אליצור עירוני נתניה ניצחה בקרב התחתית את באר טוביה, אליצור נתניה ירדה ליגה, בני יהודה ניצחה במותחן

אליצור נתניה שלא ניצחה כל העונה הפסידה לעמק יזרעאל וירדה ליגה, זאת במסגרת המחזור ה-22 בליגה הלאומית לנשים, לעומת זאת אליצור עירוני נתניה ניצחה את באר טוביה בקרוב התחתית והתקרבה להישארות. בני יהודה ניצחה ביבנה מסל ניצחון של מגי.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

אליצור עירוני נתניה – הפועל באר טוביה 26:56

נתניה אירחה השבוע את באר טוביה לקרב כמעט ישיר על ההישארות בליגה, כשהשתיים נמצאות צמודות בטבלה אבל משני צידיו של הקו האדום. על הפרקט ראינו משחק חד צדדי כשנתניה הייתה עדיפה בהרבה על היריבה שלה, הובילה לאורך כמעט כל המשחק ביתרון דו ספרתי ובסוף השיגה ניצחון שפותח פער של 2 נקודות בינה ובין באר טוביה.

כאמור כבר מהפתיחה נתניה הייתה עדיפה, כשנקודות של הדר כהן הובילו אותה ליתרון 0:11 מוקדם. תמר קופילביץ' העלתה את באר טוביה על הלוח עם סל בצבע ולאחר מכן שלשה, אבל זה כל מה שבאר טוביה ייצרה ברבע הראשון כשלאחר מכן היא חזרה להחטיא. נתניה מנגד חזרה לקלוע (כשההגנה של באר טוביה לא בדיוק הקשתה עליה) וגם חטפה כמה כדורים אותם סיימה בנקודות במתפרצת, והגדילה את היתרון שלה ל-19:5 בסוף הרבע. הרבע השני המשיך לו בעצלתיים עם קצב קליעה נמוך וקצת חילופי סלים שהשאירו את נתניה ביתרון דו ספרתי. נתניה מדי פעם הצליחה לייצר איזה סל (עמית כהן עם אסיסט יפה למעיין זיידל) והגדילה ל-9:29 בהפסקה.

המחצית השניה נפתחה קצת יותר קצבית, בעיקר בצד של נתניה כשירוס קסה קיבלה אסיסטים יפים וסיימה אותם עם נקודות בצבע ויתרון 13:38. באר טוביה ניסתה להגביר קצת לחץ בהגנה וייצרה כמה עצירות, אבל הצד ההתקפי עדיין לא פגע. עדן אסטטקאו וליאל ליבוביץ עם עוד כמה סלים בצבע ושליטה בריבאונד סגרו את הרבע השלישי ב-15:44. הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול. נתניה ניצלה זאת לחלק דקות לשחקניות הספסל ושמרה על פער סביב ה-30 הפרש.

קלעו לנתניה: מעיין זיידל 13, עדן מצארוה 9, ליאל ליבוביץ והדר כהן 8, עדן אסטטקאו וירוס קסה 6 כ"א, נועם צמח והילה יוגב 2 כ"א.

קלעו לבאר טוביה: תמר קופילביץ 14, תמרה צור ויעל שטיינברג 4 כ"א, ניצן בר כוכבא וראם נונו 2 כ"א.

הפועל עמק יזרעאל – אליצור נתניה 45:86

אחרי שלא הצליחה למצוא נצחון מתחילת העונה, ההפסד אמש סגר את הסיפור של נתניה בליגה הלאומית והיא איבדה סיכוי להישאר העונה בליגה כשאנחנו 7 מחזורים לסיום העונה. אתמול במשחק החוץ בעמק יזרעאל לקח לה כ-7 דקות למצוא סל ראשון, ובנתיים עמק יזרעאל כבר הייתה ביתרון 0:14. גם המשך המשחק היה בשליטה מוחלטת של הצפוניות שהגדילו את הפער ככל שהמשחק התקדם.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 27, שירז כץ 17, אלה פינצי 12, בר אביטל וליאן אשל 8 כ"א, תומר נוב ויומנא מואסי 6 כ"א, בר קין 2.

קלעו לנתניה: הילה מימון 15, שני חכים 12, אנג'לה חצ'דוריאן 10, יעל גרודר 6, לונה טיבי 2.

