תומר גינת: "אנחנו נחפש את הכימיה שלנו בחזרה"

נבחרת ישראל ספגה את הפסדה הראשון במוקדמות גביע העולם אחרי שנוצחה 71:67 ע"י גרמניה בהיכל קבוצת שלמה. הנבחרת יצאה לגרמניה שם תתמודד שוב מול הגרמנים ביום שני בשעה 20:30 ותנסה להחזיר את הניצחון במשחק החוץ כדי לשמור על מאזן חיובי בבית.

מאמן הנבחרת גיא גודס אמר אחרי ההפסד: "הובלנו ב-22 דקות, אני חושב שברבע הרביעי כשהיינו ביתרון של 6 הרכז שלהם (יוסטוס הולאץ) קלע כמה שלשות קשות, חתך את היתרון. היו לנו הרבה עליות וירידות תוך כדי המשחק. לכל חלון יש את החיים שלו, ידענו שאנחנו נשחק נגד קבוצה פיזית מאוד, היו לנו יותר מדי עליות וירידות במשחק.

"זה הפסד שאנחנו לא אוהבים. התחלנו ברגל שמאל את החלון הזה, אבל יש לנו גומלין ביום שני, נלמד מה עשינו טוב ומה עשינו פחות טוב ונבוא מוכנים כדי לנצח שם. גרמניה תקבל תוספות, אבל זה לא תמיד עוזר. נצטרך לראות את המשחק, ננסה לבוא עם ביטחון למשחק השני. אין ספק שכדרור היתר קצת תקע אותנו בהתקפה כי לא מצאנו את השחקן החופשי. זה לא קבוצה. בנבחרת כל אחד מגיע ממקום מסוים, צריך לחיות על האינסטינקטים וסוג של ניסיון.

"בדיעבד היה קל להגיד שההוא לא שיחק או שחקן אחר. השחקנים האלה היו בסיטואציות כאלה והיו מצוינים. אני לא רוצה להסיק מסקנות בגלל משחק אחד, יש פה מרכז של שחקנים שסוחב את הנבחרת כמה שנים טובות, זה לא יעיב על זה. פתאום שחקן שלא קולע סלים גדולים קלע 3 מ-3 ל-3. נבוא מוכנים למשחק הבא".

על העובדה ששון דאוסון שיחק רק 5:46 דקות, אמר גודס: "שון התחיל טוב, אבל הלכתי להרכבים ששיחקו עד עכשיו, אם זה רפי מנקו או גיא פניני ועלינו ליתרון בהרכבים האלה. לא יודע אם זה היה ההבדל בין ניצחון או הפסד. הדברים הקטנים גרמו להפסד. גל מקל הוא אחד השחקנים המרכזיים בנבחרת, הוא לא היה במשחק טוב, אבל הוא יהיה תמיד חלק מרכזי פה".

תומר גינת, שבלט בנבחרת עם 20 נקודות ו-7 ריבאונדים, הוסיף: "אני חושב שהתחלנו את המשחק טוב מאוד. לא מצאנו את הקצב כדי לרוץ ולהגיע למגרש הפתוח. הסיפור של המשחק היה המחצית השנייה. החטאנו זריקות פנויות והם לקחו יותר מדי ריבאונד התקפה. נחפש את הכימיה שלנו בחזרה וננסה לנצח בגרמניה ביום שני. הגרמנים עשו הגנת חילופים והכריחו אותנו לשחק אחד על אחד. ההגנה שלהם הייתה מצוינת".

"חוסר ריכוז קצת, היינו שם באנרגיות, חזרנו, שיחקנו יפה, איבדנו את הריכוז וזה עלה לנו במשחק", ניסה להסביר נמרוד לוי שקלע 9 נקודות והוריד 4 ריבאונדים, "אני מרגיש שבאנו מאוד מוכנים, לא היה לנו שטף בהתקפה, לפעמים כשמתחיל משחק זה משפיע לכל אורכו, באנו מוכנים ומשהו בשטף של ההתקפה שלנו לא היה כמו שאנחנו רגילים".

בר טימור, שקלע 2 נקודות ומסר 6 אסיסטים והיה מנקודות האור בנבחרת היה מאוכזב: "פיזית הם כתשו אותנו והענישו עם הרבה ריבאונד התקפה, בדברים קטנים, הם לא עשו דברים יוצאי דופן. הם קלעו שלשות על אנשים לקראת הסוף, כל המשחק הם השאירו את עצמם בחיים עם הפיזיות והיה לנו קשה בהתקפה. באנו מוכנים, היה לנו קשה בגודל איתם, הם גדולים בכל העמדות, יותר מאיתנו, לא הצלחנו לאורך זמן להשוות את האינטנסיביות שלהם, אבל היינו מוכנים. בעיקר לא רצנו, זה הדבר העיקרי. היה חסר לנו נקודות קלות, זה קרה בגלל ריבאונד ההתקפה, וגם כשלקחנו ריבאונד לא הצלחנו בגלל התשישות אולי ליצור משהו יותר קל".

מאמן גרמניה גורדי הרברט אמר: "השחקנים והצוות התקשו כי הם רואים מה קורה בעולם, אתה לא חושב שזה יקרה במאה הזאת. אני גאה בשחקנים שבאו לשחק ושיחקו עם הלב. הבית הזה הוא פתוח לחלוטין". על השינויים בסגל שצפויים להיות לקראת שני אמר המאמן: "כולם רוצים לשחק בנבחרת שלהם, בשבילי זה כבוד לעבוד עם החבורה הזאת. אם הם היו הפייבוריטים? אני לא יודע".

רובין בנצינג, שהוביל את קלעי המנצחת עם 17 נקודות, אמר: "אני לא רוצה לדבר על המשחק, יש דברים חשובים יותר מכדורסל. צריכים לסיים את המלחמה, זה הכול. היה לי מזל שהשלשות שלי נכנסו, היו לי זריקות פנויות שאני קולע בדרך כלל והחטאתי. הנבחרת בוטחת בי, והמאמן בוטח בי, אני זורק, זה העבודה שלי, שמח שעשינו את העבודה".