מחזור 8: ניצחון דרמטי לגלבוע/מעיינות, בני יהודה לא עוצרת

במסגרת המחזור השמיני אמש בליגה הלאומית לנשים קיבלנו ניצחון דרמטי במיוחד של גלבוע מעיינות על האקדמיה. צמוד ומעניין היה גם בעמק יזרעאל שם ירושלים השיגה ניצחון למרות פתיחת משחק חלשה. בני יהודה המשיכה ברצף הנצחונות שלה מול עירוני נתניה, רעננה וכפ"ס עדיין מושלמות לאחר נצחונות חוץ בצפון. רמה"ש וגליל עליון הביסו בבית את אליצור נתניה ובאר טוביה.

מאת: לילך וייס

הפועל גלבוע מעיינות – אקדמיית וינגייט 63:65

גלבוע מצליחה לקטוע את שרשרת ההפסדים שלה עם ניצחון סופר דרמטי שמרחיק אותה קצת מהחלק התחתון של הטבלה. המשחק היה הפכפך מאוד ושקול ברובו, כשמדי פעם אחת הקבוצות הצליחה לברוח ליתרון קל אבל לא לאורך זמן. הסיום כאמור היה דרמטי כשלאקדמיה נותר זמן למהלך אחרון בו לא הצליחה למצוא את הסל והניצחון הלך עם המארחת.

המשחק נפתח לו בעצלתיים, עם קצת חילופי סלים בין הקבוצות ויתרון קל לאקדמיה. דקות טובות של שיר רביב שכללו חטיפה (שהובילה לשלשה של אליס חתוקאי) ושני סלים משלה (אחד מהם מאסיסט של חתוקאי שהחזירה לה) הובילו את המארחת לריצת 0-7 ויתרון 9:14. סל ועבירה בצד השני של יהלי לוי צמצמו חזרה, והרבע הראשון הסתיים ב-12:16 מקומי.

הרבע השני גם כן התחיל חלש מבחינה התקפית, כשהקבוצות בעיקר החטיאו. גלבוע שמרה על יתרון של 5-7 הפרש, עד שלקראת סוף הרבע המשחק התעורר קצת. האקדמיה קלעה מבחוץ וסל יפה של עלמה רשלבך קבע שוויון 25. נועה רודה בסל ועבירה החזירה את היתרון למארחת, שירדה להפסקה כשהיא מובילה 27:28.

שתי הקבוצות חזרו באנרגיות הרבה יותר טובות לרבע השלישי, והמשחק נכנס לקצב טוב. חתוקאי בדקות טובות עם 8 אישיות הגדילה את היתרון של הגלבוע ל-32:38, אבל אז המומנטום שוב עבר צד כשלוי החזירה את היתרון לאקדמיה. שלשה של גל רביב השלימה ריצת 12-3 של האורחת, שסיימה את הרבע השלישי כשהיא ביתרון נקודה – 48:47.

פתיחת הרבע האחרון הייתה של הגלבוע שעבדה קשה בהגנה, חטפה כדורים וברחה ליתרון 52:59 כ-5 דקות לסיום. שלשה של לוי לא הצליחה לעצור את המומנטום המקומי, וגלבוע כבר התקרבה ליתרון דו ספרתי כ-3 וחצי דקות לסיום. המשחק נעצר לכמה דקות בעקבות פציעה של רביב, כשלאחר מכן האקדמיה חזרה ללחוץ בהגנה והצליחה לייצר כמה עצירות שצמצמו את הפער. דאשה סמרו בסל מריבאונד התקפה הוריד לנקודה בלבד, כ-20 שניות לסיום, רודה מהקו הגדילה חזרה לפלוס 2. לאקדמיה נשאר זמן להתקפה אחרונה, אבל יצא לה בעיקר בלאגן עם זריקה לא בכיוון וחטיפה שלאחר מכן נעצרה בחסימה של רודה והזמן נגמר. 63:65 בסיום לגלבוע.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 22, שיר רביב 13, גילי ארמה 8, נועה רודה 7, עדי פירסטנברג 6, מורג'אן סעדה 5, מאיה משה 4,

קלעו לוינגייט: יהלי לוי 18, גל רביב 12, דאשה סמרו 11, לי טייכמן 9, עלמה רשלבך 7, עופר כספי 4, רבקה ויוואג 2.

