בחמישי: ישראל מארחת את פולין בפתיחת קמפיין מוקדמות גביע העולם 2023

מחר בשעה 19:00 בהיכל קבוצת שלמה, תפתח נבחרת ישראל מסע בן 12 משחקים על פני 15 חודשים, כשהמטרה עלייה לגביע העולם 2023 שיתקיים באסיה בפיליפינים, אינדונזיה ויפן.

נבחרת ישראל פותחת נגד נבחרת פולין, יריבה מוכרת מהשנים האחרונות ששינתה מעט את פניה. את מקומו של מייק טיילור על הקווים, תפס איגור מיליצ'יץ', קרואטי שהתאזרח בפולין וגם הוא מכיר היטב את הכדורסל הישראלי מהקבוצות בהן הוא אימן ומאמן. בשנה שעברה הוא הפסיד לעירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ והשנה כבר פגש את הפועל ירושלים.

בקמפיין הקודם של מוקדמות אליפות אירופה, נפגשו ישראל ופולין פעמיים, בשני המקרים ישראל ניצחה, 71-75 בגלייביצה לעיני 13,000 צופים (זלמנסון 12, מקל 11, מנקו 10, גוט ופניני 9 כ"א) ואחרי פרוץ משבר הקורונה בבועה בולנסיה 72-78 (ג'ייק כהן 14, מקל 12, זיו ופניני 9 כ"א, גינת 8).

המשחק הזה יהיה הראשון מבין שניים בחלון נובמבר וביום ראשון הנבחרת תשחק בטאלין נגד אסטוניה, שם הטמפרטורה כבר מתחת ל-0. בבית הזה נמצאת גם גרמניה, אותה תפגוש הנבחרת פעמיים בפברואר. גרמניה תארח מחר את אסטוניה בנירנברג והסקאוט של הנבחרת יואב שמיר יצפה במשחק, יגיע משם לטאלין ויסייע לנבחרת בהכנות למשחק הבא. עם סיום הבית הזה, ביולי 2022, שלוש הראשונות בבית יתאחדו עם 3 הראשונות בבית המקביל (קרואטיה, סלובניה, שבדיה, פינלנד), כל נבחרת תשחק עוד 6 משחקים (נגד אלו שעדיין לא פגשה) ובסוף המסע הזה 3 הראשונות מכל בית תעפלנה לטורניר גביע העולם, בו ישתתפו 32 נבחרות מהן 12 מאירופה.

זה יהיה משחק הבכורה של גיא גודס על הקווים והצוות שאיתו נדב זילברשטיין ודרור כהן. גודס הופיע 64 פעמים במדי הנבחרת כשחקן וגם חתום על סל ניצחון אדיר ומרגש ביורובאסקט 1999 נגד סלובניה, אבל גם לו ברור שהתפקיד הנוכחי גדול יותר, עם אחריות וגם כבוד אדיר בצידו.

זו הפעם השנייה שישראל משתתפות במשחקי מוקדמות גביע העולם במתכונת החדשה, שמתקיימת במקביל בכל רחבי העולם. בנבחרת יודעים שמדובר במשימה אפשרית, אבל גם שכל משחק קובע ואפילו שלהפרשי הסלים תהיה משמעות. את הקמפיין הקודם ישראל סיימה עם 5 ניצחונות והפעם השאיפה ליתר מזה כשכל נבחרת שהשיגה 8 ניצחונות עלתה לגביע העולם.

גיא פניני, שמדורג במקום השביעי בהופעות בנבחרת ישראל, ילבש מחר את המדים הלאומיים בפעם ה-160.

לפני המשחק יתקיים טקס פרישה רשמי מליאור אליהו, מגדולי השחקנים של הנבחרת בכל הזמנים ואת ההמנון ישיר רגב הוד. כל הכרטיסים למשחק אזלו לפני מספר ימים ולמרות שלא מדובר ביריבה מהטופ האירופי, עושה רושם שהקהל הישראלי צמא לכדורסל כחול לבן. הנבחרת חוזרת ארצה לראשונה מאז פברואר 2020, אז אירחה את רומניה וניצחה 63-87 עם 21 נקודות של דני אבדיה, ששלח היום ברכת הצלחה מצולמת לחבריו בנבחרת.

בארץ נמצא גביע העולם ע"ש ג'יימס נייסמית' והוא יוצב לפני המשחק בעמדה ליד הכניסה הראשית כדי שהקהל יוכל להצטלם איתו.

על פי החלטת האיגוד, לראשונה מחר לא יתקיימו משחקים בליגות השונות, כדי שכולם יוכלו לבוא או לצות במשחק הנבחרת.