נערות א': רמה"ש תפגוש את נס ציונה בגמר

רמה"ש ניצחה אמש בבית 67:86 את רעננה, והעפילה לגמר פלייאוף שני ברציפות שם כבר מחכה כאמור נס ציונה. רמה"ש הייתה עדיפה לאורך רוב המשחק עם הגנה טובה וערב מוצלח מחוץ לקשת שהובילו אותה ליתרון דו ספרתי גבוה ואל הניצחון. סדרת הגמר – כבר ביום חמישי הקרוב.

מאת: לילך וייס-רוזנברג

א.ס. רמה"ש – מכבי רעננה 67:86

אחרי שהמשחק הראשון בסדרה הסתיים בשוויון, אמש רמה"ש ורעננה נפגשו למשחק ראש בראש בו הצחת עולה לגמר. גם כאן קיבלנו אווירה רועשת במיוחד עם עידוד מסיבי משני הצדדים, רק שהפעם המשחק לא הסתיים בדרמה. רמה"ש החלה בבריחה שלה ברבע השני ולא עצרה עד שהגיעה ליתרון באזור ה-20 הפרש שם הוא נשמר עד לסיום.

שתי הקבוצות לא נכנסו טוב למשחק, ורשמו בעיקר החטאות בדקות הראשונות. למארחת לקח כ-4 דקות למצוא סל ראשון, ורעננה בנתיים עלתה ליתרון 7:3 מנקודות של גילי גולוד ותמר ברייטמן. מאיה אלמליח ותמר חדד עלו מהספסל ברמה"ש וישר צלפו שלשות שהובילו ריצת 0-11 והפכו את התוצאה – 7:14 מקומי. גולוד וברייטמן שוב צמצמו, והרבע המשיך עם קצת חילופי סלים שהשאירו את המארחת ביתרון קל. סוף רבע ראשון 15:18 לרמה"ש.

מהלך של סל ועבירה של גולוד הביא אותנו לשוויון 20 בתחילת הרבע השני. רעננה רשמה כמה איבודים של חוסר ריכוז עליהם רמה"ש הענישה מיד כולל באסיסט יפה של מיקה שטיין ליערה ים. המומנטום המשיך עם רמה"ש שהציגה לחץ הגנתי מסיבי ויעיל לצד משחק קבוצתי וחלוקת אסיסטים בצבע, וכבר הגיעה ליתרון דו ספרתי 24:34. מיני מומנטום של רעננה עם סלים סל ברייטמן וגולוד צמצם למינוס 7, לפני שסל באזר של גלי רוטשילד סגר את המחצית ב-32:41 לרמה"ש.

המחצית השניה נפתחה קצבית – ים החליפה כמה סלים עם תהילה כהן, והיתרון של רמה"ש נשמר סביב ה-10-12 הפרש. בהמשך רעננה קצת נתקעה בהחטאות גם ממצבים נוחים, ולמרות שעמית אריאלי קלעה מבחוץ אלמליח ענתה בשתיים כאלו והגדילה ל-41:59.  לקראת סוף הרבע רעננה שוב איפסה את היד, אבל עדיין לא הצליחה להתקרב ואלמליח עם השלשה החמישית במשחק הגדילה ל-48:66 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון לא שינה יותר מידי. רעננה הצליחה מידי פעם לייצר כמה סלים ולצמצם קלות, אבל רמה"ש דאגה כל פעם להחזיר את הפער לאזור ה-20. חדד ותמר כרמי החליפו קצת סלים עם ליאל כהן, תהילה כהן ונטע רובין, ובסיום 67:86 לרמה"ש שכאמור מעפילה לגמר הפלייאוף.

קלעו לרמה"ש: מאיה אלמליח 19 (5 אס', 5 שלשות), תמר כרמי 17 (7 רב', 2 חס'), יערה ים (5 רב', 4 חט') ותמר חדד 15 כ"א, גלי רוטשילד 11 (7 רב'), רוני נוה 7 (12 רב', 6 אס', 5 חט'), נעמי כהן מינץ 2.

קלעו לרעננה: תהילה כהן 16 (9 רב', 2 חס'), גילי גולוד 15 (6 רב'), תמר ברייטמן 13 (5 רב'), ליאל כהן 9 (5 רב'), נטע רובין 6 (5 רב'), עמית אריאלי 5 (10 רב'), מיקה בנימין 3.