קורנליוס: "זה מועדון מדהים, שמח שאני מצליח כאן"

חגיגות גדולות בירושלים אחרי הזכיה בגביע המדינה מגדל. המאמן והשחקנים חגגו בחדר ההלבשה ולאחר מכן יחד עם האוהדים.

אלכסנדר דז’יקיץ’ אמר בסיום ההתמודדות: “התהליך שלנו התחיל בקיץ, זה היה סוג של ריסטארט. אני מאמין שרק דוברת ושגב נשארו. הרכבנו קבוצה, ניסינו לבצע החתמות של כמה שיותר ישראלים טובים, חלק לא הגיעו כי היו להם הצעות טובות יותר ואני מבין את זה. התחלנו לבנות בצורה שונה יותר ממה שאנשים רגילים, אבל אני מאמין שהחבר’ה האלה טובים ביחד”.

המאמן הוסיף: “אומרים שאנחנו בינוניים ושאני מאמן ממוצע, הכול נכון. אבל אנחנו כקבוצה גדולים מהאינדיבידואל. אנחנו קבוצה נהדרת. אנחנו עדיין מנסים לעכל את מה שעשינו. למכבי ת”א יש קבוצת יורוליג, נכון שכמה זרים שלה נעדרו, אבל גם הישראלים שלהם טובים. התוכנית שלנו הייתה להתאים את האנרגיה שלנו אליהם. היינו חייבים לגרום להם לקלוע פחות”.

במסע”ת אחרי המשחק הוסיף דז’יקיץ’: “אני שמח בשביל השחקנים, אני חושב ששתי הקבוצות יכולות לשחק יותר טוב. הירידה שלי לחדר ההלבשה הייתה פרטית מאוד. אני שמח שלא אכזבנו את סטויה ולא את נועם שנפצע בצורה קשה, אני שמח בשביל ברנדון וסים שלא יכלו לשחק היום, קשה להסתכל על המשחקים האלה מהצד. זה היה אירוע גדול והאיגוד צריך להיות מאוד גאה, אני שמח שהאולם היה כמעט מלא עם האוהדים שלנו והאוהדים שלהם"/

“בסוף ניצחנו, אם הם היו מנצחים אני לא הייתי אומר שלא הגיע להם. הם קבוצת יורוליג, אל תשכחו את זה. זה נחמד לרגע, השחקנים ייהנו מזה אני מניח, ונמשיך לעבוד. טוב שיש לנו פגרה בקרוב ושנוכל להתכונן מחדש. בפעם הקודמת מצאנו את הקצב שלנו אחריו. מכבי הקבוצה הכי מוכשרת והכי טובה בישראל, הם יהיו בטופ 8 ביורוליג”.

אור קורנליוס אמר בסיום: “כל הקרובים שלי יודעים כמה עבדתי להגיע למקומות האלה. השקעתי המון והקרבתי המון. זה מועדון מדהים, בא לי לנשק אחד אחד פה, אני מאושר, אני מכור לאנשים פה, מת על כולם. המאמן נתן לי תפקיד מתחילת העונה. יש לי קצת פשלות, אבל שמח שאני מצליח להיות כאן. כל אחד עושה את תפקידו”.

זאק הנקינס הוסיף: “מרגיש מדהים, לא זכיתי כאן בתואר. אני שמח עבור האוהדים, אנחנו מאמינים שאנחנו הקבוצה הטובה בישראל. היינו צריכים לחנוק אותם בהגנה. הראינו שאנחנו באים למשחקים הגדולים”. ספידי סמית’ אמר: “אני רק רוצה לומר שהמאמן הכין אותנו, האמין בכולנו, כיף לשחק עבור אדם כזה. הרגשה מדהימה”.

מאמן מכבי ת"א עודד קטש סיכם את ההפסד: “ברכות לירושלים, אני חושב שהניצחון הגיע להם. היה משחק עם סקור נמוך שציפינו לו, הגנתית היינו טובים כדי לנצח, התקפית למרות שפתחנו טוב נפלנו לאובר אגרסיביות שלהם. עצוב, לא נעים, זו הייתה אחת המטרות שלנו, מאוד רצינו את זה, הרגשתי שרצינו יותר מדי בחצי הראשון, קצת חוסר שקט, קצת חוסר מוטיבציה, גם לא משחק הכי גדול של כמה שחקנים, החטאנו הרבה מה שאילץ אותנו לרדוף, אבל בסוף זה משחק שלהם”.

