בפעם ה-57: מכבי ת"א זכתה באליפות המדינה

בפעם השניה ברציפות, מכבי ת"א זכתה הערב בתואר כשניצחה בבית את הפועל ת"א 74-82 במשחק השלישי והמכריע בגמר הפלייאוף של ליגת העל. רומן סורקין שקלע 14 נקודות ונבחר לשחקן המצטיין של הסדרה.

הסדרה החלה בהיכל מנורה מבטחים ואחרי משחק צמוד ודרמטי, מכבי ת"א ניצחה 76-84 ועלתה ליתרון 0-1 בסדרה, כשבונזי קולסון ולורנזו בראון מתעלים בדקות הסיום. המשחק השני בהיכל שלמה היה פחות צמוד, הפועל ת"א שלטה בו מפתיחתו וניצחה 67-85 עם הצגה של אקסבייר מנפורד לאורך כל המשחק, כדי לאזן את הסדרה ל-1-1, סדרה שכאמור הסתיימה הערב עם הניצחון בצהוב.

עם הגעת ליגת העל לסיום עונת 2023/24, חולקו לפני סדרת הגמר הפרסים למצטייני העונה. שחקן נבחרת ישראל ומכבי ת"א רומן סורקין קיבל 3 פרסים כשנבחר לשחקן העונה, שחקן העונה הישראלי ולחמישיית העונה. את החמישיה השלימו קפטן נבחרת ישראל תומר גינת מהפועל ת"א, רועי הובר מהפועל גליל עליון, גם הוא חלק מהסגל הרחב של הנבחרת, אמין סטיבנס הסנטר של עירוני קרית אתא וליוואי רנדולף שחקנה של הפועל ירושלים. לחמישיה השניה נבחרו תמיר בלאט ממכבי ת"א, אדם אריאל מעירוני ר"ג, ג'יילן הורד מהפועל ת"א, ג'יימס בייטמון מעירוני קרית אתא וג'סטין סמית' מהפועל חולון.

מאמן העונה הוא שרון אברהמי, שהצעיד את עירוני קרית אתא לחצי גמר הפלייאוף, הישג השיא של המועדון בכל הזמנים. שרון, מאמן נבחרת הנוער, ידריך הקיץ את הנבחרת באליפות אירופה. אחד מהשחקנים הבכירים בסגל של אברהמי בנבחרת יהיה בן שרף, שזכה בתואר תגלית העונה אחרי שהיה מצוין במדי עירוני קרית אתא.

מצטיינים נוספים: גיא פלטין מעירוני קרית אתא נבחר לשחקן ההגנה של העונה, שחר עמיר מהפועל חולון הוא השחקן המשתפר של העונה וג'ורדן כהן, שחקן נבחרת ישראל 3X3 ושחקנה של עירוני ר"ג נבחר לשחקן השישי של העונה.