ליגת העל לנוער נפתחת הערב, עמק חפר תארח את גלבוע/מעיינות

ליגת העל לנוער תפתח הערב את עונת 20/21 עם המחזור השישי, שהוא הראשון שישוחק העונה. 12 קבוצות במחוז צפון ו-12 קבוצות במחוז דרום יתחרו אחת בשניה כדי להעפיל לפלייאוף. בכל מחזור צפויים לנו 12 משחקים כאשר המשחק המרכזי בכל שבוע יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט, משחק נוסף בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל ומשחקים נוספים בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל כאשר המטרה היא בתוך מספר שבועות להעביר בכל מחזור את כל המשחקים.

שלושה משחקים מהמחזור הזה נדחו: הפועל חולון מול הפועל ירושלים, הפועל ברנר מול מכבי טדי ת"א, מכבי רחובות מול אליצור יבנה

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון

אחרי תקופה ארוכה, חוזרת ליגת העל לנוער למגרש. הפתיחה מספקת לנו קרב גדול על מקום בצמרת בין שתי קבוצות הבכירות במחוז. יחד איתם יאבקו על מקומות 1-4 עמק יזרעאל ומכבי חיפה. הפועל כפר סבא, רמת השרון וגליל עליון ינסו לקרוא תיגר. שתי העולות החדשות: אליצור נתניה וזכרון יעקב ביחד עם נהריה ורעננה יאבקו בתחתית. ארבע קבוצות יעלו לפלייאוף העליון מול הרביעייה המקבילה ממחוז דרום, והשנה אין ירידות ליגה.

הפועל עמק חפר – הפועל גלבוע/מעיינות (יום שני 30.11 בשעה 16:50 בשידור ישיר בספורט 56)

משחק פתיחת העונה בליגת העל לנוער, בשידור ישיר בערוץ הספורט, מפגיש כבר בפתיחת העונה את שתי הטוענות לכתר במשחק מסקרן.

המארחת מעמק חפר עם יהוא אורלנד על הקווים, כשמרבית שחקניה משחקים בקבוצה הבוגרת בליגה הארצית, ופגשו את גלבוע/מעיינות ברוש במסגרת הליגה הבוגרת. השחקן הבולט, אנטון אגייב, שהגיע ממוצקין, ונמנה על סגל נבחרת הנוער כמו גם אריאל אייזק.  יחד איתם: שוהם גת חריג גיל של הקבוצה, אדם ישראלסתם שהיו בקדטים, ונועם יעקב. הקבוצה עם סגל עמוק ומוכשר.   

מנגד גלבוע/מעיינות שרוצה להחזיר עטרה ליושנה, ולשם כך הביאה מעמק חפר את יואב שנקמן שיחבור אליו ארז ברקוביץ כעוזר מאמן. גלבוע/מעיינות מציגה סגל מוכשר עם הרבה שחקנים משנתון יא'. את הקבוצה יובילו שחקני נבחרת הנוער: נווה מינץ סנטר מוכשר מאוד, בן ממן פווארד מוביל ונבו זומרפלד ונבו זומרפלד. עמית סלמן יהיה חריג הגיל של הקבוצה ויוסיף לה רבות. דניאל גואטה אמור השנה לשעות קפיצת מדרגה, יואב ויידנפלד מכפר יחזקאל, אמון על הקליעה, הקפטן רז איינהורן, ניב למפרט, יואב ברמן, זיו וייסמן ממולדת, אדיר קלעי ורועי גרניט משלימים קבוצה מוכשרת שתדבר חזק בשנתיים הקרובות. 

צפוי לנו משחק חזק ואיכותי שיש לו משמעות רבה גם לקרב על המקום הראשון בליגה.

מכבי חיפה אסי – הפועל כפר סבא אביב

מכבי חיפה מעמידה השנה קבוצה מרשימה שמכוונת לפלייאוף. בני כץ ממשיך בקבוצה ויחד איתו כוכב הקבוצה בעונה שעברה, מקסים פוקסמן, יהיה חריג הגיל ותוספת משמעותית. איתי הרשמן הגיע ממשגב, אילי חן שנתן עונה טובה ויחד עם איתמר כץ, יובל גרינברג ששיחקו בשנה שעברה וכשרונות מכיתה יא': עמית מנחם וליאם טובי צפויים לדבר חזק על המגרש.