הפועל עמק יזרעאל – אס"א ירושלים 62:55

פספוס גדול של עמק יזרעאל, שהוליכה לאורך רוב המשחק כולל ביתרון דו ספרתי, אבל נתקעה במאני טיים ורשמה הפסד ביתי מאכזב. ירושלים מבחינתה הצליחה להתאושש מההפסד בשבוע שעבר ומפתיחת משחק חלשה, ועם קור רוח מהקו בדקות הסיום הצליחה להשיג את הניצחון.

המארחת פתחה נהדר את המשחק עם הגנה טובה ומטווח שלשות בצד השני, וברחה ליתרון 7:20 אחרי 10 דקות של כדורסל. ירושלים הצליחה לעצור את הקצב של יזרעאל ברבע השני, אבל היא בעצמה המשיכה להתקשות בהתקפה. אחרי רבע שני חלש יחסית משני הצדדים יורדים להפסקה ב-18:31 מקומי. ירושלים עלתה הרבה יותר חדה למחצית השניה, ופתחה אותה עם ריצת 8-0 בהובלת נטע רפאל. העמק התעוררה בזמן ועם מיני ריצה משלה הגדילה חזרה ל-35:43 בסוף הרבע השלישי.

ירושלים שוב פתחה נהדר ועם שני סלים של מורן חסון הורידה למינוס נקודה בלבד. המשחק המשיך צמוד והעמק שמרה על יתרון מינימלי, עד שעדן פורת קבעה שוויון 51 קצת יותר מ-3 דקות לסיום. העמק נתקעה בהתקפה, פורת ורפאל מנגד העלו את ירושלים ליתרון 59:55 כדקה לסיום. יזרעאל לא הצליחה לייצר נקודות בזמן שנותר, ובנסיון לעצור את השעון שלחה את ירושלים לקו מה שגם לא עזר לה. חסון שמרה על קור רוח ודייקה, וסגרה את הסיפור. 62:55 בסיום לירושלים.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 19, ליאן אשל 10, שירז כץ ואלה פינצ'י 7 כ"א, אורי אהרוני ובר אביטל 5 כ"א, נטע רפאלי 2.

קלעו לירושלים: נטע רפאל 24, עדן פורת 16, מוריה חסון 13, מורן שחם ונעה שמעוני 4 כ"א, טליה פרידמן 1.

הפועל מג'דל כרום – הפועל כפ"ס 60:53

כפ"ס פתחה את המשחק פשוט נהדר לעומת המארחת שלא מצאה את הסל, ואנחנו ב-12:0 אורח בשלב מוקדם של המשחק. מג'דל התעוררה וייצרה כמה סלים, אבל הדו ספרתי נשאר ובסיום הרבע הראשון 17:7 ירוק. יכולת טובה של שיר תירוש וחטיפה וסל של ליעד אורבך הקפיצו את הפער של כפ"ס כבר ל-18, ג'ואן מוחמד ב-6 רצופות משלה בצד השני צמצמה. בירידה להפסקה 32:20 כפ"ס.

הרבע השלישי היה יותר שקול, כשהקבוצות מחליפות סלים (עלית כהן ושדא כנעאן החליפו שלשות עם דרור מייברג וגלי קונטס), והיתרון של כפ"ס נשאר סביב ה-10-12 הפרש. שלשה נוספת של מייברג הגדילה ל-52:37 בסוף הרבע השלישי. נקודות של מוחמד וכנעאן ברבע האחרון הצליחו להביא את מג'דל לפיגור 6 בלבד, אבל זה הכי קרוב שהמארחת הצליחה להגיע. כפ"ס הצליחה לשמור על יתרון קל עד לסיום ושמרה על מאזן מושלם בצמרת הטבלה.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 21, שדא כענאן 10, עלית כהן וליאור ראשית 8 כ"א, רואן חמדאן 6.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 20, דרור מייברג 14 (4 שלשות), ליעד אורבך 10, קרן נחמה 7, גלי קונטס 5, שחר גרנות 4.

