קרית אתא וחבל מודיעין רוצות חצי גמר

אחרי שמכבי עירוני רמת גן כבר עלתה לשלב חצי הגמר, היום (חמישי) שתי קבוצות יוכלו להצטרף אליה. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תתארח בישורון בידיעה שניצחון שווה מפגש מול מכבי עירוני רמת גן בחצי הגמר. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא תתארח ברמת השרון כשהיא ביתרון 1:2. בבית התחתון, יתקיימו שלושה משחקים נוספים.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא (קרית יערים, 21:00, ישיר בערוץ הספורט)

כמו כל המשחקים בסדרה, גם המשחק האחרון סיפק דרמה ענקית שנגמרה בהארכה. ברמת השרון יודעים שעם קצת ריכוז מקו העונשין, הם היו ביתרון כעת. ים יונתן קבע שיא קריירה במשחק הקודם עם 23 נקודות ובכדי שהמשחק הרביעי לא יהיה האחרון שלו העונה – הוא יצטרך שוב להתעלות. מנגד, בקרית אתא קיבלו חדשות רעות לאחר הניצחון כשקני פנדרבורק נפצע וגמר את העונה. בהיעדרו של הזר, קרית אתא חשופה בקו האחורי ותצטרך לקבל דקות משמעותיות מנבו זומרפלד וג'יי ג'יי קפלן. לראשונה מזה 5 שנים תנסה עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא לחזור למעמד חצי הגמר.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור Briga נתניה (ישורון, 19:00, ישיר בפייסבוק)

כשהיא ביתרון 1:2, יודעת הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין השיר רחוקה משחק אחד בלבד משלב חצי גמר – מעמד בו לא הייתה מעולם. הקבוצה של יהוא אורלנד שלטה לחלוטין במחצית הראשונה של המשחק הקודם, אך שוב היהלומים הצליחו לחזור למשחק וגילו הרבה מאד אופי. בשני הניצחונות של קבוצתו, סיפק ג'ימי הול 24 נקודות בעוד בהפסד בסדרה קלע רק 11. מי שהיה האקס פקטור במשחק הקודם הוא אביתר מור יוסף שקלע 16 נקודות. מנגד, אליצור briga נתניה מגיעה עם הגב לקיר ובידיעה שהפסד יגמור לה את העונה. הקבוצה של רובן נייברגר כבר מכירה את הסיטואציה והוכיחה גם אשתקד הרבה אופי. איתן בורג שלא שיחק במשחק האחרון בגלל מחלה, עתיד לחזור ולקבל דקות. מי שעוד עשוי לשחק הוא עמית אהרוני שחזר לאימונים אחרי שהחלים כמעט באופן מלא מקרע בשריר הירך האחורי.

בית תחתון:
מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל ר"ג גבעתיים (עתידים, 20:30)

שני ניצחונות על יריבות ישירות בבית התחתון – מכבי אשדוד ומגדל העמק/יזרעאל – הציבו את הפועל ר"ג גבעתיים בעמדה נהדרת לקראת הישורת האחרונה של העונה. בקבוצה יודעים כי הם תלויים בעצמם ואם ינצחו עד לסוף העונה יעמדו במשימה שלהם ויישארו בליגה. במשחק החוץ באולם עתידים המשימה ברורה, ורק ניצחון בא בחשבון. מנגד, ג'רמי קומבס יפגוש את הקבוצה במדיה שיחק אשתקד ובמהלך העונה הנוכחית.

אליצור LSPORTS איתו אשקלון – מכבי D-CITY מעלה אדומים (אולם עירוני אשקלון, 19:00)

אליצור איתו אשקלון יודעת שהיא כבר נשארה בליגה, כך שעד לסיום העונה נותר לה רק להעביר את הזמן. מנגד, למכבי D-CITY מעלה אדומים המשחק קריטי. לאחר ההפסד הביתי לעירוני רעננה, בקבוצה יודעים שבמצב בו הם יפסידו את כל המשחקים עד לסיום העונה הם עלולים להסתבך בקרבות התחתית. במצב בו תפסיד הקבוצה ממעלה אדומים את כל משחקיה, היא עוד יכולה להסתבך בבית משולש בו היא תהיה בנחיתות. אחת הסיבות להפסד האחרון היה 19 איבודי כדור – נתון אותו יהיו חייבים לצמצם על מנת לצאת מאשקלון עם הניצחון.

עירוני רעננה – הפועל מגדל עמק/יזרעאל (מטרווסט, 19:30)

שני ניצחונות בפתיחת משחקי הבית התחתון קבעו סופית כי גם בעונה הבאה עירוני רעננה תשחק בליגה הלאומית. ג'ייסון סיגרס וחבריו מגלים רוח ספורטיבית עד כה, וינסו לנצח בבית את הקבוצה ממגדל העמק. מנגד, האורחים פתחו את הבית התחתון עם שני הפסדים ליריבות ישירות שלהם נגד הירידה – מכבי אשדוד והפועל ר"ג גבעתיים. במחזור האחרון, הגיע הניצחון הביתי על חשבון מכבי 'סנו' הוד"ש, ובקבוצה יודעים כי על מנת להישאר בליגה הם יצטרכו לנצח בכל המשחקים שנותרו עד לסיום העונה על מנת לשרוד. מאז הגעתו לקבוצתו, מספק ריקי פאק 23.2 נקודות וסוחט 8.1 עבירות למשחק.