הערב: הכרעה ברבע גמר הפלייאוף

רגע האמת של שלב רבע גמר הפלייאוף בליגה הלאומית יגיע הערב עם שני משחקי הכרעה על העליה לחצי הגמר. הפועל גליל עליון ממתינה למנצחת בין מכבי אשדוד להפועל עפולה ובאליצור נתניה ממתינים למנצחת בין אליצור איתו אשקלון למכבי עירוני ר"ג. שני המשחקים בשידור משולב החל מ-18:55 בערוץ ספורט5+ ובאתר איגוד הכדורסל.

מאת: ניב שמולי

אליצור איתו אשקלון – מכבי עירוני ר"ג (אולם עירוני אשקלון, 18:55, ישיר בערוץ הספורט)

 (1-1 בסדרה)

העיר אשקלון הייתה תחת אש במשך כשבועיים, וכעת ירצו בקבוצה לחייך עם ניצחון והעפלה לשלב חצי הגמר. לפני עצירת הליגה ספג אריק אלפסי הפסד בכורה כמאמן הקבוצה לאחר שלשת ניצחון של גיא פרבר בזיסמן. באשקלון שמרו על שני הזרים שלהם (אלונזו קולמן ואארון אפס) וירצו לנצל את יתרון הביתיות אותו התאמצו להשיג במהלך העונה הסדירה. מכבי עירוני ר"ג רוצה להפתיע את אלופת העונה הסדירה ולנצל את העובדה כי היא באה בלי הרבה לחץ. למרות השליטה של הדרומיים בריבאונד במשחק הקודם, הקבוצה של שמוליק ברנר הצליחה לנצח בזכות הגנה חזקה. מי שנראה נהדר עד כה הוא ריקי טרנט שמעמיד 21.5 נקודות לצד 5.5 אסיסטים. 11 שלשות קלעו הרמת-גנים במשחק האחרון, נתון שאם יצליחו לשחזר אותו יהיו בעמדת ניצחון נהדרת. המנצחת בסדרה תפגוש את אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה, כאשר אם אליצור איתו אשקלון תנצח היא תזכה בביתיות, ואם מכבי עירוני ר"ג תהיה בחצי הגמר – הביתיות תהיה של היהלומים. 

בטרם המשחק יוענק גביע ממנהלת הליגה הלאומית לאלונזו קולמן על בחירתו לשחקן הזר המצטיין של העונה. 

מכבי אשדוד – הפועל עפולה (אולם הקריה, 19:00, ישיר בערוץ הספורט)

(1-1 בסדרה)

אחרי הפסקה, גם סדרות הפלייאוף העליון חוזרות. מכבי אשדוד עברה לא מעט טלטלות בשבועיים הללו. דורנד סקוט עזב את הקבוצה, ובמקומו הוחתם בסוף השבוע טיילר ברון שסיים את העונה במכבי חיפה מליגת העל. הדולפינים, כזכור, נמנעו מהדחה אחרי סל ניצחון של שגיב דוד במשחק השני בבירת העמק. הקבוצה של עופר רחימי הראתה לכל אורך העונה הרבה מאד אופי ותרצה להביא אותו לידי ביטוי במשחק החשוב של העונה. מנגד, הפועל עפולה, שכבר ניצחה באשדוד, תרצה להעפיל לשלב חצי הגמר לראשונה מאז עונת 2015/16. קרון דשילדס עוד לא הפסיד סדרת פלייאוף בישראל, ויחד עם ג'ימי הול השניים מובילים את הקבוצה של ניר קפלן. המנצחת במשחק תפגוש את הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון. אם מכבי אשדוד תנצח – היא תהנה מיתרון הביתיות, ואילו אם הפועל עפולה תנצח – יתרון הביתיות יהיה של הקבוצה מכפר בלום.