אברהמי: "השלם היה גדול מסך חלקיו בנבחרות הקודמות, ואנחנו מקווים שזה גם מה שיהיה הפעם"

שלושה שבועות נותרו לפתיחת אליפות אירופה לנוער דרג א' שתצא לדרך ב-30 ליולי ותתקיים בסמסון שבטורקיה. מי שיצטרך להנהיג את החבורה הוא המאמן שרון אברהמי שבקיץ שעבר עלה עם נבחרת הנוער לדרג א', והשנה יעשה הכל על מנת להשאיר את הנבחרת בין 16 הנבחרות הטובות באירופה.
למעט אברהמי, הצוות המקצועי של הנבחרת כולל את עוזרי המאמן יואב שמיר וגיא קפלן, מאמן הכושר יובל טבת , הפיזיוטרפיסט אלכסיי פיסמן ומנהל הנבחרת חזי הוכמן .
אברהמי: "הצוות נשאר אותו צוות מזה עונה שלישית, עם שינוי אחד של גיא קפלן במקום ערן איתן. מדובר במחזור של הקדטים מלפני שנתיים שאיתו עלינו לדרג א'. אנחנו חסרים שני שחקנים מאוד משמעותיים – קורן ג'ורנו החולה ומירון רווינה הפצוע. מי שכן ישחק זה עידו פליישר שישחק גם עם העתודה וגם עם הנוער. מדובר באליפות אירופה דרג א', 16 הנבחרות הכי טובות – 3 יורדות לדרג ב'. המטרה היא להישאר בדרג א'. לשרוד בדרג זה יהיה הישג, וכל דבר מעבר כבר יהיה משהו גדול".
איך אתה מעריך את יחסי הכוחות לקראת האליפות?
"יש לנו הפעם חיסרון אדיר בגובה. בניגוד לקמפיין הקודם למשל שהיו לי דניאל קופרברג וטי.ג'יי ליף והיו לנו גבוהים מצוינים. אבל אנחנו ננסה לחפות על זה במשחק מהיר, אנחנו לוחצים 40 דקות, משחקים בקצב מאוד מהיר, באינטנסיביות. זה הסיכוי היחיד שלנו, כי אם נגיע למשחק עומד של 5 על 5, אין לנו שום סיכוי. זה מה שעושים בדרך כלל כשיש בעיה בגובה – כל מיני הגנות, כל מיני דברים יותר מתוחכמים שייתנו לנו יתרון".

 

שרון אברהמי
איך אתה מרגיש את החבר'ה שלך?
"ההרגשה טובה. יש יתרון שכבר 3 שנים אנחנו רצים עם אותה שיטה ואותו צוות פחות או יותר, שזה לא קורה בדרך בנבחרות. נצטרך להיות בשיאנו באליפות כדי להישאר בדרג א'. יש לנו בית ראשון מאוד קשה מול בוסניה שהיו אלופי אירופה בגיל הזה בשנה שעברה. ולטביה וליטא שהן שתי נבחרות מעולות".
השחקנים שלך מבינים שדרג א' זה אופרה אחרת?
"כן, החבר'ה יודעים שזאת אופרה אחרת. יש לנו עכשיו טורניר בספרד בשבוע הבא שייתן לנו קצת פרופורציות לגבי היכולת שלנו".
באופן אישי, עברת עונה מאוד אינטנסיבית בהפועל ת"א. נשארו לך אנרגיות לנבחרת?
"האמת היא שלא צריך למצוא אנרגיות לאליפות אירופה. הנבחרת בשבילי היא דבר גדול. בחמש מתוך שש השנים האחרונות אני בנבחרות – שנתיים בתור עוזר, שלוש שנים בתור מאמן ראשי. זאת זכות גדולה להיות מאמן נבחרת. יש לנו עוד שלושה שבועות להתכונן, ותהיה חוויה גדולה לשחק מול הנבחרות שהן הטופ של אירופה".
מי השחקנים שאמורים לתת את הטון?
"בעיקרון מדובר בשחקנים שעשו את הקמפיין עם הנבחרת גם בשנה שעברה. יונתן רבינוביץ', מייקל בריסקר ויובל זוסמן. היו איתנו שם גם ג'ורנו ומירון רווינה שלא יהיו איתנו השנה. אבל מה שמיוחד בשתי הנבחרות האחרונות שאיתן עלינו דרג שאנחנו משחקים עם 12 שחקנים כמעט בכל משחק, אין איזה כוכב שהוא מעל הנבחרת. ביום נתון כל אחד מה-12 יכול לנצח לנו את המשחק, וזה מה שקרה בנבחרות הקודמות. השלם היה גדול מסך חלקיו בנבחרות הקודמות, ואנחנו מקווים שזה גם מה שיהיה הפעם. יש כאן הרבה שחקנים מוכשרים, מחזורים טובים מאוד, ואני מאמין שהרבה שחקנים מהנבחרות האלה יוכלו להגיע לליגת העל ולנבחרות ישראל הבוגרות".