רפי מנקו: "זה הישג גדול לכדורסל הישראלי"

אוירה טובה בנבחרת ישראל אחרי הניצחון 71:79 על רומניה, במסגרת מוקדמות יורובאסקט 2022, ניצחון שהשאיר את טור ההפסדים בקמפיין הזה על 0. מאמן הנבחרת, עודד קטש: "זה לא היה משחק יפה לעין", הוא הודה בסיום, "אבל חשוב לעבור גם משחקים כאלה. קצת מיהרנו מוקדם במשחק, והרומנים לחצו אותנו – יכולנו להעניש אותם ולא ניצלנו את זה. ברור שמול הספרדים נצטרך להשתפר משמעותית. אמנם המשחקים האלה לא קבעו, אבל לי היה מאוד חשוב לנצח היום ועשינו את זה".

לגבי הופעת הבכורה של וייס ודוברת: "אני מרוצה מהם מאוד, מרשים לראות איך הם השתלבו בשיטה – ספנסר ונועם עזרו לנו מאוד". על המשחק הטוב של סורקין אמר קטש: "הוא הראה מה הוא יודע, הפוטנציאל שלו מעולם לא הוטל בספק. הוא נהנה פה, מקבל עזרה מהגארדים ומפניני שיודע למסור כדור".

רומן סורקין עצמו אמר בסיום: "שמח להיות כאן, החברים מצאו אותי במקומות הנכונים והקרדיט מגיע להם. לא משחק גדול שלנו, אבל הניצחון הוא הכי חשוב. יש אנרגיות וכולנו חברים טובים כאן".

רפי מנקו: "אנחנו שמחים מאוד על הניצחון, יכולנו לעשות עבודה טובה יותר במשחק הזה, לא שיחקנו ברמה הכי טובה שלנו. אני מברך את רומניה על מה שהם עשו, כפו עלינו הרבה איבודי כדור, אני שמח על הניצחון והפנים לקראת המשחק ביום ראשון". על הבטחת המקום הראשון: "זה הישג גדול מאוד לכדורסל הישראלי ולאנשים בישראל. זה היה בית קשה עם קבוצות טובות, והעובדה שאנחנו מקום ראשון זה דבר גדול. המשחק ביום ראשון זה משחק נוסף שאנחנו רוצים לנצח. אני מרגיש כמנהיג, אני מנסה לעזור לחברים שלי לעשות עבודה טובה, זה כבוד לייצג את המדינה שלי ואני רוצה לעזור לנבחרת לנצח".

"לא חשבנו שהמשחק בורח לנו מהידיים", אמר תמיר בלאט על הקאמבק הרומני. "קצת התרשלנו עם איבודי כדור ברבע האחרון, אבל התרכזנו בלסיים את העבודה ואנחנו מרוצים מאוד מניצחון ומהבטחת המקום הראשון. הוגרלנו לבית חזק עם נבחרות מצויינות כמו ספרד ופולין, ולסיים ראשונים זה מרשים מאוד. יש לנו המון חבר'ה צעירים שתורמים כבר עכשיו".

ג'ייק כהן אמר: "היו לנו לא מעט עליות ומורדות, עם כדורסל יפהפה למעט כמה פוזשנים לא טובים. אנחנו לא מרוצים מאיך ששיחקנו ברבע האחרון ויש לנו עוד מה לשפר. לסיים ראשונים בבית זה לא עניין של מה בכך, מגיע לנבחרת שלנו ולצוות המאמנים הרבה קרדיט, אבל אנחנו רוצים לסיים עם טעם טוב גם במשחק האחרון. כשחקן ותיק אני מנסה לעזור ולכוון את החבר'ה הצעירים וחדר ההלבשה שלנו מאוד חיובי".