אליצור יבנה – בני יהודה 57:56

סל ניצחון של מגי איזה מאסיסט גדול של הדר לוי סידר לבני יהודה ניצחון חוץ דרמטי במיוחד, שמשאיר אותה חזק במאבק על המקום בפלייאוף. המחצית הראשונה הייתה פחות דרמטי, ורובה בשליטה של בני יהודה שכבר ברחה ליתרון דו ספרתי וירדה להפסקה בפלוס 16. יבנה חזרה למשחק ברבע השלישי, והרבע האחרון כבר היה צמוד מאוד עם יתרון שזז מצד לצד. שלשה של יפית כהן כ-4 שניות לסיום העלתה את יבנה ליתרון נקודה. בני יהודה ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו עם הכנסת כדור מדוייקת של הדר לוי מהחוץ ישירות למגי איזה שחיכתה מתחת לסל, קלעה וסחטה גם עבירה. איזה אומנם החטיאה מהקו לאחר מכן, אבל בשניות הבודדות שנותרו ליבנה היא לא הצליחה לייצר נסיון זריקה.

קלעו ליבנה: שחר עמית 15, הדר לזרוב ויאנה שפירו 10 כ"א, יפית כהן 9, לירן שחף 7, מעיין זילברמן 2.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר 34, מגי איזה 9, עמית בן אליעזר 8, שירה בן דוד, הדר לוי ומאיה צימרינג 2 כ"א.

הפועל כאוכב – הפועל כפ"ס 65:41

משחק הקצוות בין כפ"ס המושלמת לכאוכב שנמצאת מהצד הלא נכון של הקו האדום הסתיים ללא הפתעות. כאוכב אומנם הצליחה לתת קצת פייט במחצית הראשונה, אבל לא באמת הצליחה לאיים על האורחת שהובילה לאורך רוב המשחק ביתרון דו ספרתי וסיימה עם עוד ניצחון.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 11, היא סלאח ומיתר אסולין 8, אסיל עודה 7, באראא מריח 3, אליסאר סלמאן ופאטמה חליל 2 כ"א.

קלעו לכפ"ס: גלי קונטס 14, קרן נחמה וליעד אורבך 10 כ"א, אופיר פרפרה 9, עמית מלכה ודרור מייברג 8 כ"א, עלמה כהן 4.

א.ס. רמה"ש גל – אס"א ירושלים 51:75

רמה"ש שומרת על הבית ומנצחת את ירושלים אחרי שהובילה לאורך רוב המשחק. אחרי רבע צמוד והפכפכך, רמה"ש הייתה הראשונה לפתח מומנטום והצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי. ירושלים הצליחה לצמצם וירדה להפסקה כשהיא בפיגור 6, אבל במחצית השניה רמה"ש עם מטווח שלשות שוב ברחה והפעם גם הצליחה לשמור על פער דו ספרתי גבוה עד לסיום.

קלעו לרמה"ש: שירה בן אלי 19, יעל גלילי 18, שלי שפית 11, אלה נר 9, הילה הניג 7, גילי ליאור 6, תמר אנגל 5.

קלעו לירושלים: טליה פרידמן 16, נועה נבו 8, עדן כהן ונטע רפאל 7, נעה שמעוני 5, סבינה מרדנוב 4, לין כהן ומורן שחם 2 כ"א.

הפועל מג'דל כרום – אקדמיית וינגייט 62:69

מג'דל כרום מנצחת בבית את האקדמיה אחרי משחק שקול והפכפך. שתי הקבוצות החליפו סלים כשאף צד לא הצליחה לברוח ליתרון משמועתי, ורק בסיום המארחת הצליחה לייצר לעצמה יתרון קל ולשמור את הנקודות לעיני הקהל הביתי. מג'דל שומרת על המקום השלישי בטבלה כשלפני שני משחקים קשים במיוחד מול שתי הקבוצות שמעליה בטבלה – כפ"ס ורעננה.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 31, עלית כהן 11, שדא כנעאן ורואן חמדאן 9, ליאור ראשית 5, אעישה חיג'אזי 4.

קלעו לוינגייט: גל רביב 19, שיראל נחום 18, יהלי לוי 8, רבקה ויוואג 7, עלמה רשלבך 5, לי טייכמן 3, עופר כספי וליאם בסטקאר 1 כ"א.