הישראליות באירופה: הפועל ת"א הודחה, ירושלים, חולון ומכבי ת"א במאבק על העליה לפלייאוף

הקבוצה הישראליות שמשחקות באירופה מגיעות לנקודת השיא של העונה. בעוד הפועל ת"א הודחה השבוע, הפועל חולון והפועל ירושלים יגיעו למחזור האחרון בשלב הבתים השני של ליגת האלופות עם סיכוי ממשי לרבע הגמר, ומכבי ת"א מתקרבת לשלב הפליי אין ביורוליג.

הפועל ת"א נתנה עונת יורוקאפ נהדרת, סיימה במקום השני בבית המוקדם במאזן 5-13 ועלתה לשלב רבע הגמר באופן אוטומטי אך דווקא שם במשחק שהיא אירחה בוילנה את בשיקטאש, היא הפסידה 89-94 והודחה מהמפעל, למרות שהובילה ב-23 נקודות הפרש במהלך המשחק.

הפועל חולון שפתחה את שלב הבתים השני בליגת האלופות לא טוב, השיגה ניצחון שני ברציפות אחרי שגברה בחוץ 92-93 על פרומיתאס היוונית והיא כרגע במאזן של שלושה ניצחונות ושני הפסדים לקראת המחזור המכריע בשבוע הבא. אמנם המאזן חיובי אבל חולון נמצאת בפיגור בטבלה הפנימית מול פרומיתאס ולכן כדי לעלות לרבע הגמר היא תצטרך לנצח בשבוע הבא את מורסיה ושפרומיתאס תפסיד לא.א.ק אתונה. אם פרומיתאס תנצח את א.א.ק אתונה, חולון תצטרך ניצחון ב-26 נקודות הפרש על מורסיה כדי לעלות. הפסד של חולון ידיח אותה מהמשך המשחקים.

הפועל ירושלים נמצאת אמנם באותו מאזן של 2-3 אך המצב שלה הרבה יותר טוב. הקבוצה הפסידה השבוע 61-76 במשחק בית שנערך בהונגריה מול פריסטרי היוונית אך היא נמצאת במקום השני בבית כאשר פריסטרי במקום השלישי עם מאזן 3-2. כדי שירושלים תעלה היא זקוקה או לניצחון על קרשיאקה במחזור האחרון שיתקיים השבוע, כאשר גם הפסד וניצחון של טנריפה על פריסטרי יעלה אותה לשלב הבא.

ביורוליג מכבי ת"א עלתה אתמול למאזן 13-16 אחרי ניצחון שלישי רצוף מאז החזרה מהפגרה, הצהובים גברו 80-84 על הכוכב האדום בלגרד בחוץ וניצחו לראשונה אי פעם בסטארק ארנה ולראשונה במשחק חוץ בעיר בלגרד אחרי 10 שנים. כרגע מכבי ת"א מדורגת במקום התשיעי ביורוליג במאזן דומה לזה של בסקוניה במקום השמיני כאשר מקומות 7-10 מובילים לפלייאין, הצהובים ינסו לתפוס את המקום השישי שמוביל ישירות לפלייאוף כשנותרו עוד חמישה משחקים לסיום העונה הסדירה.