קטיה לויצקי וגל מקל הם שגרירי יורובאסקט 2023 בתל אביב!

כנהוג באירועים גדולים מסוג זה, בחר איגוד הכדורסל, שני שחקני עבר גדולים, שני קפטנים של נבחרת ישראל, שני ספורטאים נפלאים ודמויות לחיקוי, שישמשו כשגרירים של כבוד של האירוע החשוב הזה. קטיה לויצקי, שכבר ייצגה את ישראל בהגרלת המשחקים שהתקיימה בשבוע שעבר בלובליאנה, שיחקה בנחרת ישראל בשלוש אליפויות אירופה כולל האחרונה בה השתתפה נבחרת הנשים שלנו ב-2011 והיתה אחת השחקניות המובילות של הנבחרת לאורך שנים ארוכות מאוד עד שפרשה.

עם היבחרה לתפקיד השגרירה אמרה לויצקי: " כמו לפני כל מפגש של נבחרת ישראל בו השתתפתי במהלך הקריירה שלי, מהקדטיות ועד לנבחרת הבוגרת, אני מתרגשת ומרגישה שכבוד גדול נפל בחלקי להראות את ישראל – הפעם כשגרירת האיגוד לקראת היורובאסקט שיתקיים בת״א באמצע יוני. תודה לאיגוד הכדורסל על הזכות לקחת חלק באירוע כדורסל נחשק ומוערך כ"כ לנבחרות בוגרות. כל שחקנית שואפת ועובדת קשה מאוד כדי להגיע אליו. אני מאחלת המון בהצלחה לשחקניות הנבחרת ומתרגשת בשבילן לקראת חוויה בלתי נשכחת שהן הולכות להשתתף בה”
.
מקל, הישראלי השני ב-NBA, פרש ממשחק פעיל רק בקיץ האחרון, מיד אחרי יורובאסקט 2022, שהיתה אליפות אירופה החמישית שלו. מקל שימש כקפטן נבחרת ישראל מאז 2017, הפך לסמל של רצון לשחק במדים הלאומיים ועם היבחרו לתפקיד השגריר אמר: "לאורך כל הקרירה שלי הרגשתי גאווה וכבוד גדול להיות חלק מנבחרת ישראל ואיגוד הכדורסל. גם הפעם אני שמח ונרגש להיות שגריר של הנבחרת והאיגוד באליפות אירופה לנשים שתתקיים בארץ בחודש יוני, אירוע יוקרתי וחגיגי שלא מגיע לארץ בכל יום. אני רוצה לאחל המון בהצלחה לנבחרת הנשים שלנו ואני מחכה כבר לראות את היכל שלמה מפוצץ באוהדות ואוהדים כחול לבן במשחקי הנבחרת".