המאמן המשיך: “אני אלך הביתה ואחשוב מה עשיתי לא טוב, כמו כל הפסד. תמיד אפשר לעשות אחרת, צריך ללכת ולחשוב כמה דקות. איבדנו את השקט בחצי הראשון, נקלענו לפיגור והם עשו ריצה שהיה קשה לחזור ממנה, בסוף בסקור כזה כל דבר חשוב והחטאנו, זה היה משחק בקצב שלהם. לא עמדנו במשימה שסימנו לעצמנו, זה לא נעים לאבד תואר גם לא במכבי אז בטח במכבי, מאוד מאכזב, אבל צריך ללמוד מזה, יש לנו עוד עונה ארוכה”.

במסע”ת אחרי המשחק קטש אמר: “אני רוצה לברך את ירושלים על הזכייה, הגיע להם, הם היו יותר טובים. ציפינו למשחק כזה, פתחנו את המשחק טוב, הגנתית גם עשינו את העבודה כדי לנצח את המשחק, התקפית משהו השתבש לנו, אנחנו צריכים לשבת ולבחון את עצמנו, איבדנו את השקט שלנו בכמה פרקים, הייתה להם את הריצה שגרמה לנו לרדת בפיגור במחצית. הרגשתי שהיינו מעט לחוצים מדי בחצי הראשון, החטאנו המון לייאפים וסלים שיכלו להוריד אותנו אחרת.

“בחצי השני עשינו מאמץ והם קלעו שניים או שלושה סלים שפגעו לנו במומנטום. הם שיחקו משחק אגרסיבי ואינטנסיבי. ציפינו והתכוננו, זה לא הספיק. כואב, עצוב, רצינו את זה מאוד. שחקנים השקיעו מאמץ יוצא דופן. האחריות היא עליי. אני ממש לא בתחושה הזאת, גם אם שחקן מחטיא או החלטה פחות טובה, אני תמיד מגבה את השחקנים שלי. הם מאוד רצו, עשו מאמץ גדול. אני צריך לבדוק איך אני יכול לעשות יותר טוב. אפס אכזבה מהשחקנים, האחריות היא עליי. 

“הגענו לגמר גביע נגד קבוצה טובה שמשחקת בבית. תמיד מתייחסים אלינו כפייבוריטים, בסיטואציה שנוצרה לא היינו פייבוריטים גדולים, ידענו מול מי אנחנו משחקים, הם הפעילו המון לחץ על הגארדים שלנו. צריך ללמוד מזה, להסתכל קדימה, לשמור על ראש זקוף. אני מודע למשמעות של להפסיד תואר במכבי ת”א. ברמה האישית אני אוהב להיות במקום הזה, הרגשתי טוב והייתה אווירה מדהימה, חבל שהתוצאה נגמרה לצד הזה. ברכות לירושלים, זה מגיע להם".

“אחרי כל משחק אני הראשון שמבקר את ההחלטות שלי, בטח אחרי הפסד אפשר לעשות דברים אחרת, יכול להיות שהייתי עושה דברים אחרת. בתור מאמן אתה מקבל החלטות, יכול להיות שהייתי צריך להאריך את הרוטציה. יש דברים שקשה לשלוט בהם, החצי הראשון לא היה שווה פיגור של 9 נקודות, אבל החטאנו המון, היו לנו סיטואציות שהובלנו טוב, החטאנו המון עונשין, שחקנים שלא רגילים לעשות את זה. בסקור כזה נמוך, זה יכול להיות גביע או לא”.

הקפטן ג’ון דיברתולומאו אמר: “לא שיחקנו טוב, החטאנו לייאפים קלים, החטאנו הרבה מהעונשין. הפועל ירושלים שיחקה היום טוב מאוד ולעומתם אנחנו לא הופענו, הם ניצחו בצדק. אנחנו מאוכזבים מאוד מהתוצאה היום, היינו שם וסיימנו קצרים. נכשלנו הערב, אבל אי אפשר לומר שהעונה כולה היא כישלון, יש לנו עוד הרבה על מה להיאבק. המטרה היא לקחת כל גביע, נצטרך להתקדם”.