רעננה נשארה בליגה, יבנה קרובה לליגה הארצית

הליגה הלאומית בכדורסל חזרה שלשום (שלישי) עם ניצחון של עכו/מטה אשר על חשבון א.ס רמה"ש. אתמול (רביעי) נערכו שני משחקים נוספים כאשר אליצור יבנה התקרבה לליגה הארצית אחרי הפסד כואב בזיסמן להפועל ר"ג גבעתיים. מי שהבטיחה את מקומה בליגה בעונה הבאה היא עירוני 'יובלים' רעננה שדרסה את מכבי 'סנו' הוד"ש שזקוקה לניצחון אחד משני המשחקים שנותרו לה על מנת להבטיח הישארות.

מאת: ניב שמולי
צילום: הראל שוורצברג

הפועל ר"ג גבעתיים – אליצור יבנה 76:81

כמו לא מעט משחקים בעונה הזאת, גם הפעם אליצור יבנה ספגה הפסד כואב לאחר ששמטה יתרון דו ספרתי ברבע השלישי. קיילב ווקר חזר לפרקט והוביל את אליצור יבנה, אך הרבע האחרון נפתח עם 12 נקודות של האורדונים שהצליחו לשמור על היתרון עד סוף המשחק. הניצחון של הפועל ר"ג גבעתיים מעניק לה שקט לקראת סוף העונה. מנגד, מצבה של אליצור יבנה אנוש כעת והיא תהיה חייבת לנצח את כל משחקיה ולקוות לכך שמכבי 'סנו' הוד"ש לא תנצח עד לסוף העונה.

צילום: אסף ברגר

אליצור יבנה החזירה את קיילב ווקר במקום דניאל מולינגס, וזה פתח עם 6 נקודות מתוך ה-10 הראשונות של קבוצתו. פרנק האסל צבר נקודות בצבע ועם שלשה של ניב ברקוביץ' הרבע הראשון נגמר ב-20:16 לאורחים. בפתיחת הרבע השני המקומיים נעזרו ביכולת טובה של גיא לביא שהשווה ל-28:28. ווקר את ברקוביץ' הובילו ריצת 13-3 של אליצור יבנה שסגרה את המחצית הראשונה ביתרון 45:36. גם ברבע השלישי זה היה קיילב ווקר שצבר נקודות, ומנגד מייק הולטון השיב אש. שמואל מלכוב שמר על היתרון של אליצור יבנה, אך שלשות של גיל נויוביץ' ומייק הולטון קבעו 66:62 בלבד ליבנה לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון נפתח בבליץ' כשהפועל ר"ג גבעתיים יצאה לריצת 0-12 בדרך ליתרון 66:74. קיילב ווקר השיב אש והוריד לנקודה את הפער, גיא פלטין בהתקפה הכי חשובה קבר שלשה גדולה והבטיח ניצחון.

הרבו להפועל ר"ג גבעתיים: מייק הולטון 19 נק', ג'רמי קומבס 14 נק', גיא פלטין 13 נק', גיא לביא (7 אסיסטים) 10 נק'.

הרבו לאליצור יבנה: קיילב ווקר 27 נק', פרנק האסל 17 נק', ניב ברקוביץ' 11 נק', אלעד הופמן (9 ריבאונדים, 8 אסיסטים) 10 נק'.

מכבי 'סנו' הוד"ש – עירוני 'יובלים' רעננה 83:56

המשחק האחרון בין הקבוצות נגרר לארבע הארכות, אך הפעם זה ממש לא היה צמוד. הקבוצה של יוסי בונן התנפלה על הביתיים מההתחלה והשיגה ניצחון שמבטיח לה עונה נוספת בליגה הלאומית. מנגד, מכבי 'סנו' הוד"ש תצטרך ניצחון אחד, או לחילופין הפסד אחד של אליצור יבנה או עכו/מטה אשר על מנת להבטיח הישארות.

הרבע הראשון נפתח באחוזי קליעה נמוכים מצד שתי הקבוצות, אך האורחים הצליחו להיות מדויקים יותר והובילו 16:7 בסיומו. ברבע השני הקבוצה של יוסי בונן כבר הייתה משוחררת יותר וברחו ל-27:13 אחרי שלשה של אנטינו ג'קסון. המקומיים התקשו מול האגרסיביות של עירוני 'יובלים' רעננה וקלעו ברבע השני 10 נקודות בדרך לפיגור 40:17 לאחר המחצית הראשונה. במחצית השנייה האורחים שמרו על היתרון שלהם בדרך לניצחון ששווה עונה נוספת בליגה הלאומית.

הרבו למכבי 'סנו' הוד"ש: אקסבייר מון 22 נק', אייק אופייבו 14 נק'.

הרבו לעירוני 'יובלים' רעננה: אנטינו ג'קסון (7 אסיסטים) 17 נק', קווינטרל תומאס 15 נק', אופק מלכה 14 נק'.