נוער: חצאי הגמר יוכרעו במשחק 3

ליגת 'פריניב' לנוער מתקרבת לרגעי ההכרעה, ואתמול (חמישי) נערכו שני משחקי חצי הגמר בהם הושגו ניצחונות ביתיים של בני הרצליה והפועל גלבוע מעיינות. שתי הסדרות תוכרענה בשבוע הבא. בני הרצליה דרסה את מכבי תל אביב עם טריפל דאבל של איתי אקוניס, גלבוע מעיינות שרדה מותחן מול עמק חפר.

בני הרצליה – מכבי תל אביב 80:102

אחרי שמכבי תל אביב ניצחה בקלות את המשחק הראשון בסדרה, הפעם בני הרצליה גמלה לה עם ניצחון ביתי מרשים באווירה נהדרת באולם היובל. החבורה של עידן לנקרי נהנתה משישה שחקנים בדאבל פיגרס, כאשר איתי אקוניס מסיים עם טריפל דאבל. מנגד, הצהובים הופיעו ללא עומר מאייר ולא היו במשחק מפתיחתו.

בני הרצליה פתחה את המשחק עם הרבה אנרגיות וכבר בשלב מוקדם עלתה ליתרון 10:18 אחרי סל של ירדן לזר. המקומיים המשיכו להציג משחק התקפי שוטף ועם אחוזי קליעה גבוהים ושליטה בריבאונד הוליכו 18:31. הרבע השני נפתח עם דקות נהדרות של איתי אקוניס שמצא את אריאל שמרי לנקודות קלות. האורחים הצליחו לצמצם את הפער עם דקות טובות של תמיר גולד ואורן סהר – 28:39. יונתן שנבל הגיב בשלשה ועד למחצית הרצליה שמרה על היתרון שלה – 40:52 אחרי שלשה של יואב שמרי. הרבע השלישי נפתח במעמד צד אחד – בני הרצליה יצאה לריצת 5-20 בתוך 5 דקות בהובלת איתי אקוניס. האחרון קבר שלשה משוגעת ובהמשך הפער כבר חצה את ה-30 הפרש. בסוף הרבע השלישי 51:84. הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד והרצליה חגגה ניצחון מרשים.

להרצליה: יואב שמרי 19 נק', ניתאי שלם, ירדן לזר ואיתי אקוניס (10 אסיסטים, 10 ריבאונדים) 16 נק' כ"א, יונתן שנבל 15 נק', אריאל שמרי 10 נק', ריף פז 7 נק', ניר יוסף 3 נק'

למכבי ת"א: תמיר גולד 20 נק', אורן סהר 18 נק', אור רון 9 נק', ירון גולדמן וגבי ארטמנקו 7 נק' כ"א, אביאל מאמו 6 נק', זיו ברקו ובני זבינסקי 5 נק' כ"א, אורן נחום 2 נק', שגיא גודס 1 נק'

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 62:64

הפועל גלבוע מעיינות מנחיךה הפסד ראשון בפלייאוף לקבוצה של עמית בן דוד. האורחים הגיעו ללא אחד השחקנים הבולטים שלהם – אריאל סלע, אבל הצליחו לכפות משחק צמוד כשבסיופ רני בלגה מחטיא שלשת ניצחון. הצפוניים ינסו לחזור בשבוע הבא למעמד הגמר לאחר היעדרות בת שנתיים. מנגד, בעמק חפר יקוו לנצל את יתרון הביתיות שלהם.

שתי הקבוצות התרגשו בפתיחת המשחק ולא הצליחו לייצר נקודות כשהלוח הראה 2:4 לביתיים לאחר 5 דקות. הרבע הראשון המשיך להיות שקול ונגמר ב-12:13 למארחת. ברבע השני גלבוע מעיינות הצליחה לברוח משלשה של יוגב פרטי ומהלך של סל ועבירה של מקסים פילוננקו – 22:29. האורחים הגיבו עם 8 נקודות ברצף ועלו ליתרון 30:29 במחצית. הקבוצה של עמית בן דוד המשיכה לשלוט בפתיחת הרבע השלישי ושמרה על היתרון שלה, עד ששוב יוגב פרטי צלף שלשה ומתן שטרייט קבעו מהפך – 49:51 לאחר שלושה רבעים. היתרון הקטן של האדומים נשמר ו-2 דקות לסיום הובילו 59:61. בהתקפה קריטית עידו ברנשטיין נחסם בזריקה לשלוש וניסיום נוסף של איתם כהן לא נכנס. האורחים קיבלו שוב הזדמנות לנצח את המשחק אבל הפעם רני בלגה היה זה שהחטיא שלשה והמשחק הוכרע.

לגלבוע מעיינות: אביב קוקוטק 18 נק', מקסים פילוננקו (16 ריבאונדים) 15 נק', יוגב פרטי 11 נק', מתן שטרייט ומירון כץ 7 נק' כ"א, שמרי ברזני 4 נק', יונתן מלול 2 נק'

לעמק חפר: יונתן קלר (11 ריבאונדים) 20 נק', רני בלגה (13 ריבאונדים) 15 נק', רועי שרון (11 ריבאונדים) 10 נק', ליבי לביא ואיתם כהן 5 נק' כ"א, אופק עמר 4 נק', אורי יאיר 3 נק'.