נבחרות ישראל פותחות את הופעותיהן באליפות העולם

אליפות העולם בכדורסל 3X3 תיפתח מחר (שלישי) בוינה אוסטריה, וכזכור, נבחרות הגברים והנשים של ישראל העפילו לאליפות אחרי הופעה נהדרת בטורניר המוקדמות שנערך מוקדם יותר החודש באילת.

נבחרת הגברים אמנם לא תוכל להנות משרותיו של נתנאל ארצי, שקבוצתו הפועל חולון העפילה לחצי גמר הפלייאוף בליגת העל, אך תקבל מחליף ראוי בדמותו של בן אלטיט, שחקנה של מכבי עירוני ר"ג שבשבוע שעברה העפילה מהליגה הלאומית לליגת העל. יחד איתו בסגל גם חואקין שוכמן שממשיך להגיע לכל טורניר של הנבחרת, גור לביא וגיא פלאטין.

הנבחרת הוגרלה לבית C של האליפות, עם יריבות קשות כמו ליטא, בלגיה, פולין ופורטו ריקו. ישראל תפתח את המשחקים שלה מחר (שלישי) בשעה 13:00 שעון ישראל מול בלגיה ובשעה 15:25 תשחק מול פולין. ביום חמישי תשחק ישראל מול פורטו ריקו בשעה 13:25 ומול ליטא בשעה 15:25. על פי שיטת המשחקים, שתי הקבוצות שיסיימו במקומות 4-5 יסיימו את הטורניר, הקבוצה שתסיים ראשונה תעפיל אוטומטית לרבע הגמר והקבוצות שיסיימו בכל בית במקומות 2-3 ישחקו בשיטת פליי אין. משחקי הפליי אין ורבע הגמר יתקיימו ביום שבת, חצאי הגמר והגמר ביום ראשון.

נבחרת הנשים של ישראל העפילה גם היא מהמוקדמות באילת, גם בסגל שלה יהיו שינויים כאשר אלכס כהן מתכוננת ליורובאסקט הקרוב עם נבחרת ישראל ולא תשתתף, מי שכן תהיה בסגל היא דרו אדלמן ויחד עם הדר חדד, נופר שלום ודור סער ינסו להעפיל לרבע הגמר. ישראל הוגרלה לבית D יחד עם ליטא, סין, רומניה ואיטליה. הנבחרת תפתח את המשחקים ביום רביעי הקרוב בשעה 12:00 במשחק מול סין ובאותו יום תשחק גם מול רומניה בשעה 14:25. ביום שישי תשחק ישראל בשעה 12:25 מול ליטא ובשעה 16:00 מול איטליה. שיטת המשחקים זהה למשחקי הגברים כאשר גם אצל הנשים משחקי הפליי אין ורבעי הגמר יתקיימו בשבת, חצאי הגמר והגמר ביום ראשון.

כל המשחקים ישודרו באתר איגוד הכדורסל, ערוץ הספורט וערוץ היוטיוב של פיב"א, מי שמעוניין להתעדכן אונליין בתוצאות יוכל לעשות זאת באתר הרשמי של האליפות כאן: https://fiba3x3.com/2023/worldcup