נערות א': נס ציונה העפילה לגמר

בתום משחק דרמטי במיוחד, עירוני נס ציונה ניצחה בבית 57:63 את הפועל לב ירושלים והעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הפלייאוף בנערות א'. נס ציונה הייתה צריכה למחוק פיגור של 5 נקודות מהמשחק הראשון, ועשתה זאת עם סל גדול של איילה אורן שניות בודדות לפני הבאזר. העולה השניה תיקבע מחר כשרמה"ש תארח את רעננה.

עירוני נס ציונה – הפועל לב ירושלים 57:63

לעיני אולם כמעט מלא ובאווירה רועשת במיוחד, נס ציונה הצליחה לנצח בבית בדיוק בתוצאה שהייתה צריכה כדי להעפיל לגמר הפלייאוף. המשחק עצמו היה שקול מאוד והפכפך מאוד, והוכרע ממש על הבאזר כשלאחר שלשה גדולה של נטע מישר הגיע סל גדול של איילה אורן שכאמור שלח את הכתומות אל הגמר.

ירושלים המשיכה במומנטום מהמפגש הקודם ופתחה טוב את המשחק, קלעה באחוזים טובים ולא מעט גם מחוץ לקשת. שלשה משוגעת של נטע מישר העלתה את האורחת ליתרון 14:8, עמית ארבל מאירוביץ עם שלשה משלה ועוד סל בצבע צמצמה, אך המילה האחרונה ברבע הייתה שוב של ירושלים. סל יפה בצבע של אגם ידין ועוד שלשה משוגעת מהחצי של מישר הגדילו ל-22:13 אורח אחרי 10 דקות.

סל של ידין מאסיסט של רותם הירש העלה את האורחת ליתרון דו ספרתי בתחילת הרבע השני, אבל כאן היא נתקעה כמה דקות עם סדרת החטאות ואיבודים. נס ציונה קיזזה אט אט את הפער כשהיא מנצלת כמה חטיפות לסלים קלים, ו-6 רצופות של מעין כהן שהוסיפה גם אסיסט לשלשה של איילה רובין השלימו את המהפך – 26:27. כמה דקות של חילופי סלים וחילופי הובלה, ויורדים להפסקה בשוויון 31.

הרבע השלישי גם היו היה הפכפך. הוא התחיל עם שני סלים מהירים של המארחת שעלתה ליתרון 4, אבל אז היא נתקעה בעצמה כמה דקות עם החטאות כשהיא לא מנצלת מספר רב של כדורים חוזרים בהתקפה. מנגד סלים של הירש ומישר העלו את ירושלים ל-44:39. מאיה דביר עם סל מריבאונד התקפה קטעה את הבצורת המקומית ובהמשך עם עוד סל בחדירה ונקודות גם של רובין הובילה למהפך נוסף – 44:45 נס ציונה בכניסה לרבע האחרון.

הנדנדה נמשכה גם בתחילת הרבע האחרון. מישר והירש החליפו סלים עם דביר וכהן, וקצת פחות מ-6 דקות לסיום הלוח הראה שוויון 52. כאן הלחץ החל לדבר וקיבלנו יותר החטאות ולא מעט נקודות גם נשארו על הקו. נס ציונה הייתה הראשונה לאפס את היד ועלתה ליתרון 53:59, ולראשונה הייתה בתוצאה שהיא צריכה כדי לעלות.

ירושלים רשמה שני איבודים ונס ציונה כבר עלתה לפלוס 8 כדקה וחצי לסיום. בהתקפות הבאות המארחת לא קלעה, וירושלים הצליחה עם שלשת מאני טיים של מישר להוריד למינוס 4 בלבד – 57:61. נס ציונה ירדה לפסק זמן כשעל השעון פחות מ-9 שניות, והלכה לאורן שהצליחה לקלוע למרות 3 שומרות שקפצו עליה. בשניות הבודדות שנותרו ירושלים לא הצליחה לייצר זריקה, ונס ציונה יצאה לחגוג עם 57:63 בסיום.

קלעו לנס ציונה: מעין כהן 17 (12 רב', 4 חט'), איילה אורן 13 (5 רב', 8 אס', 3 חט'), עמית ארבל מאירוביץ 11 (7 רב'), מאיה דביר (10 רב') ואיילה רובין (7 רב') 10 כ"א, מיכל ששון 2 (5 רב').

קלעו לירושלים: נטע מישר 23 (5 שלשות), אגם ידין 10, רותם הירש 8 (11 רב', 4 אס'), איילת בוקר 7 (11 רב'), ליה שפיגל 5, נועה גגולה 4.