עמק יזרעאל חזרה לנצח, חיפה עדיין במאזן מושלם

המחזור החמישי בליגה לנערות א' היה כולו רווי במשחקים במעמד צד אחד. גליל עליון השיגה ניצחון רביעי העונה, ניצחונות קלים גם לעמק יזרעאל, מכבי חיפה, הפועל ראשל"צ, בנות הרצליה, אליצור עירוני נתניה, אליצור חולון ומכבי הוד השרון.

מאת: לילך וייס
בתמונה – ליהי עזורי מבנות הרצליה

צפון

הפועל כאוכב – הפועל גליל עליון 61:45

גליל משיגה את נצחונה הרביעי העונה אחרי ניצחון חוץ בכאוכב. המארחת נתקעה על 3 נקודות בלבד ברבע הראשון, מה שאפשר לגליל לברוח לפער דו ספרתי שנשמר עד לסיום. למרות שברבעים הבאים ההתקפה של כאוכב חזרה לייצר נקודות, זה לא הספיק לה כדי לצמצם את ההפרש והניצחון כאמור נשאר אצל גליל עליון.

קלעו לכאוכב: אליסאר סלמאן 20, ראועה מנסור 9, מיאר אבו אל היג'א 5, אסמאא עבד אלקאדר, מיאר מוחמד, תאלין אבו אל היג'א, רים עלי ומייס אבו אל היג'א 2 כ"א, מיסאן אבו אל היג'א 1.

קלעו לגליל עליון: נגה גיא 21, מיקה ביתן 17, אור מדינה 14, מיקה פלג 5, מאיה טירקלטאוב 4.

הפועל עמק יזרעאל – מכבי אום אל פאחם 26:74

אחרי שני הפסדים עמק יזרעאל חוזרת לעניינים עם ניצחון ביתי קל על אום אל פאחם. כבר מהפתיחה היה ברור לאן המשחק הה הולך, כשהאורחות קלעו 4 נקודות בלבד במחצית הראשונה, לעומת 34 של יזרעאל. המחצית השניה לא שינתה הרבה. אום אל פאחם נראה יותר טובה בהתקפה, אבל לא מספיק כדי להתקרב למארחת שטיילה לניצחון.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 33 (6 שלשות), ליאן אשל 14, יולי טל 9, בר קין ואורי אהרוני 6 כ"א, תמר צ'סיר-טרן 4, נוגה גואהרי 2.

קלעו לאום אל פאחם: דימא מחאג'נה 19, ראניה מחאג'נה 6, שהד גבארין 1.

מכבי חיפה – מכבי אעבלין שפרעם 25:73

גם חיפה שומרת על המאזן המושלם ברשות הטבלה, עם עוד ניצחון קל, הפעם על אעבלין שפרעם מהתחתית. גם במשחק הזה האורחות התקשו לייצר נקודות וקלעו 6 בלבד במחצית הראשונה, וחיפה פשוט ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שהלך וצמח עד לסיום.

קלעו לחיפה: ליהיא שמר 24, נועה נונו 15, יובל טאו 12, נטע ליטכנטריט 8, טופז מרץ 6, נועה ליפשיץ 5, שרי נקר 3.

קלעו לאעבלין שפרעם:  נעמה עמר 12, נור חליל 6, שירין חט'יב 3, ניירוז אבו חג'ול ואלי גאלי 2 כ"א.

אליצור עירוני נתניה – הפועל נצרת אורטודוקס 34:69

משחק צפוני נוסף שהיה חד צדדי השבוע היה בנתניה שם המארחת גברה על נצרת, והמשיכה במומנטום עם ניצחון שלישי ברציפות. הניצחון הזה מקפיץ את נתניה כמה מקומות למעלה בטבלה, כשבין היתר היא עוברת גם את נצרת היריבה שלה.

