ותיקי ישראל כיכבו במשחק הוקרה ללוצקי

שחקני העבר וההווה הגדולים של נבחרת ישראל הזכירו נשכחות באירוע מרגש לכבוד מומו לוצקי, הכחולים גברו על הלבנים 78:89 בחגיגה של כדורסל (צילום: אלן שיבר)

אירוע מרגש במיוחד נערך הערב (שלישי) באולם רוזמרין בפתח תקווה, כאשר כל המי ומי של הכדורסל הישראלי לדורותיו התכנסו לטובת משחק הוקרה למומו לוצקי, שחקן העבר והמנהל האגדי של נבחרת ישראל במשך למעלה משני עשורים, שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה-80.

באירוע נכחו שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, הישראלי הראשון ב-NBA עומרי כספי, מלך סלי הליגה בכל הזמנים דורון ג'מצ'י, חתן פרס ישראל טל ברודי, המאמן הלאומי אריאל בית הלחמי ועוזרו שרון דרוקר, מאמן הנבחרת לשעבר מולי קצורין ועוד רבים טובים ואחרים. לפני המשחק נשאו דברים יו"ר האיגוד עמירם הלוי, צביקה שרף, דורון ג'מצ'י, עומרי כספי ובנו של מומו, עידן לוצקי.

"אני נרגש, טוב לראות אתכם וטוב לראות גם את עצמי כאן", אמר לוצקי בחיוך גדול, "היה לי טוב בשנותיי בנבחרת, אני מאחל לכל נבחרת שתהיה טובה וחזקה. אתמול ישבתי לראות את נבחרת העתודה בטלוויזיה וכאב לי מאוד שהפסדנו לבלגיה. חבר'ה, תשחקו טוב, תקלעו טוב – אני אוהב את כולכם".

המשחק עצמו היה חגיגה אמיתית לעיניים, עם השמות הכי גדולים שכיכבו בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות: נדב הנפלד שלח את ליאור אליהו לדאנק, יותם הלפרין ועמית תמיר צלפו פעמיים כל אחד מעבר לקשת ודורון שפר ועדי גורדון שיתפו פעולה בקו אחורי פשוט חלומי. שרון ששון, יריב יצקן, אפיק ניסים, יובל נעימי ודגן יבזורי הזכירו לכולם שידית טובה זה לכל החיים, יניב גרין, ישראל שיינפלד, אורי קוקיה, ארז מרקוביץ', אלישי כדיר, אמיר מוכתרי ודרור כהן נלחמו מתחת לסלים ופפי תורג'מן, מתן נאור, ניצן חנוכי וליאור ארדיטי שמרו כאילו משחקים על האליפות.

גל מקל לקח את גורדון כפרויקט אישי בהגנה, מורן רוט נראה בכושר שיא ושחקני ההווה – עוז בלייזר, בר טימור, אלכס צ'וברביץ' וזקן שחקני הליגה, גיא פניני – היו אחראים על השואו טיים. את הנבחרת הכחולה אימן צביקה שרף ואת הלבנה מוטי דניאל ועודד קטש. המשחק היה צמוד לכל אורכו, ההובלה החליפה ידיים מספר פעמים וההפרש נשאר נמוך. ברבע הרביעי הוביל מקל בריחה של הנבחרת הכחולה, כדיר וטימור ניסו להחזיר את הנבחרת הלבנה לעניינים אבל יבזורי, רוט וה-MVP מקל (20 נקודות) דאגו להבטיח את הניצחון, 78:89 לכחולים בסיום.



צילומים: אלן שיבר