תום פוקס, עזב לארה"ב ולא ברור כרגע אם יחזור, אך גם בלעדיו מדובר בקבוצת צמרת לכל דבר.

מנגד הפועל כפר סבא שהעמידה בעונה שעברה את שנתון הזהב שלה ולצערה העונה הסתיימה באמצע, והשנה השמות פחות נוצצים ויאבקו במרכז הטבלה ללא חריג גיל ועם ניר שפר, אורי אורן, שגיב גורמן שטעמו טעם ליגת העל ינסו להוביל את הקבוצה למרכז הטבלה ומעלה.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל ניר נהריה (שידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל)

הפועל עמק יזרעאל כמיטב המסורת מציגה קבוצה חזקה שגם היא רוצה פלייאוף עליון. הקבוצה בלי שמות נוצצים ותקווה להתחבר כדי למצות את הפוטנציאל, וכמיטב המסורת בעמק- לעשות עונה טובה מבחינה קבוצתית והתקדמות לרמות הבאות של שחקנים מבחינה אישית. שחקני הקבוצה השנה מורכבים משחקנים שכבר שנה שעברה שיחקו בתור תלמידי כתה יא' בנוער על, לצד שחקנים שעלו כתה מנוער לאומית ומקבוצת הנערים.

עומרי שוסהיים יהיה חריג הגיל ויביא איתו ניסיון ומנהיגות. רז צור, אדם שרבקוב וגל ביטנר יתנו את הטון בעמק.

עידו יבנה, נועם בן הרוש, גיל יניפיליס, איתמר יחידי, עפרי שיפרוני, אורי בן ארי, חן יוסיפוביץ ורוי אביב משלימים סגל עמוק. יותם שמול עבר לאקדמיה סרבית ואם יחזור יהיה תוספת משמעותית. על הקוים יהיו המאמן גולן יבלונובסקי ועוזרו איתי בר נהור.

מנגד נהריה תיאבק בחלק התחתון של הטבלה. יהלי שמחוני הגיע ממטה אשר, עידו סופר חריג הגיל ונבו בן אבו יובילו את הקבוצה מהגעתון.

מכבי פתח תקוה נחמן – הפועל גליל עליון צפת (שידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל)

מכבי פתח תקווה תיאבק השנה בחלק התחתון של הטבלה. יובל וירניק יהיה חריג הגיל של הקבוצה וביחד עם יובל דניאלס, נועם קמני ואורי עטיה יובילו את הקבוצה מנגד גליל עליון צפת קבוצה צעירה עם הרבה יאלפניקים דומינטים וכמה יבנקים מעניינים. קבוצה שתרצה לרוץ הרבה להביא את הלב למגרש ויכולה לעשות צרות בליגה בעזרת זיו מעוז, חריג הגיל של הקבוצה ושחקן הבוגרים, שילה גולדברגר, שקד פלג ורועי קוזקרו מכיתה יב׳, נדב מלכה ויונתן טל מכיתה יא׳ ועל הקווים איתי ירושלמי.

אליצור עירוני נתניה – א.ס.רמת השרון עלומים (שידור ישיר בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

העולה החדשה, אליצור נתניה מציגה את מוחמד שומלי מג'ת, חריג גיל שיוביל את הקבוצה. ביחד איתו התאומים איתי ודניאל מלכי שינסו לתקוע יתד בליגה הראשונה אחרי היעדרות של שנה.

מנגד רמת השרון ברמת השרון כמו בכל העונות האחרונות  התלכיד זה שם המשחק. קבוצה מחוברת שתשחק מהר ובאינטסביות גבוהה כדרך המועדון ותשאף לקרוא תיגר על מקומות 1-4. אדם קליין שהיה מעמודי התווך של הקבוצה בעונה שעברה ימשיך כחריג גיל, אמרי שביט שביחד עם קליין נמנה על גל הבוגרים, דותן ברדיצ'ב שהגיע ממכבי ת"א, בר דרורי מהרצליה, הראל שלום, ששיחקו בעונה שעברה יובילו חבורת גארדים בצלמו וברוחו של גיא קנטור.

