עתודה נשים יוצאת לאליפות אירופה. עדן פורת: המטרה לעלות דרג

נבחרת העתודה נשים תהיה הראשונה מבין 6 הנבחרות הצעירות של איגוד הכדורסל שתצא ותשתתף באליפות אירופה. הנבחרת תמריא מחר לפודגוריצה בירת מונטנגרו, שם תיפתח בשבת אליפות אירופה דרג ב'. בניגוד לשנים קודמות בהם האליפות שוחקה בבית אחד בין לא מעט קבוצות, הפעם מכיוון שנרשמו 13 נבחרות הן חולקו לארבעה בתים בני שלוש או ארבע נבחרות. ישראל הוגרלה לבית ג' עם ליטא ובריטניה. בערב המשחקים הראשון של האליפות ביום שבת הקרובה, תצפה הנבחרת במשחק בין שתי היריבות האחרות בבית וביום ראשון בשעה 22:15 שעון ישראל תשחק נגד ליטא וביום שני בשעה 19:45 נגד בריטניה. שתי הראשונות בבית יעלו לשלב השני ולמאבק על שלושה הכרטיסים לדרג א'.
הנבחרת יוצאת למונטנגרו בתחושה טובה אחרי ניצחונות על שתי נבחרות מדרג א' בהכנה ועוד משחק צמוד נגד סרביה החזקה ועם לא מעט שחקניות שהיו חלק מהעלייה של נבחרת הנערות לדרג א' לפני שנתיים. לנבחרת הזו יש שתי קפטניות, אופר בנט ועדן פורת שאמרה לקראת הטורניר: "אנחנו יוצאות בתחושה טובה, עשינו הכנה טובה, עברנו תהליך ואנחנו יוצאות מוכנות. הצבנו לעצמנו מטרה לעלות לדרג א' ואנחנו מאמינות שזה אפשרי.
על היריבות בבית המוקדם אמרה פורת: "בשנה שעברה ניצחנו את בריטניה והם לא הקבוצה החזקה בטורניר. ליטא קבוצה חזקה, אבל אנחנו נבחרת ישראל ומצד אחד זה אומר שלא יהיה לנו שום משחק קל, מצד שני אנחנו נבוא וניתן הכל בכל משחק ואנחנו מאמינות. אנחנו מאוד ביחד, עם המון אנרגיות, הגנה טובה והרבה פירגון".

tel aviv

עם פורת חולמת על עלייה, המאמנת שלה שירה העליון מנסה להיות יותר ריאלית: "לתוצאות של משחקי ההכנה אין חשיבות וזה לא מה שאני לוקחת מהמשחקים. מה שהניצחונות נתנו לקבוצה זה ביטחון בדרך שלנו אבל אין לזה אפקט ישיר לתוצאות באליפות. היה לנו חשוב להציף בעיות, לבדוק את עצמנו, לראות מה נכון ומה לא ובארץ בשבוע האחרון עשינו התאמות לאליפות עצמה והתחושות טובות. יש צוות של שחקניות עם הרבה מאוד אופי ולא משנה נגד מי ומתי נבוא לכל משחק כדי לתת הכל. עשינו סקאוט מצוין נגד נבחרת ליטא שהיא נבחרת מדהימה, בעיני אחת הפייבוריטיות לעלות דרג ונעלה לכל משחק במוכנות מלאה".
על הירובת ליטא ובריטניה ועל המשך האליפות אמרה העליון: "שני המשחקים הראשונים יהיו מאוד משמעותיים לגבי ההמשך. כל משחק הוא גמר גביע. אם ננצח את שני המשחקים נקבל הגרלה טובה יותר בהמשך, אם רק אחד פחות טובה ואם נפסיד פעמיים נגמר הסיכוי. אנחנו משחקים נגד שתי קבוצות מצויינות, ליטא ממש קשה ובריטניה מאוד התקדמה מהקיץ שעבר עם לא מעט שחקניות בקולג', הם אזרחו שחקנית טובה מארה"ב וגם נגדם יהיה מאוד קשה. שום תוצאה לא תפתיע אותי בבית הזה. אם נבוא מוכנות נוכל לנצח כל משחק ואם לא נפסיד".
זו השנה הראשונה של העליון כמאמנת העתודה אחרי שבעבר אימנה את נבחרת הנערות וברמה האישית היא מספרת: "כשקראו לי לאמן את הנבחרת מאוד שמחתי. אני מאוד מתחברת לגילאים האלו גילאי 19-20 אני באה כדי ללמד כדורסל ולהנחיל ערכים. כיף לי לאמן את הבנות האלו כי הן מאוד מחוייבות מה שהופך את העבודה שלי ליותר קלה"

tel aviv

סגל השחקניות: עדן פורת, אופיר בנט, אופיר לביא, גילי ליאור, טל לב, יולי גרוסמן, יעל גלילי, ירדן דנן, מיכל ששון, עמית טולמן, שיר לוי, שירה ששון. עוזרת מאמנת טלי נוי, מאמן כושר עמית גולדיאן, פיזיותרפיסט בועז שמיר, מנהלת הנבחרת תמיר בליץ, ראש משלחת אורה גלזר.