רעננה בגמר הפלייאוף, מג'דל כרום וכפ"ס ישחקו משחק שלישי מכריע

הפועל מג'דל כרום ניצחה את הפועל כפ"ס, השוותה את סדרת חצי הגמר ל-1-1 והנחילה לכפ"ס הפסד ראשון העונה. הקבוצות ישחקו משחק שלישי ומכריע על העליה לסדרת הגמר שם כבר ממתינה מכבי רעננה שניצחה בחוץ את את הפועל גליל עליון באופן דרמטי וסגרה 0-2 בסדרה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

הפועל מג'דל כרום – הפועל כפ"ס 63:70 (1-1 בסדרה)

מג'דל כרום עושה את מה שאף קבוצה אחרת לא הצליחה לעשות העונה – וזה לנצח את הפועל כפ"ס. ולא סתם ניצחון, אלא כזה שמשווה את סדרת חצי הגמר ושולח את הקבוצות למשחק שלישי ומכריע ביום שלישי הקרוב בכפ"ס.

המשחק נפתח חלש התקפית, כששתי הקבוצות לא ממש מאופסות בהתקפה ואחרי 5 דקות לוח התוצאות הראה 4:2 לכפ"ס. שלשה של אעישה חיג'אזי העירה קצת את העניינים וקצב הנקודות עלה, וקיבלנו כמה דקות של חילופי סלים עם נור כיוף מצד אחד וליעד אורבך ושיר תירוש בצד השני. לקראת סוף הרבע מג'דל שוב נתקעה בהתקפה וכפ"ס בריצת 10-2 חתמה את הרבע הראשון ביתרון 16:12.

המארחת פתחה את הרבע השני חזק מאוד בהגנה עם לא מעט חטיפות שעזרו לה למחוק את הפיגור בו הייתה, ובהמשך צמד שלשות של כיוף גם העלו אותה ליתרון 23:27. הרבע המשיך בשליטה של מג'דל כשכפ"ס מתקשה לייצר נקודות, והיתרון כבר עלה לדו ספרתי. מיני מומנטום של כפ"ס צמצמם למינוס 5, לפני ש-שלשת באזר של שדא כנעאן קבע 30:39 מקומי בירידה להפסקה. הרבע השלישי היה הפכפך במיוחד. בתחילתו מג'דל הצליחה להגדיל את הפער ל-13, ומייד לאחר מכן כפ"ס עם מיכל אפשטיין בצבע הורידה למינוס 5. שלשות נוספות של חיג'אזי וכנעאן שוב פתחו פער דו ספרתי, ובכניסה לרבע האחרון מג'דל הוליכה 45:56.

המארחת איבדה ריכוז בהתקפה ברבע הרביעי ואיבדה לא מעט כדורים, אבל למזלה גם כפ"ס לא הייתה חדה במיוחד והצליחה להוריד את ההפרש 'רק' ל-54:58. כאן מג'דל התעוררה ועצרה את הקאמבק בזמן, הגדילה את הפער חזרה ושלשה גדולה של ליאור ראשית קבעה 55:65 מקומי כ-3 דקות לסיום. מזה כפ"ס כבר לא הצליחה להתאושש, ועד לסיום מג'דל שמרה על הפער סביב הדו ספרתי ורשמה בסיום כאמור ניצחון גדול 63:70.

קלעו למג'דל כרום: נור כיוף 20, שדא כנעאן 15, ג'ואן מוחמד 14, עלית כהן 7, אעישה חיג'אזי 6, רואן חמדאן 5, ליאור ראשית 3.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 17, קרן נחמה 12, גלי קונטס 11, ליעד אורבך 10, מיכל אפשטיין 8, דרור מייברג 3, אופיר פרפרה 2.

הפועל גליל עליון – מכבי רעננה 58:57 (2-0 לרעננה בסדרה)

רעננה מעפילה לגמר הפלייאוף אחרי ניצחון דרמטי במיוחד על גליל עליון. אם במשחק הראשון קיבלנו שליטה רעננה לאורך רוב המשחק, הפעם הסיפור היה אחר לגמרי כשהמשחק היה שקול והפכפך לכל אורכו. אחרי שהרבע הראשון הסתיים בשוויון 10, השני נפתח עם ריצת 2-9 של גליל שהייתה הראשונה להצליח לפתוח פער. רעננה עם צמד שלשות קיזזה את הפער, ועד לסיום המחצית הראשונה המשחק נשאר שקול כשהצפוניות שמרו על יתרון קל – 27:33 בירידה להפסקה אחרי שלשת באזר של קרן מוזס.

רעננה עלתה יותר חדה למחצית שניה, והשתלטה מהר על המשחק. בעוד גליל קולעת 2 נקודות בלבד ב-7 דקות, טל יעקב וניקול מיכאילץ' השלימו את המהפך והעלו את רעננה ליתרון 6 43:37 בכניסה לרבע האחרון. הרבע הרביעי היה קצבי במיוחד, כשגליל רודפת ורעננה מצליחה לשמור על היתרון הקל. נקודות של מורן שטרית שוב פתחו פער 7 אורח כ-4 דקות לסיום, אבל גליל עם הדר רפאל ורג'י גליידה בצבע הצליחו להחזיר את המשחק לשוויון 55 כ-45 שניות לסיום.

שלשת קלאץ' של יעקב העלתה את רעננה לפלוס 3 כ-2 שניות לסיום. בצד השני ענבר לברון סחטה ב"ס בלי שהשעון ירד, קלעה פעמיים מהקו והכדור נשאר אצל גליל להתקפה אחרונה. בשניות שנותרו גליל הצליחה לשחרר זריקה ל-3 שלא נכנסה, והניצחון נשאר אצל רעננה שמעפילה כאמור לגמר הפלייאוף.

קלעו לגליל עליון: ענבר לברון 16, קרן מוזס 11, רג'י גליידה והדר רפאל 10 כ"א, מיקה ביתן 8, אמה רוזנסטון 2.

קלעו לרעננה: טל יעקב 21, מורן שטרית 13, לי קפיטולניק 6, רוני זהות וניקול מיכאילץ 5 כ"א, טלי בן ישי ולנה פדולובה 4 כ"א.