מכבי זכרון יעקב – מכבי רעננה עירוני

קרב תחתית בין שתי קבוצות שיבלו ככל הנראה בחלק התחתון. העולה החדשה מזכרון יעקב שלה זו עונה ראשונה בליגת העל מציגה חבורה צעירה ומוכשרת שהעונה תקבל ניסיון ובעונה הבאה בהחלט יכולה להיות קבוצת צמרת מנגד רעננה בצלמו של רון נווה שינסה להפיק מהקבוצה את המקסימום עם יובל בר מצורן, ענבר רותם שהגיע מגלבוע/מעיינות, נבו כרמי גבוה משמעותי ויובל בר.  

מחוז דרום

מהמחוז הדרומי של ליגת הנוער יצאו מרבית האלופות בעשור האחרון, וגם השנה הוא צפוי לדבר חזק. לצד שתי התל אביביות שנפגשו בשתי סדרות הגמר האחרונות שהתקיימו, גם מכבי ראשל"צ מחזיקה בסגל עמוק ואיכותי ואנחנו צופים להפתעה גם מצד אחת העולות החדשות. ממש רגע לפני שהליגה אמורה להיפתח קיבלנו עידכון שהפועל חולון נכנסה לבידוד בעקבות שחקן חולה, כך שהמשחק מול ירושלים נדחה. נקווה שהמשך הליגה יהיה יותר סדיר.

הפועל ת"א – עצמה מודיעין

תל אביבית נוספת פוגשת עולה חדשה נוספת. גם האדומים נפרדו משנתון דומיננטי מאוד שהיה להם בעונה שעברה, אבל נשארו עם אופק גול, אליעד טל, גידי שיפר ואופיר כהן, שחקנים שהובילו אותם לגמר הפלייאוף לנערים א' לפני שנתיים. בצד השני מודיעין כאמור הצטרפה השנה לליגה ומציגה סגל יחסית אנונימי, אחרי שאחד משחקני המפתח שלה עידו מנצ'ל עבר כאמור למכבי ת"א. הסגל של מודיעין צעיר יחסית, ויהיה מעניין לראות אם יצליח להשתלב בליגת העל.

עירוני "רוטשטיין" נס ציונה  – ע.ל.ה יהוד (שידור ישיר בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל)

מצד אחד הכתומים שכמעט כל שנה נלחמים על הכניסה לפלייאוף העליון, מהצד השני יהוד שבעונת הבכורה שלה בליגת העל אשתקד התקשתה קצת ונאבקה בתחתית. יחד עם זאת, האורחים רשמו כמה נצחונות מפתיעים במהלך העונה עם יואב אוסלקה ובר משולמי שישחקו בקבוצה גם העונה. בנס ציונה שקד ג'רסי שעשה צרות להגנות בצבע בעונה שעברה ימשיך כחריג גיל.

הפועל ב"ש – מכבי "איציק" ראשל"צ (שלישי, 20:30)

עונת בלהות עברה על הפועל ב"ש אשתקד, שהשיגה ניצחון אחד בלבד, הפסידה בהפרשים לא קטנים ונראה היתה שהיא בדרך חזרה ללאומית. גם השנה צפויה לה שנה קשה, בטח כשבמשחק הפתיחה היא פוגשת את ראשל"צ. הכתומים היו במומנטום מצויין אשתקד כשהליגה נעצרה עם 0 הפסדי ליגה, בחצי גמר הגביע ועם תואר אחד כבר בכיס (אליפות התיכונים). לראשל"צ סגל עמוק ומנוסה, בעיקר במעמדים גבוהים, כשמרביתו כבר שיחק בגמר פלייאוף כזה או אחר בגילאים הצעירים יותר וגם הראה בליגת העל אשתקד מה הוא יודע.