דרום

בנות הרצליה – מכבי רעננה 48:63

4 ימים אחרי שהפסידה לה בחצי גמר הגביע, הפעם הרצליה מצליחה לנצח את רעננה ושומרת על מקומה בצמרת הדרומית. המארחת פתחה את המשחק נהדר עם מטווח שלשות של ליהי עזורי שיחד עם נקודות בצבע של אופיר וינטרוב הובילה את הרצליה ליתרון 7:23 בסוף הרבע הראשון. הרבע השני כבר היה יותר שקול כשרעננה עם שלשות משלה (2 של אלה שוסטר) מצליחה לצמצם קלות, ומנגד עזורי ממשיכה ביכולת הטובה ושומרת את הרצליה ביתרון דו ספרתי. בהפסקה 22:35 מקומי.

הרצליה המשיכה לשמור על היתרון שלה גם במחצית השניה, כשעוזרי ו-ויטרוב ממשיכות להוביל את ההתקפה המקומית ומחליפות סלים עם שוסטר וליעד פסטרנק בצד הרענני. בסוף הרבע השלישי הלוח הראה 38:55 להרצליה, ולאחר רבע אחרון חלש התקפי משני הצדדים שלא שינה שום דבר המשחק נגמר ב-48:63 מקומי.

קלעו להרצליה: ליהי עזורי 27, אופיר וינטרוב 17, נויה חיו 9, שירה בן אלי 5, מאיה רובינשטוק 3, דניאל לוי 2.

קלעו לרעננה: אלה שוסטר 18, ליאל אריאל 13, ליעד פסטרנק ומיכאל יעקובוביץ 6, דניאל רפופורט 3, קטיה ויליקי 2.

מכבי הוד"ש לילך – אליצור יבנה שרה 51:88

הוד"ש חוזרת לנצח אחרי 2 ההפסדים האחרונים שספגה, ומביסה בבית את יבנה מהחלק התחתון של הטבלה. ברבע הראשון המשחק עוד היה שקול כשיבנה עם קליעות מבחוץ נשארת קרובה להוד"ש שסיימה את הרבע הראשון ביתרון קל כשלזכותה קלעו בעיקר שירה הלוי ודניאלה גיל. האורחת המשיכה עם השלשות גם ברבע השני, אבל הוד"ש החלה לברוח כשקלע בקצב טוב ועד המחצית כבר הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי. המחצית השניה המשיכה בשליטה של השרוניות כשההגנה האורחת מתקשה לעצור אותן. הפער של הוד"ש הלך וגדל ובסיום 51:88.

קלעו להוד"ש: שירה הלוי 35, דניאלה גיל 20, טל הבר 11, נועה גורדון 9, רומי פנדיקי 5, אנה סולגוב וקדם רולנט 4 כ"א.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 18, נועה מילון 17 (5 שלשות), יעל יצחק 6, שני ידין 3, יולי אלעזר, נוי קסוטו והדר צדיק 2 כ"א, עדי ארקושין 1.

אליצור חולון – הפועל מנשה 41:98

חולון לא התקשתה לנצח בבית את מנשה נועלת הטבלה, והשיגה ניצחון שלישי ברציפות. כבר ברבע הראשון חולון הצליחה לברוח לפער סביב ה-20 הפרש עם רבע של 32 נקודות, ועם רבע נוסף של 34 נקודות בהמשך סגרה את הסיפור בשלב מוקדם.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 26 (4 שלשות), רותם כחלון 21 (7 שלשות), סופי פייגין ויובל גדליהו 11 כ"א, מור שבתאי 10, יובל כהן ושני סבן 4 כ"א, דנה חומין ודיאנה חומין 3 כ"א, תמר קרניאלי ומיכל אורי שחר 2 כ"א, עדי כהן 1.

קלעו למנשה: לי מונטאנו 9, שחר טשקורי 8, בר עינת 7, מאי סולומון 6, לין מואסי 5, אלה שרגאי ושקד אסייג 3 כ"א.

מלה"ש ירושלים – הפועל ראשל"צ 103:21

ניצחון קל נוסף לראשל"צ שלא עוצרת וממשיכה לשלוט במחוז הדרומי ללא עוררין.