצי הגמר, נהריה שמרה על הבית

סדרות רבע הגמר בליגה הלאומית נמשכו הערב (רביעי), ועולה אחת לחצי הגמר כבר נקבעה. מכבי עירוני רמת גן השלימה סוויפ על הפועל עפולה עם ניצחון ביתי. עירוני 'גשם' נהריה שמרה על הבית גם כן וניצחה את מכבי 'נקסט אורבן' חיפה בדרך ליתרון 1:2. הירוקים קלעו 5 נקודות בלבד ברבע האחרון.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

מכבי עירוני רמת גן – הפועל עפולה 70:79 (0:3 בסדרה למכבי עירוני רמת גן)

העולה הראשונה לחצי הגמר היא מכבי עירוני רמת גן שניצחה את הפועל עפולה בסוויפ 0:3. הקבוצה של שמוליק ברנר פתחה את המשחק בפיגור, אלא שלא לאט היא נכנסה לקצב, הרבה בזכות דקראיי טאקר. ברבע האחרון העפולאים הצליחו להפוך את התוצאה, אולם האורחים נתקעו במשך דקות רבות וראו את מוריאל לוטאטי מבצע שתי פעולות גדולות ואת פול דילייני קובר שלשה מהפינה שסגרה את הסיפור.

מכבי עירוני רמת גן פתחה את המשחק עם רצף איבודים, והעפולאים הענישו ועלו ליתרון מוקדם 1:8. מכבי עירוני רמת גן התאוששה עם הגנה טובה ויצאה לריצת 2-16 בדרך ליתרון 10:17. עומר אלעל עלה מהספסל ועצר את המומנטום – 18:24 לביתיים בסוף הרבע הראשון. הרבע השני נפתח בשלשות של דניאל דנינו וזיו בן צבי ושמולחק ברנר לקח פסק זמן. דקראיי טאקר עצר את המומנטום עם 10 נקודות ברצף – 32:36 לביתיים. שתי הקבוצות המשיכו לספק משחק צמוד, כאשר יכולת טובה של האורחים העניקה להם יתרון 43:42 במחצית. לכל אורך הרבע השלישי המשחק היה שקול עד שלקראת סופו מכבי עירוני רמת גן ברחה. דקראיי טאקר ושחר עמיר קבעו 53:60 בתום הרבע השלישי. הקבוצה מבירת העמק פתחה את הרבע האחרון עם 8 נקודות ברצף וביצעה מהפך. במשך דקות ארוכות שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע סל שדה עד שטאקר ולוטאטי קברו שלשות 65:70 למכבי עירוני רמת גן, 2 דקות וחצי לסיום. הפועל עפולה המשיכה להחטיא זריקות פנויות ופול דילייני העניש אותה עם שלשה מהפינה שסגרה את הסדרה.

הרבו למכבי עירוני רמת גן: דקראיי טאקר (5/9 לשלוש) 26 נק', עבדוליא גויא (15 ריבאונדים) 16 נק', מוריאל לוטאטי (6 אסיסטים) 13 נק', אלייז'ה הירש 6 נק'.

הרבו להפועל עפולה: קרון דשילדס 16 נק', מייקל הוליפילד 14 נק', תומר פורת, דניאל דנינו וזיו בן צבי 7 נק' כ"א, דניאל דנינו 6 נק'.

עירוני 'גשם' נהריה – מכבי 'נקסט אורבן' חיפה 66:81 (1:2 בסדרה לעירוני 'גשם' נהריה)

עירוני 'גשם' נהריה שומרת על הבית עם ניצחון קשה על הירוקים מהכרמל. החבורה של עופר רחימי הציגה משחק נהדר עד לרבע האחרון, אבל שם נגמר לה הכוח. מכבי 'נקסט אורבן' חיפה קלעה רק 5 נקודות ברבע האחרון ונכנעה להגנה הנהדרת של המקומיים. עירוני 'גשם' נהריה נהנתה מ-22 נקודות במתפרצות והותירה את האורחים על 34 אחוז מהשדה, ותנסה להכריע את הסדרה ברוממה.

פתיחת המשחק הייתה שקולה ואחרי 4 דקות הלוח הראה 9:10 לביתיים. יוגב אוחיון ודנאל כוזהינוף ניהלו קרב אישי כשכל אחד צולף מחוץ לקשת. דקות הגנתיות טובות של המקומיים עזרו להם לייצר ריצת 0-12 בדרך ליתרון 15:27 לאחר הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם 8 נקודות ברצף של כריס סמית' (18 נקודות במחצית) ובהמשך הירוקים השלימו ריצת 21-8 בדרך ליתרון 36:35, 4 דקות למחצית. הקבוצה של שי סגלוביץ' הידקה את ההגנה ועם דקות טובות של אופק בן יעקב הוליכה במחצית 40:47. עם פתיחת הרבע השלישי המארחת עלתה ליתרון דו ספרתי, אך דנאל כוזהינוף הציג יכולת טובה ויחד עם ג'וש פרוינד הפער ירד ל-55:59 בלבד. הביתיים עצרו את הסחף וסגרו את הרבע השלישי ביתרון 61:66. שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות בפתיחת הרבע השני והלוח הראה 63:68, 5 דקות לסיום. כוזהינוף ספג עבירה טכנית ונהריה ברחה ל-65:75, 2 דקות וחצי לסיום. הקבוצה של עופר רחימי המשיכה להחטיא מכל מצב וראתה את המקומיים שומרים על הבית עם ניצחון גדול.

הרבו לעירוני 'גשם' נהריה: סטפון בראנץ' (10 ריבאונדים) 21 נק', דאסטין תומאס (7 אסיסטים) 13 נק', יוגב אוחיון (9 אסיסטים) 12 נק', תומר כהן 11 נק', אופק בן יעקב 8 נק'.

הרבו למכבי 'נקסט אורבן' חיפה: כריס סמית' 21 נק', קוואמי וון (3/14 מהשדה) 13 נק', דנאל כוזהינוף 12 נק'.