שומרון בגמר, אשקלון בחצי

אליצור שומרון גברה בביתה על הפועל עכו והעפילה לגמר הפלייאוף הצפוני. סדרות רבע הגמר בדרום הושלמו עם ניצחונה של אשקלון על קריית אונו, והעפלתה לחצי הגמר. במנחנים: נחל שורק שמרה על מקומה בליגה הארצית.

מאת: אלירן כהן
צילום: מתן בן עוז / דיגישארק

ערב אחד, ארבעה משחקים, שלוש הכרעות. במסגרת סדרת חצי גמר הפלייאוף במחוז הצפוני של הליגה הארצית גברה אמש אליצור שומרון על הפועל עכו 56:71 וניצלה את יתרון הביתיות כדי להעפיל לגמר הפלייאוף של המחוז, שם תפגוש ביום ראשון הבא את הפועל כפר סבא (שגברה בחצי הגמר 2-0 על הפועל צפת) לסדרה של הטוב מ- 3 משחקים.

בדרום: א.ס. אשקלון אירחה את עירוני ״שיקו״ קרית אונו למשחק שלישי במסגרת סדרת רבע הגמר. המקומיים, שהפסידו בקריית אונו על חודו של סל ניצחון, הראו עליונות על הפרקט כבר מהפתיחה וגברו 68:88 (רון ציפר 25 נק׳, בן עברי 21 נק׳). אשקלון תפגוש בשבוע הבא את מכבי רחובות בסדרת חצי הגמר של הטוב מ- 3. בסדרה המקבילה יפגשו אליצור יבנה ומכבי אשדוד צבר.

במשחקי המבחנים: אליצור נחל שורק גברה בחוץ על הפועל ת״א / עודפים 67:86, ובתוספת לניצחון שרשמה על עצמה באר יעקב ביום חמישי האחרון 64:84 – הבטיחה לעצמה באופן סופי עונה נוספת בליגה הארצית. במשחק נוסף שנערך אמש ולא השפיע על דבר גברה הפועלן מתן אשדוד על עצמה באר יעקב 76:80. בבית הצפוני – שם מתמודדות 3 קבוצות בלבד ונותרו 4 מחזורים – מכבי קרית ביאליק גברה על מכבי נדב כרמיאל 58:73.