נערות א': ניצחון שלישי ברציפות לבנות הרצליה

משחק מצוין בין אליצור חולון לרמת השרון הסתיים בניצחון הביתיות, בצפון עמק יזרעאל התאוששה מההפסד בשבוע שעבר, מכבי חיפה עם 3 ניצחונות רצופים.

מאת: לילך וייס
בצילום: מור שבתאי

דרום

אליצור חולון – א.ס. רמה"ש 60:67

יופי של משחק קיבלנו בחולון בין שתי קבוצות באותה הרמה שרוצות להישאר חלק מהצמרת הדרומית. אחרי מחצית ראשונה הפכפכה, חולון נכנסה לקצב במחצית השניה וכבר הצליחה לברוח ליתרון 16 בתחילת הרבע האחרון. אבל רמה"ש לא ויתרה, הצליחה בריצת 21-5 להוריד את הפיגור ל-2 בלבד, אבל שם נתקעה. חולון הצליחה לשמור על היתרון שלה בדרך לניצחון ביתי נוסף.  

האורחות באדום פתחו מצויין את המשחק כשהן כמעט ולא מחטיאות זריקות בצבע, כשההגנה של חולון לא ממש בעניינים. 6 אישיות של רוני נוה העלו את רמה"ש ליתרון 8:2, ובהמשך 4 נוספות של מיטב פינקלשטיין הגדילו ל-12:5. פסק זמן של רועי אייזנברג העיר את השחקניות שלו בהתקפה והן החלו לקזז את הפער כשרמה"ש רשמה כמה איבודים. יכולת טובה של מור שבתאי הפכה את התוצאה והעלתה את חולון ליתרון ראשון, ובהמשך שלשה של רותם כחלון סגרה את הרבע הראשון על 15:21 לחולון.

הרבע השני היה חלש מבחינה התקפית כששתי הקבוצות מרבות להחטיא. חולון גם לא ניצלה כמה חטיפות שלה לעשות נקודות, ורמה"ש הצליחה להפוך את התוצאה ולרדת להפסקה ביתרון קל 29:27. תחילת שלישי ושוב יש לנו מהפך. רמה"ש עלתה לא מרוכזת בהתקפה, חולון מנגד היתה מצויינת עם שליטה בריבאונד, חטיפות ושלשות (עוד 2 של כחלון) שהעלו אותה ליתרון דו ספרתי 30:40. רמה"ש התקשתה מול ההגנה המקומית אבל לקראת סוף הרבע הצליחה לייצר קצת נקודות, סל כמעט בצד השני של יובל גדליהו שמר על הדו ספרתי – 37:47 סוף שלישי.

המומנטום הטוב של חולון המשיך בתחילת הרבע האחרון כשהיא עוצרת את האורחת על 2 נקודות בלבד מהקו דקות ארוכות. במקביל גדליהו ושבתאי כבר העלו את הפער ל-16 הפרש, 39:55. כאן המגמה פתאום השתנתה – רמה"ש לא ויתרה, החלה לחפור עמוק בצבע כדי לייצר נקודות ולהילחם על כל כדור. כמה חטיפות למתפרצות ולייאפים בצד השני ברציפות פלוס מהלך של סל ועבירה של הגר בן דוד ופתאום הפער 2 בלבד – 60:62 פחות דקה לסיום. 2/2 של שבתאי מהקו נתנו לחולון קצת אוויר ועצרו את הקאמבק בדיוק בזמן. רמה"ש בהתקפות הבאות לא הצליחה לייצר נקודות וחולון הצליחה לשמור על היתרון ולנצח 60:67.

קלעו לחולון: רותם כחלון 22 (4 שלשות), מור שבתאי 13, יובל גדליהו 12, דנה חומין 11, דיאנה חומין 5, תמר קרניאלי וסופי פייגין 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: רוני נוה 18, מיטב פינקלשטיין 15, אלה נר 10, הגר בן דוד ורותם ורסנו 6 כ"א, שני אלקיים 3, נועה בן דוד 2.

בני הרצליה – אליצור יבנה שרה 89:91

הרצליה ממשיכה במומנטום עם ניצחון שלישי ברציפות, מול יבנה שקיבלה ערב ענק מחוץ לקשת מאופק טלקר. אומנם הקבוצות בחלקים שונים של הטבלה במאזנים הפוכים, אבל על הפרקט היה משחק שקול מאוד. בנות הרצליה הובילו רוב שלבי המשחק, אבל כל פעם שהתחילו לברוח לפער משמעותי יבנה הצליח ולחזור ולשמור את היריבה קרוב. ברבע השלישי יבנה גם הצליחה לעלות ליתרון, אבל הרצליה הצליחה להחזיר לעצמה את ההובלה ושמרה עליה עד לסיום.

קלעו להרצליה: אופיר וינרוב 35, שירה בן אלי 28, שחר גורלי 12, מאיה רובינשטוק 8, נויה חיו 4, דניאל לוי ושיר פלג 2 כ"א.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 35 (9 שלשות), נועה מילון 15 (4 שלשות), עדי ארקושין 14, יעל יצחק 10, סתיו כהן ונטע דורפמן 4, שני ידין 3, נוי קסוטו ויולי אלעזר 2.

מכבי הוד"ש לילך – מלה"ש ירושלים 69:71

במשחק שקול נוסף שהיה לנו אמש בדרום גם הוד"ש הצליחה לשמור על הבית עם ניצחון דחוק על ירושלים. המאחרות כבר הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון (14:25), אבל ירושלים הצליחה לחזור למשחק שהמשיך צמוד במחצית השניה. הרבע האחרון היה הפכפך כשהיתרון זז החליף ידיים כמה פעמים. הוד"ש הצליחה לברוח לפער קל לקראת הסיום, ירושלים בדקה האחרונה לא הצליחה לקלוע והניצחון נשאר בשרון.

