אליצור עירוני נתניה בגמר, תמתין לגליל עליון או הפועל כפ"ס

עולה ראשונה לגמר גביע האיגוד לנשים נקבעה הערב – אליצור עירוני נתניה שרשמה ניצחון כפול על אס"א ירושלים והעפילה לראשונה למעמד. בחצי הגמר השני הפועל כפ"ס ניצחה בבית ב-17 הפרש את הפועל גליל עליון, ותגיע למשחק הגומלין בשבוע הבא עם יתרון משמעותי.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילום: אושרה אמויאל

אס"א ירושלים – אליצור עירוני נתניה 74:69 (פלוס 10 לנתניה בסיכום)

היסטוריה בנתניה. אליצור עירוני נתניה, שרק לפני שנתיים העפילה לראשונה לליגה הלאומית, העפילה הערב לגמר גביע האיגוד. השרוניות ניצחו במפגש הראשון בחצי הגמר אצלן בבית ב-5 הפרש, והערב השיגו ניצחון נוסף אחרי שהצליחו לחזור מפיגור דו ספרתי. ירושלים אחרי פתיחת משחק פחות טובה חזרה לעניינים ברבע השני וברבע השלישי כאמור גם הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי, וגם ברבע האחרון עוד הובילה ב-8. אבל אז הגיעה ריצת 15-2 קטלנית של נתניה שהפכה את התוצאה והובילה את השרוניות ליתרון קל. אס"א במאמץ אחרון עוד הצליחה להשוות את התוצאה, אבל נתניה שוב ברחה והצליחה לסיים עם ניצחון מתוק במיוחד.

הפועל כפ"ס – הפועל גליל עליון 54:71 (הגומלין ב-26.2)

הפועל כפ"ס עשתה הערב צעד משמעותי במיוחד לערב גמר גביע האיגוד לנשים. מוליכת הליגה הלאומית, שעדיין לא הפסידה העונה, ניצחה בבית את הפועל גליל עליון ב-17 הפרש – פער משמעותי מאוד שיהיה לצפוניות קשה למחוק בגומלין. אחרי מחצית ראשונה שקולה והפכפכה כפ"ס השתלטה על המשחק בחצי השני, והצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי אותו הגדילה ברבע האחרון.

קצב נהדר קיבלנו ברבע הראשון, כששתי הקבוצות מראות יכולת קליעה טובה. גליל פתחה את המשחק עם יתרון 5:0, אבל כפ"ס ענתה מהר והמשחק המשיך ללכת צמוד. המארחת גם הצליחה לייצר כמה דקות מומנטום הגנתי שהביא את האורחת מהצפון לזריקות קשות, והענישה בצד השני בדרך ליתרון 9:12. גליל חזרה מהר לעניינים והשוותה את המשחק שהמשיך עם סל לפה וסל לשם, עד שבדקה האחרונה של הרבע שלשות של הדר רפאל ואמה רוזנסטון סידרו לצפוניות פער קל בדרך ל-23:18 אחרי 10 דקות קצביות במיוחד של כדורסל.

קרן נחמה עלתה חדה מאוד לרבע השני והובילה ריצת 0-7 ירוקה שהחזירה את היתרון לכפ"ס. משני הצדדים הידקו את ההגנה מה שהוריד קצת את קצב הקליעה, ויחד עם זאת המשחק המשיך צמוד מאוד כשהיתרון מחליף ידיים. מיני מומנטום של כפ"ס לקראת הסיום ונקודות של שיר תירוש לצד אסיסט גדול של גלי קונטס לסל באזר של מיכל אפשטיין חתמו את המחצית הראשונה ב-31:36 מקומי.

כפ"ס המשיכה במומנטום גם בתחילת הרבע השלישי עם חלוקת אסיסטים יפה והגנה טובה, והגדילה את היתרון שלה ל-35:44. גם פסק זמן של גליל לא הצליח לעצור את הריצה של כפ"ס שהמשיכה לקלוע בקצב טוב בצבע וכבר הגדילה את הפער לדו ספרתי. כמה סלים קשים ואתלטיים של מיקה ביתן הצליח לשמור את גליל בתמונה, אבל לא מספיק כדי לצמצם משמעותית. כפ"ס המשיכה לשלוט במשחק ועם שלשה של תירוש הקפיצה את הקהל המקומי ואת ההפרש ל-43:57 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון כבר היה בשליטה כמעט מוחלטת של כפ"ס, שלצד סגירה טובה של הצבע גם הייתה ראשונה לריבאונד מה שאיפשר לה לייצר נקודות מהזדמנות שניה. קרן מוזס שעלתה מהספסל ייצרה קצת לזכות גליל עליון, אבל זה לא באמת עזר יותר מדי. כפ"ס שכבר הגדילה את הפער לאזור ה-20 הפרש שמרה עליו עד לסיום, וכאמור תצא למשחק הגומלין עם הפרש משמעותי במיוחד.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 26, קרן נחמה 15, מיכל אפשטיין 12, גלי קונטס 10, ליעד אורבך 8.

קלעו לגליל עליון: קרן מוזס 18, הדר רפאל 15, מיקה ביתן 12, ענבר לברון 4, אמה רוזנסטון 3, דבי בלייברג 2.