אליצור עירוני נתניה – בני יהודה 61:47

בני יהודה ממשיכה ברצף שלה עם ניצחון חמישי, שמשאיר אותה בצמרת הטבלה. מטווח שלשות של האורחת בכתום ברבע הראשון הובילה אותה ליתרון דו ספרתי עליו שמרה עד לסיום. נתניה רדפה כל המשחק, הצליחה לצמצם מדי פעם את ההפרש ולא נתנה לבני יהודה לברוח יותר מדי, אבל בסופו של דבר הזמן שלה אזל והניצחון כאמור נשאר אצל האורחת.

קלעו לנתניה: הדר כהן 11, ליאל לייבוביץ 7, עדן מצארוה, קרן בויס ועמית כהן 6 כ"א, ירוס קסה ותמר כהן 4 כ"א, לינוי ביטון 3.

קלעו לבני יהודה: רוני גולדין 21, מגי איזה 11, עמית בן אליעזר 9, מורן ספיר 7, שובל אור שלום 5, שירה בן דוד 4, זואי רייכמן ואדג'ה הואטרה 2 כ"א.

הפועל גליל עליון – אליצור נתניה 38:100

גליל לא מתקשה לנצח בבית את אליצור נתניה נועלת הטבלה, וחוזרת למאזן חיובי בטבלה. הצפוניות קלעו 11 שלשות כבר במחצית הראשונה (מתוך 16 בכל המשחק) והגיעו לפער על סף ה-50 הפרש, כשנתניה נשארת הרחק מאחור. מחצית שניה לא שינתה הרבה, גליל הגדילה עוד קצת את היתרון שלה בגארג' טיים וסימנה עוד וי.

קלעו לגליל עליון: מיקה ביתן 30, הדר רפאל וקרן מוזס 18 כ"א, אמה רוזנסטון 12, דבי בלייברג 10, רג'י גלידה 7, סתיו זיו 5.

קלעו לנתניה: אנג'לה חצ'דוריאן 19, שני חכים 14, יעל גרודר 3, שובל בן ארי 2.

הפועל כאוכב – מכבי רעננה 70:57

מכבי רעננה הביסה בחוץ את כאוכב ונשארה עוד שבוע עם מאזן נקי מהפסדים. כבר ברבע הראשון השרוניות עם מטווח שלשות (2 של ניקול מיכאילץ) ברח ליתרון דו ספרתי גבוה, והגדילו אותו עוד בשני הרבעים הבאים. ברבע האחרון האורחת הורידה רגל מהגז, וכאוכב בהובלת ליאן עודה ואסיל עודה הצליחה למזער קצת נזקים וסיימה את המשחק במינוס 13 בלבד.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 22, אסיל עודה 20, אליסאר סלמאן ובאראא מריח 5 כ"א, דליה חטיב 3, מיתר אסולין 2.

קלעו לרעננה: לנה פדולובה 16, ניקול מיכאילץ' וטל יעקב 11, בר סלע 10, חנה הללי 9 , מורן שטרית 4 , לי קפיטולניק 3, קטיה ויליקי, נוגה סלה ומאיה מדרי 2 כ"א.

א.ס. רמה"ש – הפועל באר טוביה 44:72

משחק חד צדדי נוסף היה ברמה"ש, שם המארחת השיגה ניצחון שלישי ברציפות על חשבון באר טוביה שמסובכת בתחתית. רמה"ש פתחה את המשחק עם 6:22, והמשיכה להגדיל את הפער עם התקדמות המשחק. ברבע האחרון ההתקפה של באר טוביה איפסה את היד והצליחה להוריד קצת את ההפרש אבל לא בצורה משמעותית.

קלעו לרמה"ש: תמר אנגל 20, שירה בן אלי, גילי ליאור ושלי שפית 11 כ"א, הילה הניג ורוני קלינגר 6 כ"א, ענבל מיכל 3, עפרי מנור ויעל גלילי 2 כ"א.

קלעו לבאר טוביה: שיר קרמר 12, תמר קופילביץ 11, יעל שטיינברג 7, תמרה צור ויובל בן אבו 5 כ"א, ראם נונו 4.