הפועל כפ"ס – הפועל ראשל"צ 103:44

ניצחון קל נוסף לראשל"צ בחוץ על כפ"ס, שסופגת הפסד שני העונה. ראשל"צ ממשיכה לשמור על המקום הראשון בדרום עם מאזן מושלם ויחס סלים גבוה במיוחד.

מכבי רעננה – הפועל מנשה 46:56

שתי הקבוצות שטרם ניצחו העונה נפגשו ראש בראש ברעננה, שם הקבוצה המקומית יצאה עם ידה על העליונה והשיגה ניצחון ראשון העונה.

צפון

מכבי חיפה – הפועל נצרת אורתודוקס 32:67

חיפה עם ניצחון שלישי תוך שבוע (כולל משחק השלמה) שומרת על מאזן מושלם בצמרת הטבלה הצפונית. ברבע הראשון נצרת עוד הצליחה להישאר בתמונה (9:14), אבל ברבע השני חיפה הפעילה מבערים וכבר ברחה ליתרון מעל 20 הפרש (15:36 בהפסקה) בדרך לעוד ניצחון קל. 32:69 בסיום.

קלעו לחיפה: נטע ליכטנטריט 14, נועה ליפשיץ 12, ליהיא שמר 11, מיקה דנה, יובל טאו, שרי נקר וטופז מרץ  5 כ"א, נועה נונו וירין שטרית 4 כ"א, עמרי חיו 2.

קלעו לנצרת: רוזאנה זאבורה 9, ג'וויל ג'ובראן ושדא עואד 6 כ"א, סנתיא עבדו 4, יארא חסן 3, ריאן חסניין וקרול ח'בייס 2 כ"א.

אקדמיית וינגייט – הפועל אום אל פאחם 15:73

הפסד כואב לאום אל פאחם, שלא הצליחה לשחזר את היכולת ההתקפית שלה מהמשחקים הקודמים. ההגנה הלוחצת של האקדמיה הקשתה מאוד על האורחות להגיע לסל, ואחרי 2:18 ברבע הראשון, כבר היה ברור לאן המשחק הזה הולך. האקדמיה לא הפסיקה ללחוץ וסיימה את כל 4 הרבעים בצורה דומה בדרך לניצחון שלישי העונה.

קלעו לוינגייט: נועה פלר 21, עלמה רשלבך 16, גל רביב 11, מיה ניקוליץ 10, יהלי לוי 7, יעל מעין 5, ליהיא טייכמן 3.

קלעו לאום אל פאחם: ראניה מחאג'נה 12, מרים אגבאריה 2, דימא מחאג'נה 1.

הפועל עמק יזרעאל – הפועל כאוכב 36:90

אחרי ההפסד בשבוע שעבר עמק יזרעאל מתאוששת עם ניצחון ביתי קל על כאוכב שיחד עם אעבלין שפרעם נועלת את הטבלה עם 3 הפסדים. כבר מהפתיחה עמק יזרעאל הציגה התקפה טובה וקלעה בקצב גבוה, כשכאוכב עם 3 נקודות ברבע הראשון נשארת הרחק מאחור. ברבעים הבאים ההתקפה האורחת עבדה יותר טוב, אבל זה לא הספיק כדי להתקרב למארחת שהמשיכה לברוח ולהגדיל את הפער. עמק יזרעאל סיימה את הערב עם 12 שלשות.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 34 (5 שלשות), אורי אהרוני 16 (4 שלשות), ליאן אשל 14, גאיה דוידזון 9, בר קין ויולי טל 7 כ"א, נוגה גוהארי 3.

קלעו לכאוכב: אליסאר סלמאן 23, תאלה מוחמד 6, ראועה מנסור 4, מיסאן אבו אל היג'א 3.

הפועל גלבוע \ מעיינות – מכבי אעבלין שפרעם 5:73

ניצחון קל לגלבוע במשחק הקצוות נגד אעבלין שפרעם. גלבוע עם ניצחון שלישי ברציפות נשארת גבוה בצמרת הטבלה עם מאזן 1-4, אעבלין נועלת את הטבלה עם 3 הפסדים.

אקדמיית וינגייט – מכבי חיפה 79:65 (השלמה מחזור 15)

מכבי חיפה חוזרת מוינגייט עם ניצחון חוץ מרשים, אחרי רבע שלישי קטלני בו קלעה 29 נקודות וברחה ליתרון דו ספרתי גבוה ממנו האקדמיה לא הצליחה לחזור. במחצית הראשונה המשחק היה שקול יחסית עם יתרון קל לחיפה (37:32 בהפסקה). אבל אז הגיע הבריחה הגדולה של הצפוניות, וברבע האחרון האקדמיה הצליחה רק למזער נזקים ולהוריד ל-79:65 בסיום.

קלעו לאקדמיה: יהלי לוי 18, פיי אולהאולה ומיכל דהן 11 כ"א, נוי חביב 7, הדר דניאל ומיה ניקוליץ 5 כ"א, דשה סמרו 4, גל רביב, יעל מעין ועלמה רשלבך 2 כ"א.

קלעו לחיפה: תמר זינגר 31, נטע ליכטנטריט 28, ירין שטרית ונועה נונו 6 כ"א, נועה ליפשיץ ויובל טעו 3 כ"א, ליהיא שמר 2.