ירושלים וכפ"ס בגמר הפלייאוף

כמו בגמר הגביע, גם בסדרה על האליפות ייפגשו הפועל כפ"ס והפועל לב ירושלים. השתיים ניצחו אמש בחוץ כל אחת את הפועל כאוכב וא.ס. רמה"ש, השלימו 2-0 בסדרת חצי הגמר וכבר מחר (שלישי) יפגשו למשחק הראשון בגמר. ביום שישי הקרוב לפני המשחק השני בסדרה ייערך גם טקס מצטיינות העונה של הליגה.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

סדרת הגמר:

משחק 1 – 30.5, 20:00, חוות הנוער הציוני ירושלים
משחק 2 – 2.6, 14:00, אולם רמז כפ"ס (יחד עם טקס מצטיינות העונה)
משחק 3 – 4.6, 20:00, חוות הנוער הציוני ירושלים (במידת הצורך)

א.ס. רמה"ש – הפועל לב ירושלים 71:54

ירושלים מנצחת בחוץ את רמה"ש, ומעפילה לגמר פלייאוף ראשון שלה בליגה הלאומית. בניגוד למשחק הקודם שהתחיל חד צדדי, הפעם קיבלנו מחצית ראשונה שקולה כשרק ברבע השלישי האורחת החלה בבריחה שלה. עם לחץ הגנתי טוב ירושלים הצליחה לעצור את ההתקפה של רמה"ש וניצלה זאת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה בדרך לניצחון ולגמר.

למשחק לקח כמה דקות להתעורר, כשב-3 הדקות הראשונות ראינו רק סל אחד לכל קבוצה. המשך הרבע כבר היה יותר התקפי – נור כיוף קלעה בצבע לירושלים, רוני נוה החזירה עם 5 משלה לרמה"ש, ומהלך סל ועבירה של רוני קלינגר העלה את המארחת ליתרון 10:15. שלשה של שיר תירוש צמצמה, 4 רצופות של עלמה רשבלך הגדילו, ולצד כמה דקות של חילופי החטאות ואיבודים בין הצדדים הרבע הראשון הסתיים ב-13:19 לרמה"ש.

סל של אריאל סולומון בתחילת הרבע השני העלה את המארחת ליתרון 8, אך מכאן המומנטום היה בעיקר אצל ירושלים. זה התחיל עם שלשה של גאיה סלס שקטעה את הבצורת ההתקפית של האורחת, ובהמשך יחד עם חטיפה ואסיסט של רבקה רוס לכיוף המשחק חזר לשוויון 22. קצת חילופי שלשות בין הקבוצות השאירו את המשחק שקול עוד כמה דקות, אך סיום רבע טוב הגנתית של ירושלים עזר לה לפתוח פער קל – 37:31 בירידה להפסקה.

סל קשה בצבע של רוני קלינגר ושלשה של אופק טלקר בתחילת הרבע השלישי צמצם את הפיגור של רמה"ש ל-40:38, אבל גם גרם לירושלים להתעורר. האורחת הציגה לחץ הגנתי מסיבי במיוחד, חטפה פעם אחרי פעם בהתקפות של רמה"ש ולמרות שלא ניצלה את כולן לנקודות – היא כן השלימה ריצת 11-0 בהובלת שיר תירוש ועלתה ליתרון דו ספרתי ראשון – 51:38. קלינגר במאמץ רב הצליחה לייצר קצת בצבע, אבל לא מספיק ובסיום הרבע השלישי 55:42 אורח.

הרבע האחרון המשיך דומה – כשירושלים לוחצת ורמה"ש מתקשה מאוד בהתקפה. ירושלים ברבע הזה גם לא הייתה הכי חדה, אבל כן הצליחה להגדיל עוד קצת את היתרון שכבר חצה את ה-20 הפרש. קלינגר שוב הייתה זאת שהצליחה קצת לחפור בצבע ולקלוע לזכות המארחת, אבל זה לא באמת עזר לרמה"ש להוריד את הפער. דקות אחרונות בהן שני המאמנים חילקו דקות לשחקניות הספסל השאירו את היתרון הירושלמי על כנו, ובסיום 71:54.

קלעו לרמה"ש: רוני קלינגר 16 (21 רב', 5 אס', 4 חט'), רוני נוה 10 (5 רב'), עלמה רשלבך (9 רב') ואריאל סולומון 8 כ"א, רותם כחלון 7 (2 חס'), אופק טלקר 3, גלי רוטשילד 2.

קלעו לירושלים: שיר תירוש 22 (5 רב'), גאיה סלס 18 (6 רב', 3 חט'), נור כיוף 10 (4 אס', 5 חט'), תמר אנגל 7 (6 רב'), הדר מור יוסף 6 (8 רב'), רבקה רוס 4 (5 רב', 3 חט'), קרן נחמה ( 5 אס') ונטע מישר 2 כ"א.

הפועל כאוכב – הפועל כפ"ס 65:51

בפעם השלישית ברציפות הפועל כפ"ס מעפילה לגמר הפלייאוף בלאומית נשים, אחרי שאתמול היא ניצחה בחוץ את כאוכב. בדומה למפגש הראשון בסדרה, גם הפעם זה התחיל שקול עד שבאמצע הרבע השני האורחת ברחה ליתרון דו ספרתי עליו שמרה עד לסיום. הצפוניות פתחו טוב כשפיירוז חאג' וסירין מוחמד הובילו אותן ליתרון 0:7, אבל כפ"ס התעוררה בזמן והפכה את התוצאה ועם כמה שלשות סגרה את הרבע הראשון ביתרון 16:13.

כפ"ס המשיכה עם השלשות גם ברבע השני כשהיא אט אט מתחילה לפתח מומנטום כשליעד אורבך ומאיה זילברשלג מובילות אותה עד להפסקה ליתרון דו ספרתי – 36:21. רבע שלישי ליאן עודה החליפה סלים עם ליעד אורבך והיתרון של כפ"ס נשמר (52:35 בסיום). כאוכב שסירבה לוותר על המשחק הצליחה לצמצם ברבע האחרון עם שלשלות של מוחמד ועודה עד למינוס 8 בלבד, אבל נקודות חשובות של שי אלון הגדילו חזרה והבטיחו לכפ"ס את הניצחון.

קלעו לכאוכב: פיירוז חאג' 16 (7 רב'), ליאן עודה 10 (9 רב'), סירין מוחמד 3, נור נג'מי, אסיל עודה (7 רב') ואליסאר סלמאן (5 רב') 5 כ"א, באראא מריח 2.

קלעו לכפ"ס: ליעד אורבך 21 (12 רב'), דרור מייברג 12, דרור מייברג (8 רב') ומאיה זילברשלג (3 חס') 6 כ"א, אופיר וינטרוב 5, גלי קונטס, אופיר פרפרה וענבר לברון (7 רב', 3 חט') 4 כ"א, רוני טמיר 3.