היורובאסקט יוצא לדרך, ישראל תתמודד מול פינלנד

5 שנים עברו מאז היורובאסקט הקודם, נצח בעולם הספורט. אם עד 2017 אליפות אירופה היתה נערכת כל שנתיים, מאז פיב"א שינו את השיטה, האליפות משוחקת כל 4 שנים ובחסות הקורונה הפעם נוספה עוד שנה של המתנה. מרבית הסגל של ישראל לא חווה את הטורניר הגדול של היבשת. גל מקל וגיא פניני היו בהרבה יותר מאשר אליפות אחת ומביאים איתם את הניסיון הזה, עידן זלמנסון היה בסגל של 2017 אבל כשחקן שולי.

הנבחרת שלנו מגיעה במצב לא ברור. מצד אחד לאף אחד אין ספק שזהו אחד הסגלים המוכשרים והעמוקים שהיו לישראל לאור השנים. מצד שני המומנטום לא איתנו, הנבחרת הפסידה רק בשבוע האחרון פעמיים במוקדמות גביע העולם ולמעשה בקמפיין הנוכחי לא עשתה אף ניצחון גדול באמת.

היריבה הראשונה מוכרת מכולן, פינלנד שניצחה אותנו רק לפני שבוע 73-79. אם אז ההפסד הזה היה סביר, מול 13 אלף פינים ומרקנן ביום גדול, ההפסד לשבדיה לפני 5 ימים, הרעיד את הנבחרת ואין ספק שפגע בביטחון. אבל מאז אותו משחק בהיכל שלמה, נעשו לא מעט מהלכים בנבחרת, שיחות, אימונים, פגישות וידאו ארוכות מהרגיל ועושה רושם שההגעה לפראג והמעמד, עוזרים לצוות לפקס את השחקים מחדש.

לכולם ברור שמפתח מול פינלנד ובכלל זו ההגנה. 95 נקודות והמון מהן קלות, ספגה הנבחרת נגד שבדיה בהיכל קבוצת שלמה ולכן ברור שכדי שההתקפה המוכשרת של הנבחרת תבוא לידי ביטוי, זה צריך להתחיל מההגנה ועל זה מדברים המון עם השחקנים.

פינלנד הפכה לנבחרת האירופית הראשונה שמבטיחה עלייה לגביע העולם 2023 באסיה והיא מגיעה עם המון ביטחון, מרגישים את זה בכל רגע של הפינים פה במלון הנבחרות ומחר גם אלפי פינים חביבים ילוו את הנבחרת שלהם באולם הענק והיפיפה בפראג. גם את נבחרת ישראל יגיעו מאות לעודד ולמרות שעד היום רק המשחק בין צ'כיה לסרביה בשבת sold out הצ'כים מצפים שלפחות החלק התחתון של האולם יהיה מלא גם במשחק הזה.

הארגון באליפות נראה מצוין. השחקנים והמאמנים עברו שעה של צילומים ברמה הגבוהה ביותר וכולם מנסים להתרכז בדבר האמיתי. עושה רושם שהנבחרת הצליחה, לפחות מחשבתית ומנטאלית, להתגבר על השבוע הקשה  שעברה עליה והתחושות טובות.

אין ספק שהמשחק נגד פינלנד הוא משחק מפתח ושאם הנבחרת תתגבר על היריבה המוכשרת, היא בדרך הבטוחה לשלב הבא. אבל גם הפסד חלילה לא קובע דבר, כי בשבת מחכה לנבחרת הולנד ובשני פולין, כך שבכל מקרה זו אליפות ארוכה.

עוד מחר: 18:30 צ'כיה – פולין, 22:00 סרביה – הולנד