שרון דרוקר: "יש לנו חבורה של שחקניות עם הרבה מוטיבציה, לא ראיתי כזה רצון"

48 שעות לפתיחת היורובאסקט 2023 לנשים בישראל, הנבחרות ערכו היום וימשיכו מחר את מסיבות העיתונאים לקראת המשחקים. במסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל דיברו מאמן הנבחרת שרון דרוקר והקפטנית עדן רוטברג.

מאמן הנבחרת שרון דרוקר אמר: "אני רוצה לברך את כל הקבוצות שהגיעו לכאן, אני מקווה שהם יהנו מישראל. האיגוד עשה הכל כדי שכולם ירגישו בנוח וברמה הכי גבוהה. הציפיות שלנו זה להראות משהו מיוחד, יש לנו חבורה של שחקניות עם הרבה מוטיבציה, לא ראיתי הרבה פעמים כזו תשוקה לשחק ולהראות ולהוכיח. בשביל כל האוהדים ויראו את הנבחרת שלנו, המטרה היא שהם יראו לב, שיראו שהן נותנות את המקסימום והרבה גאווה. בלגיה מקום שני באירופה, אנחנו נותנים להם את כל הכבוד כי הן הרוויחו אותו אבל אנחנו מסתכלים רק על עצמנו. אנחנו יכולים להתחרות מול רמה בינונית כרגע ובלגיה היא רמה גבוהה, בואו נראה מה אנחנו מסוגלים לעשות מולם. זה אתגר וננסה לקחת אותו".

"לבלגיה אין הרבה חסרונות, ננסה למצוא משהו וננסה לתקוף נכון וכמו בכל משחק צריכים מינימום איבודי כדור ואחוזים טובים בקליעה. אנחנו לא מתחרים באליפות הזו ובכלל, עם סייז ורוטציה רחבה. אנחנו צריכים להביא משהו מיוחד וזה, אם זה השיטה, הלב, אספקטים בהגנה וזה מה שננסה לעשות".

"לצערנו ליאור גרזון נפצעה לפני שלושה שבועות וזה לא היה משהו קל. כל הצוות הרפואי שלנו היה על הסיפור הזה, היא רוצה להיות חלק מהנבחרת וביורובאסקט והיא עשתה את כל מה שאפשר כדי להיות על הרגליים. אנחנו נצטרך לראות יום אחרי יום איך היא יכולה לתפקד, רשמנו אותה כרגע וברגע שהיא תהיה מוכנה לשחק היא תהיה איתנו במקסימום דקות שהיא יכולה".

"אפשר להכין קבוצה בדרכים שונות, ברגע שזה נבחרת אתה לוקח את מה שאתה יכול. ראינו את היכולת שלנו גם מול שבדיה וגם מול לטביה ויש לנו מספר יוצרות על המגרש בכל רגע נתון, אנחנו מנסים לרווח וכולן יכולות לעשות את זה. ברור לכולם שזה לא כל אחד בנפרד אלא אנחנו קבוצה, היו לנו משחקים עם 23 אסיסטים והייתי מאוד שמח מזה. יש לנו את האינטיליגנציה ואנחנו צריכים לעשות את זה הכוח שלנו ולא החולשה שלנו".

הקפטנית עדן רוטברג: "אנחנו מאוד מתרגשים, זה חלום שמתגשם לשחק פה לפני הקהל שלנו והמשפחות שלנו. זה כבוד גדול ואנחנו רוצות לנצח, נבוא לכל משחק כדי לנצח ובלגיה היא המטרה הראשונה. בלגיה סיימה במקום השני באירופה ואנחנו נותנות לה הרבה כבוד, אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו, לעשות את הכי טוב שלנו. אנחנו עובדות קשה מאוד לא רק בחודש האחרון אלא בכלל בשנה וחצי. אנחנו רוצים לעשות היסטוריה, כולם כאן בישראל מאחורינו זה אני יכולה להבטיח לך. אנחנו רוצות לעשות את הכל כדי לנצח כל משחק".

"לעובדה שזה בישראל יש השפעה גדולה על הדור הצעיר כאן וזה יהיה נהדר גם לכדורסל הנשים כאן. אנחנו שמחות שזה בישראל. כולנו מנסות לנתב את הלחץ להתרגשות ויש הבדל גדול, אנחנו בדרך לשם. זה פעם ראשונה לכולנו ואני מאחלת שיהיה לנו הרבה פעמים כאלו. הכי חשוב כרגע זה להתמקד בנבחרת, עם כל הכבוד לי הנבחרת חשובה יותר ואנחנו צריכות לעשות 200 אחוז כי 100 לא יספיקו".