עמק חפר וגלבוע/מעיינות השיגו מקדמה לקראת הגומלין בחצי הגמר

שלב חצי גמר גביע המדינה לנוער יצא אמש לדרך בצפון. גלבוע מעיינות אירחה את נס ציונה לעיני אולם כמעט מלא צופים וניצחה ב-4 הפרש, אחרי שהאורחים הצליחו לחזור מפיגור 14 לסיום שקול. לא רחוק משם בנהלל מחזיקת הגביע מעמק חפר השיגה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין כשניצחה את עמק יזרעאל ב-16 הפרש.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל נס ציונה 68:72

יופי של אווירה אמש באולם בעין חרוד, עם כמה מאות מקומיים באדום וכמה עשרות אורחים שבאו מנס ציונה. הרבע הראשון היה שקול מאוד עם חילופי סלים בין הצדדים, והיתרון זז מצד לצד עד ששלשת באזר משוגעת מ-3/4 מגרש של עמית בר סגרה אותו ב-17:19 אדום. המארחת המשיכה לקלוע בקצב טוב גם ברבע השני ולצד הגנה טובה הצליחה אט אט לפתוח פער שהגיע ל-14 בשיא. נס ציונה הצליחה לעצור את הריצה המקומית לקראת סוף הרבע והצליחה להוריד ל-34:43 בירידה להפסקה.

נס ציונה המשיכה במומנטום מסוף הרבע השני ובתחילת השלישי צמצמה את הפער ל-5 בלבד, כאן אבל גלבוע שוב השתלטה על המשחק. ההגנה המקומית שוב עבדה חזק וגלבוע שוב רצה קדימה ליתרון 14, ושמרה על פער סביב הדו ספרתי בדרך ל-51:62 בסוף הרבע השלישי. שחקני נס ציונה עלו חדים מאוד לרבע האחרון ושוב צמצמו ל-4 בלבד. גלבוע עוד הצליחה לעלות שוב לפלוס 10, אבל נס ציונה עם צמד שלשות צמצמה ל-68:70 בלבד. לכתומים היו גם כמה הזדמנויות להשוות או להפוך את התוצאה אבל הכדורים לא נכנסו, וחדירה קשה של גלבוע בצד השני חתמה את המשחק ב-68:72 לגלבוע. תוצאה שמשאירה את הכל פתוח לקראת הגומלין בעוד שבועיים.

קלעו לגלבוע מעיינות: ניב למפרט 19, נוה מינץ 16, יואב ברמן 15, זיו וייסמן 10, עמית בר 5, שחר סייג 4, יובל בר לב 3.

קלעו לנס ציונה: יובל חנקין 18, נועם חמו 12, להב אקרמן 11, דור בר, ארבל גלאון 7 כ"א, יותם חימוביץ 5, שגיא קמכדגי ונדב נבון 4 כ"א.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 86:70

גם בנהלל קיבלנו קהל צעיר ממחלקות הנוער משני הצדדים שהגיע לעשות אווירה טובה לכבוד חצי הגמר. במפגש הקודם בין השתיים הייתה זאת יזרעאל שפתחה יותר טוב את המשחק והצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי – ואמש היו אלו האורחים. ריצת 10-2 בסוף הרבע הראשון הובילה אותם ליתרון דו ספרתי, פער עליו הם הצליחו לשמור לאורך רוב המחצית הראשונה כשיזרעאל מדי פעם צמצמת ל-8-9 הפרש. 48:40 אורח בסוף המחצית הראשונה.

המארחת המשיכה לרדוף גם ברבע השלישי, כשהיא מצליחה להגיע עד למינוס 6 אבל לא יותר מזה. חפר ידעה כל פעם לפתח מיני מומנטום שיקח אותה למרחק ביטחון, כשבאמצע הרבע הרביעי גם הגדילה לפלוס 18. במאני טיים שתי הקבוצות לא ממש היו מפוקסות בהתקפה כשעמק יזרעאל גם משאירה קצת נקודות על הקו (9 נקודות יקרות הושארות בכל המשחק), אבל למרות זאת מצליחה לצמצם קלות ל-86:70 בסיום. 16 הפרש הוא בהחלט פער משמעותי שמקרב את מחזיקת הגביע להופעה נוספת בגמר, אבל מבחינת הצפונים הכל עדיין פתוח.

 קלעו לעמק יזרעאל: אורי בן ארי 18, רז צור 14 (5 רב', 5 אס'), נועם לוגשי 13, אורי חן 11 (5 רב'), אדיר קלעי ואלון סימונס 4 כ"א, רותם סגל 3, חן יוסיפוביץ 2, עומרי שלף 1.

קלעו לעמק חפר: עמית פאר 18 (7 רב'), יואב ושלר 13 (6 רב'), ארז חסון (7 רב') ובן שרף 12 כ"א, קורן משה (8 רב') ויובל הוכשטטר 11 כ"א, אורי ירמולובסקי 5, אדם ישראלסתם 4 (6 אס').