שלישי בליגה הלאומית: מחזור ההכרעה בבית התחתון בו תיקבע היורדת האחרונה

לצד מאבקי הצמרת, משחקי הבית התחתון יגיעו הערב (שלישי) לסיומם כאשר אחת מבין הפועל ר"ג גבעתיים ומכבי אשדוד תסיים את העונה בליגה הארצית. האורדונים תלויים בעצמם ויארחו בזיסמן את מכבי מעלה אדומים – ניצחון ביתי יבטיח הישארות ללא קשר לתוצאה של מכבי אשדוד. מנגד, הדולפינים יצטרכו ניצחון ביתי על אליצור איתו אשקלון בתוספת הפסד של האורדונים. בכל תסריט אחר – הפועל ר"ג גבעתיים תישאר בליגה.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל אמסילי

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי מעלה אדומים (זיסמן, 19:00, ישיר בעמוד הפייסבוק)

עונה מטלטלת עברה על האורדונים, בסיומה הקבוצה של מתן חרוש הצליחה לחבר רצף ניצחונות כך שהיא מגיעה למחזור הנעילה כשגורלה בידייה. בהפועל ר"ג גבעתיים יודעים כי ניצחון ביתי יבטיח להם עונה נוספת בליגה הלאומית, ויצטרכו לעמוד במשימה. דימיטריוס טרידוול ממשיך להציג יכולת נהדרת, כשלצידו עמית עבו והראל רינסקי. מנגד, העולה החדשה ממעלה אדומים הצליחה לסיים בהצלחה את עונת הבכורה שלה בליגה עם כדורסל חיובי ומהנה ברוב שלבי העונה. המשחק הנוכחי הוא חסר חשיבות מבחינתה.

מכבי אשדוד – אליצור איתו אשקלון (הקריה, 19:00)

רק לפני שנתיים שיחקה מכבי אשדוד בליגת העל, אלא שכעת היא רחוקה משחק אחד מירידת ליגה נוספת – הפעם לליגה הארצית. הקבוצה מעיר הנמל ביצעה שינוי על הקווים במהלך העונה, אולם סגל השחקנים לא עבר זעזוע מיוחד ובקבוצה יצטרכו קודם כל לנצח את המשחק הביתי מול השכנה מאשקלון. בנוסף לכך, יצטרכו הדולפינים לקוות להפסד של הפועל ר"ג גבעתיים. בכל תסריט אחר, הם יסיימו את העונה הנוכחית בליגה הארצית. בקבוצה יגיעו עם רוח גבית מסוימת אחרי ניצחון דרמטי ביום שבת האחרון ברעננה עם שלשה של ארתור רוזנפלד.