ליגת אתנה ווינר לנשים פותחת עונה

בצל המלחמה בעזה ובצפון, ולאחר דחייה של כחודש, תיפתח מחר (שני) עונת 2023/24 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל. זו עומדת להיות עונה שונה בשל המצב הביטחוני, היא גם תהיה דחוסה יותר בגלל הדחייה שנכפתה עליה, אבל לפחות השחקניות הישראליות ירוויחו דקות משחק משמעותיות בהרבה, לאחר שהזרות עזבו ברובן את הארץ עם פרוץ הקרבות.

המחזור הראשון יתקיים כולו כאמור ביום שני הקרוב, כאשר כל חמשת המשחקים ייפתו ב-19:00. במוקד יעמוד המשחק שבו תארח א.ס רמה"ש את מכבי הפניקס חיפה (שידור ישיר בערוץ הספורט). נועה גנור ואביטל צוובנר הוותיקות הצטרפו לקבוצה מהשרון, שהתחזקה גם ביערה יצחקי מאשדוד ותנסה לעשות השנה קפיצת מדרגה נוספת ביחס לעונה שעברה. מכבי חיפה, שתפגוש אותה במחזור הפתיחה, צירפה את ג'ואן מוחמד, ליאור ראשית וליאן עודה לסגל שנותר ללא זרות וינסה לשוב, אחרי עונה בינונית, לצמרת הגבוהה של הכדורסל הישראלי.

העולה החדשה, הפועל לב ירושלים, ציפתה לפתיחת עונה חגיגית יותר אחרי שהתחמשה בקיץ בכמה מהשמות המוכרים ביותר בליגה, אבל היא תנסה להוכיח את כוחה גם תחת הנסיבות הנוכחיות. במחזור הראשון היא תארח את הפועל ראשל"צ, שתמשיך להיבנות על הסגל הצעיר של המאמן זיו ארז.

המשחק השלישי של המחזור יפגיש את הירושלמית השנייה, אס"א בנק יהב ירושלים, עם סגנית האלופה מאשדוד. בזמן שהאדומות מהבירה ינסו להוכיח עונה נוספת שמקומן בליגה הבכירה, הקבוצה מעיר הנמל עברה קיץ מהפכני למדי, אחרי שסיימה את שתי העונות האחרונות עם הפסד במשחק החמישי של סדרת הגמר. המאמנת שירה העליון הובאה מרמלה כדי לנסות להעביר איתה גם את צלחת האליפות, ושחקניות מנוסות כמו טל לב ודניאל קארש הצטרפו גם כן. את הזרות המרשימות שהיו אמורות לתת את הטון החליפו ישראליות נוספות, חלקן עם עבר משמעותי בליגה. מדובר בטל יעקב וליעד אורבך, קרן נחמה ויהלי לוי שישלימו את סגל הקבוצה.

אליצור חולון עשתה לא מעט שינויים בקיץ האחרון ותנסה יחד עם המאמן אמיר עוזי לחזור לצמרת של הכדורסל הישראלי, אחרי עונות שבהן הציפיות היו גבוהות מהתוצאות. נטע פייגנבוים וזוהר בכור הן הישראליות הצעירות שהצטרפו לקבוצה אחרי עזיבתן של הזרות. הן יארחו את מכבי רמת גן, שהחליטה לא לצרף אף שחקנית בעקבות עזיבת שתי הזרות. עם זאת, הקבוצה של רועי לזר, שזכתה באליפות לפני שלוש עונות, מלאה העונה בכישרון ישראלי ותנסה לחזור לגמר הפלייאוף.

מי שעוד תפתח את העונה עם סגל קצרצר היא האלופה, אליצור לנדקו רמלה, שנפרדה הקיץ משירה העליון אחרי שתי אליפויות והביאה את המאמן דני גוט, שצירף בשבוע האחרון את בתו ירדן לסגל שאותו עזבו הזרות ונותר עם תשע שחקניות בלבד. עם זאת, נראה שרמלה היא עדיין הקבוצה העמוקה ביותר בליגה. ג'ני סימס הגיעה אחרי עונה בינונית פלוס בחולון ותשתדל לחזור לכושר המדהים שהציגה לפני שתי עונות בראשל"צ. עדן רוטברג הקפטנית תהנה מהניסיון הרב של דניאל רבר, ירדן דנן וצליל וטורי. גם המתאזרחת גו'אלינה פוקס תחזק את הקבוצה, שתצפה לפתוח מצוין כבר במחזור הראשון, שם מחכה לה הפועל בני פ"ת. המלאבסיות יקוו בעיקר לעשות צרות לאלופה ולפתוח ברגל ימין את העונה, שבה הן לא רוצות להגיע עד למחזורי הסיום כדי להבטיח את ההישארות.