בחמישי: ישראל מתארחת בפינלנד במסגרת מוקדמות גביע העולם

אחרי כחודש הכנה, חמישה משחקי ידידות ושמונה ימים לפני היורובאסקט, נבחרת ישראל תפגוש מחר (חמישי) בנוקיה ארנה בטמפרה (18.30, שידור בערוץ הספורט), את פינלנד, זו שתשחק מולה שוב ביום הראשון של היורובאסקט, אבל אז זה יקרה בפראג במעמד אחר לגמרי.

היתרון הגדול של הפינים אמור להיות הביתיות. הנבחרת הפינית הפכה לחברה קבועה בצמרת הכדורסל האירופי, שיחקה בגביע העולם 2014 וגם כעת היא בעמדה מצויינת לעלות לגביע העולם 2023, עם מאזן 1-5 בבית בו משחקת ישראל שנמצאת במאזן 3-3. היכל נוקיה החדש והחדיש, אמור להיות מלא מחר ב-13 אלף צופים, כולם בדרך כלל מגיעים בלבן. זה לא קהל מפחיד, זה קהל מעודד, תרבותי, שאוהב מאוד את הנבחרת שלו ומגיע איתה לכל מקום בעולם וגם לפראג יגיעו כמה אלפי פינים. פינלנד לא הפסידה בבית בקמפיין הזה, אבל גם עבורה זו פעם ראשונה שהיא משחקת בנוקיה ארנה.

לשתי הנבחרות שחקן NBA אחד ולשניהם השפעה גדולה על הנבחרות שלהם. דני אבדיה חוזר לשחק משחק רשמי אחרי שתי עונות NBA, בעוד לאורי מארקנן כבר שיחק עם פינלנד בחלון יוני-יולי, קלע שלשת ניצחון נגד קרואטיה בחוץ ובשני המשחקים האלו קלע 20.5 נקודות למשחק ולא פחות מרשים – 3 שלשות ב-40 אחוזים. מדובר בפורוורד בגובה 2.13, שיודע לעשות הכל על המגרש.

אבדיה שיחק עם הנבחרת רק בשניים מחמישה משחקי ההכנה, הראשון נגד אובורון והאחרון נגד רומניה. אין ספק שהוא השחקן המרכזי בסגל של גיא גודס, אבל הנבחרת שלנו הראתה שהיא בנויה על משחק קבוצתי, הרבה אסיסטים וריצה למשחק מעבר. גל מקל יחסר בקו האחורי וגם רפי מנקו לא כשיר במאה אחוזים אבל ישחק.

הכוח של הפינים הוא בהתקפה ובעיקר בקליעה. הם זורקים מעל 30 שלשות במשחק ובשישה משחקי מוקדמות גביע העולם עד כה, קלעו 15 למשחק עם 50 אחוז מרשימים מאוד. למעשה אין אצל הפינים מישהו שלא זורק שלשות וכמעט כולם גם קולעים, המפחיד מכולם בתחום הזה הוא סאסו סאלין, הצלף של טנריף, שזורק לפחות 8 שלשות במשחק וביום טוב קולע יותר מ-50 אחוזים. גיא גודס והצוות שלו, נתנו הרבה דגשים בנושא, כולל בירידה להגנה במשחק המעבר, כשלכולם ברור שאם הנבחרת תצליח להגביל את הפינים למספר חד ספרתי של שלשות, יש סיכוי טוב לחזור עם ניצחון לקראת המשחק נגד שבדיה ביום ראשון ולהציב את עצמה בעמדת זינוק טובה להמשך הקמפיין בחודש נובמבר.

המפגש הגדול האחרון בין שתי הנבחרות, היה ביום השני של יורובאסקט 2015 במונפליה, ישראל ניצחה 66-79, אבל בהעדרו של גל מקל, אין אף שחקן בסגל שלנו ששיחק באותו משחק, בעוד אצל הפינים יש את פטרי קופונן ושון האף שגם היום חשובים מאוד לנבחרת שלהם.

עוד מחר בבית שלנו, שבדיה תארח את גרמניה נטולת שרודר וסלובניה של דונצ'יץ' תתמודד מול אסטוניה.