הפועל לב ירושלים העפילה לגמר פלייאוף ליגת אתנה ווינר לנשים

הפועל לב ירושלים, מחזיקת גביע המדינה, עשתה הערב היסטוריה כאשר בעונתה הראשונה בליגת אתנה ווינר, העפילה לסדרת גמר הפליי אוף אחרי ניצחון 72:85 על מכבי בנות אשדוד במשחק הרביעי בסדרת חצי הגמר והשלימה -1:3 בסידרה כולה. אשדוד תעדר מסדרת הגמר אחרי 13 שנים ברציפות בה שיחקה בסידרה.

סדרת הגמר תחל ביום שני הקרוב.

שתיים מהקבוצות הכי התקפיות בליגה הגיעו הערב למשחק הרביעי ביניהן בסדרת חצי גמר הפלייאוף בידיעה שלפחות עבור אשדוד מדובר בהזדמנות אחרונה להמשיך את העונה. הגנות נהדרות וידיים קצת רועדות הותירו את התוצאה מאופסת בדקות הראשונות. אשדוד גם החטיאה את חמש הזריקות הראשונות שלה מחוץ לקשת, אבל המשחק נותר צמוד. מן העבר השני, אליסה ברון, שקלעה במשחק השלישי בסדרה רק שתי שלשות מעשרה ניסיונות, פתחה את המשחק הערב במגמה הפוכה עם שני ניסיונות מוצלחים מחוץ לקשת. הדומיננטיות של סטאשה קארי מתחת לסל אפשרה לירושלים לפתוח פער ולהוביל 16:21 בתום הרבע הראשון.

אשדוד אומנם פתחה טוב יותר את שלושת המשחקים הקודמים, אבל ניצחה רק באחד מהם. במחצית הראשונה הערב היא אומנם קלעה באחוזים בינוניים וגם ויתרה על הרבה כדורים חוזרים, אבל נהנתה מכושר נפלא של טיאה פרסלי, שתרמה שמונה נקודות מהספסל ומסירות נהדרות בהתקפה העומדת. אצל ירושלים, שיר תירוש אומנם לא הייתה מפוקסת במחצית הראשונה, אבל שתי הזרות באדום היו בעניינים, שבע שלשות צללו פנימה, והקבוצות ירדו לנוח כשהתוצאה צמודה וירושלים מובילה 38:39.

המחצית השניה נפתחה במשחק שקול עם יתרון קל לירושלים שהגיע לשיוויון 49:49 בדקה ה-7 של הרבע כשנראה היה שירושלים מגלה סממנים של עייפות מה. דווקא ברגע הזה, בתוך דקה הירושלמיות הדליקו מבערים ועלו ליתרון 49:57 שנמחק בתחילת הרבע האחרון 57:57. בחמש הדקות האחרונות נראתה ירושלים במיטבה כשכל השחקניות גילו יכולת גבוהה ונהנו מיכולת סיום מצוינת של בריאנה ריצרדסון

קלעו לאשדוד: הארט 19, ויויאנס 14, לב 11,פרסלי 8, רווח 6, קארש ויעקב 5 כ"א.

קלעו לירושלים: ריצ'רדסון 25, ברון 20, קארי 19, כיוף ותירוש 9 וקבדה 3.