בשני: חצי גמר גביע המדינה מגדל לנשים

לראשונה יתקיימו שני משחקי גביע המדינה מגדל לנשים בהיכל קבוצת שלמה בת"א והכניסה אליהם חינם. משחק הגמר יערך ביום חמישי בשעה 18:45 באותו אולם ויקדם לו בשעה 16:30 גמר נערות ב' ע"ש נילי נתכו בין א.ס רמה"ש להפועל נס ציונה. עיריית ת"א מכינה הפניניג למגיעים למשחקים ביום חמישי מחוץ להיכל.

צילום: מנהלת ליגת העל לנשים

17:30 מכבי פניקס חיפה – הפועל ראשל"צ (שידור: ספורט 5+, שופטים: דוד רומנו, אור זרור, אופיר וייסטוך)

שיעור בהיסטוריה: השתיים לא נפגשו מעולם בגביע המדינה. המאזן ביניהן בכל הזמנים (שלוש עונות) בליגה: 3-4 לחיפה. לחיפה זו הופעה שנייה בחצי הגמר. ב-1964/65 הפסידה לקרית מוצקין. לפני שנתיים העפילה לחצי הגמר, אבל העונה הופסקה בדיוק ערב המשחקים בגלל מגפת הקורונה. לראשון לציון זו הופעה שלישית בחצי הגמר. גם ב-2010/11 וגם ב-2018/19 הפסידה לרמלה.

העונה: שתי הקבוצות הטובות של העונה הסדירה בליגת העל מגיעות במצב מעט שונה. ראשל"צ בשוויון 1-1 בסדרת חצי הגמר נגד אליצור רמלה. חיפה על סף הדחה ובפיגור 2-0 נגד אשדוד. ג'ני סימס הכוכבת הגדולה של ראשל"צ סוחבת פציעה לא פשוטה ברגל, אבל צפויה לשחק. המאזן בין הקבוצות העונה 1-2 לראשל"צ. במחזור החמישי ראשל"צ ניצחה 78-84 עם מאזן נדיר של ג'ני סימס, 24 נקודות, 11 ריבאונדים, 13 אסיסטים ו-10 איבודי כדור, צ'לסי הופקינס קלעה 24 לחיפה. במחזור ה-14 ראשל"צ הביסה בחוץ 55-85 עם 26 נקודות כולל 6 שלשות של עדן ציפל מול 20 של טיירון מוסבי. אבל בבית העליון חיפה ניצחה 65-72 עם 22 של מוסבי ו-17 של הופקינס. סימס קלעה 24 לראשל"צ.

זיו ארז מאמן ראשל"צ: "שתי קבוצות דומות בהרכב בלי גבוהה אמיתית דומיננטית, אלא עם הרכב של גארדיות ופורוורדיות. יחסי הכוחות 50-50 אבל תמיד מאמין ובטוח בקבוצה שלי".

עמרי צירלין מאמן מכבי חיפה: "אנחנו מגיעות לחצי הגמר עם ציפייה והתרגשות להופיע פעם ראשונה במעמד. הקבוצות מכירות אחת את השנייה מצוין ויחסי הכוחות שקולים. לא חושב שמישהו מרגיש פייבוריט או אנדרדוג, יהיה משחק קשה וקשוח מול קבוצה מצוינת עם מאמן נהדר שאני מאד מעריך. אמנם הפסדנו בשבוע שעבר פעמיים בסדרת הפלייאוף מול אשדוד אבל הגביע הוא פלטפורמה נהדרת לחזור לעצמנו ולהילחם על תואר".

19:30 אליצור סיגלית רווה אסתטיקס חולון – מכבי אשדוד (שידור: ספורט 5, שופטים: פיני רימון, אלכס נפתלי, יואב לובושיץ)

שיעור בהיסטוריה: המאזן ביניהן בגביע המדינה: 3-3. זה המפגש הראשון ביניהן בחצי גמר. אשדוד ניצחה את חולון בששת המפגשים האחרונים ביניהן, בליגה ובפלייאוף. שתי הקבוצות הגיעו גם אשתקד לחצי הגמר, שתיהן נוצחו. שתיהן ינסו להעפיל לגמר ראשון מאז 2018, באותו גמר אשדוד הביסה את חולון 57-78.

העונה: חולון היא היחידה מבין 4 המשתתפות בחצאי הגמר שסיימה את העונה בליגה, אחרי שירדה לבית התחתון שהגיע לסיומו. אשדוד במומנטום נהדר ומובילה 0-2 בסדרת חצי הגמר על מכבי חיפה, אבל ככל הנראה תחסר את שחקנית הנבחרת אלכס כהן הפצועה. חולון ניצלה את הבית התחתון כדי לצבור מומנטום והיא מגיעה אחרי 4 ניצחונות רצופים. במפגשים בין השתיים אשדוד ניצחה פעמיים, 61-80 במחזור הרביעי עם 23 נקודות של כהן ו-22 של ויקטוריה וויואנס קלסי בון קלעה 20 לחולון. במחזור ה-13 המשחק היה צמוד יותר, אבל שוב אשדוד ניצחה 61-67. וויואנס ואליסטון הייטאוור קלעו 14 כ"א לאשדוד, דניאל אדאמס 25 לחולון. מאז איבדה חולון את דניאל רבר, הישראלית הבכירה שלה שעזבה לשחק ברומניה ועושה זאת בהצלחה גדולה.

רועי אייזנברג מאמן חולון: "אנחנו מגיעים למפגש נגד הקבוצה בכושר הטוב ביותר כרגע בליגה עם סגל עמוק ומאמן מצויין, אבל עם הרבה אמונה ורצון לסיים עונה מורכבת ולא פשוטה עם תואר.עברנו השנה הרבה טלטלטלות אבל עם מומנטום חיובי של 4 ניצחונות ברצף ועם סגל מלא (כולל דניאל חג׳ג׳ שהייתה פצועה בחודש האחרון)".

עדן ענבר מאמן אשדוד: "מיום חמישי בלילה אנחנו מרוכזים אך ורק במשחק נגד חולון. קבוצה מצויינת ותחרותית עם מאמן מעולה אותו אני מעריך ואוהב ושחקניות מצויינות אשר את חלקן אף אימנתי. לכולן ברור חשיבות המשחק וההכנות שלנו בהתאם. אני מקווה שיגיע קהל גדול מאשדוד לתמוך בקבוצה כי בטח במעמדים כמו חצי גמר גביע תמיכת הקהל חשובה".