צפת נשארה בתמונת המקום הראשון

הפועל צפת גברה בביתה על הפועל כפ״ס ועדיין נמצאת בעמדת זינוק לראשות הטבלה בתום העונה הסדירה. גלבוע ברוש הדהימה את עכו, וגם חלום הפלייאוף של כפר יונה עוד בחיים. בדרום: קרית אונו ממשיכה לדהור קדימה, פ״ת / גבעתיים נשארה בחיים, וחבל איילות ירדה רשמית לליגה א׳.

מאת: אלירן כהן
תמונה: הפועל צפת

מחזור מרתק במיוחד היה לנו אמש (ראשון) בליגה הארצית, עם לא מעט קרבות צמרת, תחתית, מיקום, וכניסה לפלייאוף.

במסגרת המשחק המרכזי של המחזור ה- 19 בארצית-צפון גברה הפועל צפת על הפועל כפ״ס שלום 76:83. צפת אמנם לא הצליחה להשיג את ההפרש הרצוי (הפסידה ב- 9 נקודות הפרש בכפר סבא בסיבוב הראשון) אולם היא עומדת כרגע על מאזן זהה לזה של המוליכה – 15-4 והיא תייחל להפסד של כפר סבא כדי לכבוש מחדש את ראשות הטבלה לקראת משחקי הפלייאוף העליון. איתי גבע (21 נק׳) ורועי נברו (19 נק׳) הוליכו את רשימת הקלעים בשורות המנצחת.

מי שעוד השיגה אמש ניצחון גדול ויוקרתי היא הפועל גלבוע / ברוש, שניצחה בביתה את הפועל עכו / מטה אשר 87:91 וטיפסה למקום השלישי בטבלה על חשבונה של המפסידה. אייל ונדל (28 נק׳) ואביאל לוי (18 נק׳) הרבו לקלוע למנצחים. מכבי קרית מוצקין ממשיכה במסע הבריחה שלה מהתחתית, ואמש היא השיגה ניצחון רביעי בחמישה משחקים – 81:85 על הפועל מגידו. סיכוייה של מוצקין להעפיל לפלייאוף אמנם אבדו, אולם היא עדיין נאבקת על חייה, וצריכה לסיים את העונה במקום ה- 10 כדי להימנע מהתמודדות במשחקי ההישרדות נגד סגניות ליגה א׳.

עוד אמש בצפון: בית״ר כפר יונה עצרה את כדור השלג ורצף תשעת ההפסדים שלה, כשגברה בביתה על מכבי חדרה – 53:78, ניצחון שמשאיר אותה בתמונת השמינייה הראשונה. הפועל עמק חפר גברה בחוץ על הפועל כפר סבא / כוכב יאיר 69:78 ועשתה צעד משמעותי בדרך להבטחת מקומה בין 8 הראשונות. אליצור שומרון גברה בביתה על מכבי עירוני כרמיאל 70:87 וסיבכה עוד יותר את נועלת הטבלה, לה צפויים שלושה קרבות תחתית עד לסיום העונה: נגד כפר יונה במחזור הבא, מוצקין, וכפר סבא / כוכב יאיר.

גם בדרום (מחזור 21) קיבלנו ערב מעניין במיוחד. א.ס. אשקלון אירחה את אליצור יבנה לקרב צמרת מרתק, ולא הייתה רחוקה מלחולל סנסציה ולפגוע משמעותית בסיכויה של יבנה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון. בסופו של יום, גברה האורחת 71:72 ושמרה את מאזנה על שני הפסדים בלבד. איתי קרביוב וגרנט גרינברג הוליכו את המנצחת עם 15 נק׳ כ״א.

ביום שישי גברה מכבי אליצור פ״ת על הפועל חבל איילות 68:71 וחתמה למעשה את הגולל סביב גורלה של איילות, שתשחק בעונה הבאה בליגה א׳. אלעד כנפו (24 נק׳) ואופק לוי (18 נק׳) הרבו לקלוע בשורות הקבוצה המנצחת, שעדיין נאבקת על הבטחת המקום השלישי בסיום העונה הסדירה. מי שעדיין נשארה בחיים היא אליצור פ״ת / גבעתיים, שגברה בקרב התחתית על הפועל לוד 81:83. גיא בכר (26 נק׳) הרבה לקלוע בשורות המנצחים, שצמצמו את הפער ממקומות 9-11 לשני נצחונות בלבד.

מכבי אשדוד צבר גברה בחוץ על אליצור נחל שורק, 75:77 ועשתה צעד משמעותי בדרך אל הפלייאוף (17 נק׳ ליובל רחמילביץ׳, 14 נק׳ לאופק מלכה). עירוני ״שיקו״ קריית אונו גברה בביתה על מכבי שהם 72:82 ונשארה בתמונת הרביעייה הראשונה. יוני מורן (16 נק׳) ועמית סיטבון (14 נק׳) הרבו לקלוע בשורות הקבוצה המנצחת. הפועל כפר קאסם שיפרה עמדות במאבקי המיקום לקראת הפלייאוף, כשגברה בחוץ על אליצור רמלה 69:72.