הפועל לב ירושלים מחזיקת גביע האיגוד לנשים

הפועל לב ירושלים זכתה לראשונה בגביע האיגוד לנשים, אחרי שהפסידה 45:44 להפועל כפ"ס במשחק הגומלין אבל שמרה על היתרון בו ניצחה במשחק הראשון. המשחק היה שקול מאוד לכל אורכו כשהיתרון החליף ידיים לא מעט, והוכרע רק לקראת הסיום. המשחק נערך אל מול אולם מלא קהל תוך כדי עידוד מאסיבי, כולל 50 אוהדים שהגיע מכפר סבא.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילום: עודד קרני

הפועל לב ירושלים – הפועל כפ"ס 45:44

שתי הקבוצות לא מצאו את הסל בתחילת המשחק ורשמו בעיקר החטאות, כשאחרי 5 דקות התוצאה הייתה 2:3 בלבד לכפ"ס. גם בהמשך הרבע לא היה התקפי במיוחד, אך ב-2 וחצי הדקות האחרונות המשחק התעורר כשהקבוצות החליפו סלים בצבע אבל גם כמה איבודים. ירושלים במיני מומנטום גם הצליחה לפתוח פער קל – 7:12 אחרי 10 דקות.

הרבע השני נפתח עם סל של ליעד אורבך מאסיסט של אופיר וינטרוב, אבל מכאן המומנטום היה של המארחת. כפ"ס התקשתה בצבע מול הלחץ של ירושלים, ובמקביל חטיפות שתורגמו למתפרצות ונקודות של שיר תירוש ורבקה רוס הגדילו את היתרון ל-9:18. כפ"ס החלה גם ללחוץ וחטפה כמה כדורים שעזרו לה לצמצם, וצמד שלשות של ענבר לברון ועוד אחת של שי אלון קבעו שוויון 21. בהמשך לברון עם חדירה עד לטבעת גם העלתה את כפ"ס ליתרון, כשירושלים פשוט לא מוצאת את הסל כשהיא מחטיאה גם ממצבים נוחים אחרי חטיפות. בסיום המחצית הראשונה 24:21 כפ"ס.

קרן נחמה קטע את הבצורת של ירושלים עם סל בצבע בתחילת הרבע השלישי, אבל המומנטום המשיך עם כפ"ס כשסל ועבירה של רוני טמיר הגדיל ל-30:23. אחרי כמה דקות של לחץ הגנתי חזק שלא נוצל, לקראת אמצע הרבע ירושלים איפסה את היד עם נקודות של נחמה ותירוש, כשהאחרונה הוסיפה גם מהלך סל, עבירה ושאגה שהחזירו לה את היתרון (32:33). סל של כיוף לצד שלשה נוספת של לברון וכמה חסימות יפות של כפ"ס סגרו את הרבע בשוויון 35.

עם תחילת הרבע האחרון שלשה של תירוש הקפיצה את הספסל של ירושלים ואת הקהל, אבל מכאן הרבע שוב המשיך לא התקפי במיוחד כשהקבוצות בקושי מייצרות נקודות. כפ"ס התקשתה להתקרב לצבע ולקחה זריקות קשות מבחוץ שלא נכנסו, ירושלים שיחקה יותר פנימה אבל גם לא קלעה וכ-3 דקות לסיום הלוח הראה 40:42 למארחת. כ-2 וחצי דקות לסוף הגיע סל השדה הראשון של הרבע של כפ"ס שקבע שוויון 42, ולאחריו חדירה של מייברג החזירה את היתרון לאורחת. לכפ"ס היו כמה הזדמנויות גם להגדיל ל-6, היתרון הרצוי, אבל הכדורים שוב לא נכנסו ורבקה רוס עם 2/2 מהקו הורידה ל-45:44 כ-20 שניות לסיום. גם בהתקפה הבאה כפ"ס לא קלעה, וירושלים סחטה את השעון עד לסיומו.

קלעו לירושלים: שיר תירוש 20, נור כיוף 9, רבקה רוס 6, קרן נחמה 5, גאיה סלס 4.

קלעו לכפ"ס: שי אלון 16, ענבר לברון 8, ליעד אורבך 5, אופיר פרפרה ודרור מייברג 4 כ"א, גלי קונטס ורוני טמיר 3 כ"א, אופיר וינטרוב 2.