עמרי כספי לשחקני הנבחרת: יש לכם את הצוות הכי טוב בעולם, נצלו אותו. מקווה להיות בנבחרת עד גיל 37-38

הבוקר התקיים כינוס ראשון של נבחרת ישראל שתתאמן ותשחק הקיץ. במפגש השתתפו 14 שחקנים אלכס צ'וברביץ', בן אלטיט, אדם אריאל, עוז בלייזר, בר טימור, אבירם זליקוביץ', יפתח זיו, רפי מנקו, כרם משעור, נאור שרון, תומר גינת עמית שמחון, גולן גוט ואיתי שגב, חסרו ממנו שון דוסון, רוברט רות'בארט, אור סולמון ואיגור קולשוב, ששני האחרונים נמצאים בחו"ל.
זה היה מפגש ראשון של השחקנים עם צמד המנהלים מומו לוצקי הותיק ומוטי דניאל החדש שיחליף את לוצקי אחרי אליפות אירופה 2017 בארץ.
פיני גרשון המנהל המקצועי של נבחרות ישראל אמר לשחקנים: "אתם הטובים ביותר שיש בגילכם במדינת ישראל. התפקיד שלכם הוא להיות הבסיס של נבחרת ישראל והכדורסל הישראלי בשנים הקרובות ותנצלו את ההזדמנות שניתנה לכם עד תום על המגרש ותזכרו שאתם שחקני נבחרת ישראל גם מחוץ למגרש".
למפגש הגיע לבקשת המאמן ארז אדלשטיין קפטן הנבחרת עמרי כספי שאמר לשחקנים הצעירים: "אין כבוד גדול יותר מאשר לשחק ולהצליח עם נבחרת ישראל. זה לא דומה לשום הצלחה אחרת אישית או קבוצתית ובקיץ שעבר הרגשנו את האהבה של המדינה כשהצלחנו לעלות שלב עם נבחרת ישראל. להיות קפטן נבחרת היה חלום ילדות שלי ואני שמח שהוא התגשם. הגעתי לנבחרת כשהיו בה טפירו, בורשטיין, גרין, קוז'יקרו, יותם וליאור אליהו ולמדתי מהם את האהבה לנבחרת ועוד דברים שלא אקבל בשום מקום אחר כמו מנהיגות וכבוד לדגל והנבחרת. אני כולי לתמיד למען הנבחרת ואני מקווה ללבוש את מדי הנבחרת עד גיל 37-38. יש לכם את הצוות המקצועי הכי טוב בעולם ואני מקווה שתדעו לנצל אותו הקיץ. אני כבר מחכה לקיץ הבא לשתף אתכם פעולה באליפות אירופה בארץ ומקווה לעשות שוב הישג מדהים עם הנבחרת".
אדלשטין פרס בפנים השחקנים את התוכנית לקיץ הקרוב. הנבחרת תתחיל להתאמן ב-2.8 ובשלושה שבועות שלפני כן יתקיימו אימוני רשות איתו, עם עוזריו ליאור ליובין ואלון שטיין ומאמן הכושר אבי קובלסקי. אדלשטיין אמר: "אחרי שקיבלנו לארח את אליפות אירופה יכולנו להגיד שהקיץ הזה אנחנו יושבים רגל על רגל, אבל מצאנו יחד עם איגוד הכדורסל לנכון לקיים 5 משחקים בינלאומיים כי לצערנו לשחקנים רבים אין את הנסיון הזה. הזמנו 18 שחקנים וייתכן שבהמשך יצטרפו גם שחקנים מנבחרת העתודה. ננסה להנחיל ב-12 ימי אימון את שיטת המשחקים של הנבחרת שבנויה על הרבה תנועה וקריאת מצבים".
אדלשטיין הודה באופן מיוחד לבר טימור ורפי מנקו שהגיעו למפגש למרות שבעוד יומיים ישחקו בגמר אליפות המדינה.
ב-18.8 הנבחרת תצא לשני משחקים בבלארוס ומשם תמריא לטורניר משותף בטאלין עם אסטוניה, אוקראינה ורומניה.