גביע: מכבי חיפה והפועל ראשל"צ בגמר

מכבי חיפה והפועל ראשל"צ העפילו אמש לגמר גביע המדינה לנערות א'. השתיים השיגו ניצחונות בהפרשים גדולים כבר במפגש הראשון בחצי הגמר, ואמש חיפה סיימה בתיקו עם עמק יזרעאל וראשל"צ שוב הביסה את רעננה. עכשיו שתיהן עם הפנים קדימה והן יפגשו ראש בראש במשחק אחד על התואר.

מאת: לילך וייס

הפועל עמק יזרעאל – מכבי חיפה 77:77 (32 הפרש לזכות חיפה בסיכום)

במפגש הראשון שנערך בין השתיים לפני כ-3 שבועות ראינו שליטה מוחלטת של מכבי חיפה ,שכבר מהפתיחה קלעה באחוזים נהדרים וברחה ליתרון דו ספרתי גבוה עליו הצליחה לשמור עד הסיום. אמש בגומלין ראינו משחק הרבה יותר שקול והפכפך. יזרעאל הייתה הראשונה לייצר מומנטום ולברוח ליתרון 8 במהלך הרבע השני, אבל אז נתקעה בהתקפה וחיפה שוב הפכה בדרך ליתרון דו ספרתי משלה. ברבע האחרון יזרעאל, למרות העייפות ממשחק קשה יום שני ברציפות, הצליחה שוב לחזור למשחק ואנחנו קיבלנו כמה דקות של חילופי סלים עד שבסופו של דבר אחרי 40 דקות הלוח הראה שוויון 77 והקבוצות נפרדו בתיקו מכובד. חיפה רושמת היסטוריה קטנה כשהיא מעפילה בפעם הראשונה עם קבוצת נערות א' של המועדון למעמד הגמר.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 44 (8 שלשות), יעלי אורן 20 (6 שלשות), ליאן אשל 11, אלה דוידסון 2.

קלעו לחיפה: תמר זינגר 21, נעה ליפשיץ 18, דניאלה גיל 15, ליהיא שמר 11, טופז מרץ 9, מיקה דנה 2.

הפועל ראשל"צ – מכבי רעננה 33:97 (123 הפרש לזכות ראשל"צ בסיכום)

שני מפגשים ב-3 ימים סגרו את חצי הגמר השני, בו מחזיקת הגביע פגשה את סגניתה. רק שהפעם זה לא היה צמוד כמו בגמר ההוא. ראשל"צ, שעדיין לא הפסידה העונה, שלטה בשני המשחקים כבר מהפתיחה וסיימה אותם בהפרש גבוה במיוחד. ביום שישי המשחק ברעננה נגמר ב-89:30, אחרי שראשל"צ הובילה 30-2 בתום הרבע הראשון, ואמש בגומלין בראשל"צ גם בתוצאה גבוה 33:97 כשעל הדרך היא קולעת 17 שלשות. עבור ראשל"צ מדובר בגמר שלישי ברציפות ו-שישי בעשור האחרון.

קלעו לראשל"צ: עמית טרנר 21, רומי אלבז 16 (4 שלשות), רוני גופר 14, הילה קארש 13, נגה אטינגר ודוריאן דהן סוויץ 10 כ"א, תהל קוור 7, ליאור מדרכי 5, שי לבני 1.

קלעו לרעננה: אלה שוסטר 14, ליאל אריאל 7, גילי גולוד וליאל כהן 5 כ"א, נטע רובין 2.