נקבעו סדרות רבע הגמר: מכבי ת"א תפגוש את מכבי פ"ת, נתניה את גלבוע מעיינות ובני הרצליה את מכבי ראשון לציון

כל הקבוצות עם יתרון הביתיות רשמו ניצחונות במשחק השלישי בשמינית הגמר בדרך לשלב הבא. בסדרת רבע גמר שנפתחה גברה הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר על הפועל תל אביב.

סדרות רבע הגמר:
בני הרצליה – מכבי 'איציק' ראשון לציון
מכבי 'טדי' תל אביב – מכבי 'נחמן' פתח תקווה
אליצור נתניה – הפועל גלבוע מעיינות
הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר – הפועל תל אביב 0:1

מכבי 'טדי' תל אביב – הפועל עמק יזרעאל 62:104

תצוגה של שחקן אחד. עומר מאייר עם 38 נקודות הוביל את מכבי 'טדי' תל אביב לשלב רבע הגמר. הגארד פתח את המשחק בסערה וכבר אחרי 15 דקות היה עם 24 נקודות, וכבר בשלב מוקדם הביתיים ברחו ליתרון דו ספרתי בדרך ל-13:27 לאחר הרבע הראשון. גם ברבע השני הייתה רק קבוצה אחת על הפרק והלוח הראה 25:59 במחצית. החצי השני כבר היה לפרוטוקול בלבד. גבריאל ארטמנקו הוסיף 14 נקודות, ירון גולדמן ושגיא גודס קלעו 11 כל אחד. בשלב הבא יפגשו הצהובים את מכבי 'נחמן' פתח תקווה.

מכבי 'איציק' ראשון לציון – א.ס רמה"ש 72:82

עוד משחק דרמטי בסדרה נהדרת מסתיים עם ניצחון ביתי. בדיוק כמו במשחק הראשון בסדרה, מכבי 'איציק' ראשון לציון ידעה לברוח ברגעי ההכרעה בדרך לשלב רבע הגמר מול בני הרצליה. הכתומים פתחו טוב את המשחק ונטלו את ההובלה מהפתיחה בדרך ליתרון 17:19 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני הקבוצה של שחר אמון קלעה 10 נקודות ברצף ועלתה ליתרון דו ספרתי ובמחצית זה 32:38 למארחים. לאורך כל הרבע השלישי היתרון הקטן של מכבי ראשון לציון נשמר וברבע האחרון האורחים הצליחו לצמק והתקרבו עד ל-71:73 אבל לא מעבר לכך. שלשה גדולה של עומר דרגושנסקי סגרה את המשחק ושלחה את הביתיים לרבע הגמר. עידו יפה המשיך את הסדרה הנהדרת שלו עם 23 נקודות, יונתן ג'רבי הוסיף 17 ו-9 אסיסטים. מנגד, 23 נקודות של תמרי דוש לא הספיקו.

אליצור נתניה – עירוני 'מ.רוטשטיין' נס ציונה 68:81

כפי שקרה בשני המשחקים הראשונים בסדרה, גם הפעם הקבוצה הביתית משיגה ניצחון. החבורה של רן ששון ידעה לברוח בדיוק ברגע הנכון בדרך להעפלה לשלב רבע הגמר. היהלומים קלעו 15 שלשות ב-50 אחוז, כשהאקס פקטור היה יהלי ליפקיס עם 19 נקודות ו-4 שלשות ב-16 דקות בלבד. גיל פרוזן הוסיף 16 עבור המנצחת. לאורך כל החצי הראשון קיבלנו משחק שקול כאשר הכתומים הובילו ביתרון קטן – 41:36 בירידה לחדרי ההלבשה. עם פתיחת הרבע השלישי היהלומים נטלו את ההובלה, אבל שוב האורחים הצליחו לבצע מהפך. 6 דקות לסיום הלוח הראה 63:63, אלא שמכאן רק קבוצה אחת הייתה על הפרק – האורחים קלעו 5 נקודות בלבד ב-6 הדקות האחרונות וראו את אליצור נתניה משיגה ניצחון. מנגד, משחק נהדר של דניאל גריידי עם 24 נקודות לא הספיק לנס ציונה.

בני הרצליה – הפועל 'סיטי מרקט' חולון 54:72

אחרי הניצחון במשחק הראשון בסדרה, הסגולים סופגים הפסד שני ברצף ומודחים. בני הרצליה המשיכה את היכולת מהמשחק הקודם בסדרה ועם 20 נקודות של יואב שמרי ומשחק הגנה נהדר יצאה עם ידה על העליונה. כבר בפתיחת המשחק ההגנה של בני הרצליה עבדה היטב בדרך ליתרון 12:18 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני אופק ניסמזון שמר את האורחים בתמונה – 27:29 בלבד במחצית. בחצי השני רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט – בני הרצליה ספגה 9 נקודות בלבד ברבע השלישי ועם נקודות קלות במעבר ובצבע רשמה ניצחון ביתי.

רבע הגמר:
הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר – הפועל תל אביב 74:82

משחק אדיר ברופין מסתיים עם ניצחון מקומי. הקבוצה של עמית בן דוד קלעה 13 שלשות וניצלה 12 החטאות עונשין של האדומים מתל אביב. רני בלגה הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס עם 25 נקודות, איתם כהן ורועי שרון הוסיף 15 נקודות כל אחד. מנגד, אור טפירו בלט עם 20 נקודות. הפתיחה הייתה של הפועל תל אביב ששטפה את המגרש ועם נקודות קלות הובילה 26:16 בתום הרבע הראשון. המקומיים התעוררו ברבע השני ועם אנרגיות ונקודות בצבע של אריאל סלע הפער ירד ל-35:27. האדומים שוב ברחו אבל ריצת 4-11 של עמק חפר קיזזה ל-48:43 בלבד במחצית. המומנטום נמשך לרבע השלישי וקיבלנו קרב צמוד כשרני בלגה קובע מהפך – 53:55. הפועל תל אביב נתקעה בהתקפה וראתה את אורי יאיר קובר שלשה בסוף הרבע שנגמר ב-57:63. גם ברבע האחרון קיבלנו קרב צמוד, אלא שמטווח השלשות של הביתיים נמשך והפועל תל אביב נכנעה.