הערב: נבחרת הקדטים רוצה חצי גמר אליפות אירופה

אחרי הניצחון הגדול על גאורגיה אמש 59-95 נבחרת הקדטים מגיעה לשלב בו היא רוצה להיכנס להיסטוריה, לעלות לחצי הגמר ולהתמודד על מקום על הפדיום באליפות אירופה עד גיל 16 בכרתים. אבל המשימה תהיה קשה וממש לא פשוטה, סרביה החזקה (21:00), הבלתי מנוצחת עד כה עם מאזן 0-4 והמסורת הגדולה של זכיות באליפויות בכל הגילאים. המאזן ההיסטורי נגד הסרבים בקדטים לא רע בכלל 2-2. בשנה שעברה הסרבים ניצחו 64-70 במשחק ההצלבה ושלחו את הנבחרת למשחקי ההישרדות. לפני שנתיים תחת שרון אברהמי, הנבחרת שלנו ניצחה באותו שלב 86-94, בדרך למקום החמישי והסרבים הם אלו שניצלו במשחק האחרון מירידה. אז שיחקו בקדטים שלנו בן שרף ועומר מאייר שחלקו 48 נקודות משותפות.

מה שיפה בנבחרת של השנה שיש לה הרבה כלים והיא לא תלויה בשחקן זה או אחר. אביב ארונוב הוביל את הנבחרת בנקודות נגד יוון ואיטליה, אמיתי עזריאל וארי עמיאל נגד קרואטיה ואמש זה היה שוב עמיאל עם 21 נקודות נגד גאורגיה. אתמול הנבחרת קיבלה משחק מצוין משחר דרורי, שקלע 14 נקודות עם 5 שלשות, אחרי שבשלושה המשחקים הקודמים יחד קלע 14 נקודות.

הסרבים במקום השני באליפות בנקודות עם 88.3 נקודות למשחק וישראל רביעית עם 80. מה שצריך להדאיג יותר מכל אלו אחוזי השלשות האדירים של הסרבים 41.9 אדירים ונדירים, בטח בגלאים האלו, לעומת 28.7 של ישראל.

את הסרבים והאליפות כולה, מוביל אנדריי בייליץ' עם 22.8 נקודת למשחק ויותר מ-50 אחוזים מעבר לקשת ואחריו ווק דנילוביץ', הבן של פדראג הגדול, עם 14.5 נקודות ויותר מ-46 אחוזים מעבר לקשת.

לקראת המשחק אמר המאמן יהוא אורלנד: "אנחנו פוגשים היום את סרביה ברבע הגמר , קבוצה שעדיין לא הפסידה באליפות. סרביה מבוססת על שני גארדים צוברי נקודות ברמה גבוה. שני הדברים העיקריים שנצטרך כדי להשאיר לנו סיכוי לנצח הם, לעצור את שני השחקנים המרכזיים,  ולעשות עבודה טובה בנושא הריבאונד".