הערב: רבע גמר הפלייאוף בליגה לאומית Winner יוצא לדרך

שמונה קבוצות ינסו לקטוף שני כרטיסים לליגת העל בתום הפלייאוף. מכבי ראשון לציון תתארח אצל הפועל גלבוע גליל, רעננה בנהריה ואשקלון ברחובות.

אחרי עונה סדירה מותחת וצמודה, ליגה לאומית Winner תיכנס הערב (רביעי) לרגעי ההכרעה של העונה עם פתיחתו של שלב הפלייאוף. שני משחקים ממחזור הסיום בשבוע שבר ישוחזרו בסדרות רבע הגמר – הפועל גלבוע גליל מול מכבי ראשון לציון ומכבי רחובות מול אליצור איתו אשקלון. עירוני נהריה תארח את מכבי עירוני רעננה (ישיר בערוץ הספורט). מחר (חמישי) תפתח הסדרה הנוספת בין אליצור נתניה לאליצור שומרון.

עירוני נהריה – מכבי עירוני רעננה (עין שרה, 18:30, ישיר בערוץ הספורט)

עירוני נהריה – מכבי עירוני רעננה

אלרי שהתייצבה בסיבוב השני, עירוני נהריה סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי. הסגולים רשמו סיבוב שני נהדר בו הפסידו שלושה משחקים בלבד. הקבוצה של דודו אלהרר נעזרת לא מעט בריבאונד ההתקפה (מקום ראשון בריבאונד בליגה) ותנסה להמשיך לנצל את היתרון שלה מתחת לסל. עמית ראובן חווה עונה נהדרת אבל דווקא משחק הבית מול מכבי עירוני רעננה היה פחות מוצלח עבורו בו קלע 9 נקודות. מנגד, דולב דראפיץ' קלע בממוצע 14 נקודות מול הקבוצה מפנינת השרון בשני משחקי הליגה ביניהן. מהעבר השני, מכבי עירוני רעננה לא מגיעה במצב אידיאלי לפלייאוף. הקבוצה של יהוא אורלנד הפסידה בחמישה מששת המשחקים האחרונים. יחד עם זאת, יהוא אורלנד יכול להיות מרוצה מכך שדורי סהר ויוגב אוחיון יחזרו לסגל. האחרון יפגוש את הקבוצה במדיה שיחק בשנתיים האחרונות ונבלם איתה בשלב רבע הגמר פעמיים. בכל ארבעת משחקיה האחרונים קלעה הקבוצה 4 שלשות בממוצע, בעוד הסגולים קולעים הכי הרבה שלשות בליגה.

הפועל גלבוע גליל – מכבי ראשון לציון (גן נר, 19:45)

שתי היורדות האחרונות מליגת העל נפגשות בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הפועל גלבוע גליל מגיעה לפלייאוף כשהיא בכושר הטוב ביותר שלה מפתיחת העונה. מאז הגעתו של שי סגלוביץ' הקבוצה טרם הפסידה, ובשבוע שעבר גברה על מכבי ראשון לציון עם משחק נהדר של שני שחקני הפנים שלה – אלייז'ה הירש וג'וש אלדריך. בחמשת משחקיה האחרונים נשענו בגלבוע על ההגנה עם ממוצע ספיגה של 70.4 נקודות. בסדרת רבע גמר הפלייאוף האחרונה שלה בליגה לאומית Winner ניצחה הקבוצה את א.ס רמה"ש בדרך לעליית ליגה. מנגד, מכבי ראשון לציון נבלמה בשבוע שעבר עם ההפסד בגן נר וכעת תחזור לשם על מנת לנצח את המשחק הראשון בסדרה. אשתקד מכבי ראשון לציון לא ניצחה משחק חוץ בפלייאוף, מה שמנע ממנה להמשיך לחצי הגמר. דנאל כוזהינוף גילה יכולת טובה בשבוע שעבר כשחילק 9 אסיסטים, והוא עשוי להיות האקס פקטור של מיקי גורקה.

מכבי רחובות – אליצור LSports איתו אשקלון (ברזילי, 19:00)

משחק ראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף. בעונה הסדירה מכבי רחובות ניצחה את שני המשחקים, כאשר האחרון שבהם היה בשבוע שעבר במחזור הנעילה של העונה הסדירה. מכבי רחובות סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון כשלאורך מרבית שלביה הציגה כדורסל מהנה בהובלתם של עומר בן דוד וג'וש פרוינד. גם טל פלד ושגיב דוד הציגו יכולת נהדרת במהלך העונה, ולאחרונה נוסף לקבוצה אליעד טל שהגיע מאליצור איתו אשקלון. מנגד, אליצור איתו אשקלון עברה סיבוב שני לא מוצלח שדרדר אותה למקום השמיני. הדרומיים הפסידו בשבעה משמונת המשחקים האחרונים, וינסו לשנות את המומנטום כבר במשחק הראשון של רבע הגמר. בארבעת המשחקים האחרונים קלעה הקבוצה 6 שלשות בממוצע ו-73 נקודות בלבד. נמרוד טישמן, בן אייזנהארט וקלארק רוזנברג ינסו לתרום מהניסיון שלהם ולגנוב את הביתיות במשחק הראשון.