שמינית הגמר יוצאת לדרך: עמק חפר מול מכבי ת"א, נס ציונה מול יבנה

גביע המדינה לנוער מגיע לשלב שמינית הגמר, וכיאה למעמד כבר יש כמה משחקים חמים במיוחד. מחזיקת הגביע מעמק חפר תארח את מחזיקת הגביע שקדמה לה מכבי ת"א, קבוצות הלאומית של השתיים הנ"ל ינסו להפתיע את רמה"ש וראשל"צ. נס ציונה תארח את יבנה למפגש צמרת דרומי, וגבעתיים תנסה לשמור על מאזן מושלם כשתארח את הרצליה.

מאת: לילך וייס

הפועל עמק חפר – מכבי 'טדי' ת"א

המשחק המרכזי בשלב שמינית הגמר מפגיש לנו ראש בראש את שתי הזוכות האחרונות של גביע המדינה – עמק חפר שעשתה זאת אשתקד ומכבי ת"א שעשתה זאת 4 שנים ברציפות לפני שהגיעה הקורונה. שתי הקבוצות סיימו את הסיבוב הראשון במקום השני במחוז שליהן, שתיהן נמצאות בכושר נהדר וצפוי כאן משחק חם מאוד בין שתי קבוצות חזקות שמבחינתן יכולות ללכת עד הסוף במפעל.

הפועל עמק חפר רופין – א.ס. רמה"ש

לאחר שהקבוצה הבכירה של עמק חפר תסיים את משחקה הנ"ל, תעלה האחות הקטנה מהלאומית ותנסה להפתיע את רמה"ש. חפר כבר הספיקו להדיח העונה שתי קבוצות מליגת העל מהגביע, אבל מול רמה"ש זה כבר סיפור אחר. האורחת נראית נהדר העונה במסגרת הליגה והיא חלק מהצמרת הגבוה, ועל הנייר לפחות עדיפה במשחק הזה.

מכבי ת"א – מכבי 'איציק' ראשל"צ

גם למכבי ת"א יש שתי קבוצות בשלב השמינית. קבוצת הלאומית של המועדון בדומה לקבוצת העל הפסידה רק פעם אחת העונה, והרשימה מאוד בשלב הקודם בגביע כשהדיחה את כפ"ס. מנגד ראשל"צ מגיע למשחק הזה פחות משבוע אחרי שניצחה את קבוצת העל הצהובה, ותפסה את המקום הראשון בדרום בתום הסיבוב הראשון.

הפועל גבעתיים – בני הרצליה

גבעתיים נמצאת בעיצומה של עונה מושלמת – היא טרם הפסידה בליגה וכך למעשה גם הבטיחה לאחרונה מקום בליגת העל, ובגביע הספיקה להדיח כבר 2 קבוצות ליגת העל. גבעתיים בעצם נמצאת בכושר נהדר ותנסה להמשיך אותו גם לרבע הגמר. מי שתנסה לעצור אותם היא בני הרצליה, שאומנם פספסה את המקום בבית העליון בליגה, אבל נמצאת ברצף נהדר של 4 נצחונות ליגה.

הפועל חיפה צביקה – הפועל גלבוע מעיינות

כמו גבעתיים, גם הפועל חיפה העפילה לא מזמן לליגת העל לנוער וגם היא הדיחה בשלב הקודם בגביע קבוצה אחרת מליגת העל. אבל לה מחכה מפגש שמינית קשה במיוחד מול המוליכה של המחוז הצפוני – גלבוע מעיינות. ולא רק זה – שחקני הגלבוע גם זכו לא מזמן בגביע אחר, כשתיכון עמק חרוד זכה באליפות התיכונים.

הפועל 'עזרא' ירושלים – הפועל ברנר (חמישי)

גם ירושלים וגם ברנר היו כפסע מכניסה לבית העליון במחוז הדרומי בליגה, ולפחות אחת מהן תוכל להתעודד קצת עם מקום ברבע הגמר. הירושלמים לא שיחקו במסגרת הליגה בשבוע שעבר ולפני כן רשמו על ב"ש, ברנר מגיעה אחרי 2 הפסדים. במפגש בין השתיים במסגרת הליגה לפני כחודשיים ניצחה ירושלים.

הפועל 'מ. רוטנשטיין' נס ציונה – אליצור 'ברק' יבנה (חמישי)

מפגש נוסף בין שתי קבוצות צמרת, שהפעם גם מגיעות מאותו המחוז. נס ציונה ויבנה סיימו את הסיבוב הראשון בליגה עם אותו המאזן ובמקומות 3-4, ושתיהן נראות טוב מאוד העונה. השתיים נפגשו אי שם בתחילת העונה במסגרת הליגה אז יבנה ניצחה בבית, ועכשיו ההזדמנות של נס ציונה להשיג את הנקמה כשהיא מארחת.

הפועל עמק יזרעאל – מכבי 'אסי' חיפה (חמישי)

גם הבית העליון במחוז הצפוני מספק לנו משחק מעניין בין עמק יזרעאל למכבי חיפה. רק לפני שבועיים השתיים נפגשו ראש בראש במסגרת הליגה, למשחק שהיה שקול מאוד ונגמר בניצחון דרמטי של חיפה. חיפה גם נמצאת במומנטום נהדר עם הפסד בודד ב-7 המשחקים האחרונים, יזרעאל מאז ההפסד ההוא הספיקה להתאושש ולרשום שני נצחונות רצופים.