סיבוב ב': עמק חפר רופין ניצחה את מחזיקת הגביע

סיבוב ב' בגביע המדינה לנוער סיפק לא מעט דרמות והפתעות, כאשר במוקד הפועל עמק חפר רופין, הקבוצה השנייה של המועדון, גברה בביתה על הפועל גלבוע/מעיינות שמאבדת את התואר כבר בשלב מוקדם. הפועל 'סילו' חולון גברה על בני הרצליה במשחק מסקרן והפועל 'עזרא' ירושלים חזרה מהכרמל עם ניצחון דחוק על הירוקים.

מאת: ניב שמולי

צילום: מכבי תל אביב

הפועל עמק חפר רופין – הפועל גלבוע/מעיינות 69:77

הפתעה אדירה בסיבוב ב', כאשר מחזיקת הגביע מהעונה שעברה – הפועל גלבוע/מעיינות – מסיימת את דרכה במפעל מוקדם מהצפוי. הצפוניים פגשו יריבה עיקשת באולם חוץ לא פשוט וכבר בפתיחה התקשו כאשר הביתיים סיפקו יכולת נהדרת וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 10:24. מכאן האדומים נאלצו לרדוף אחרי יריבתם שלא עצרה וכבר הגדילה את הפער ל-20 נקודות. במחצית 21:45 מהדהד. ברבע האחרון האורחים התעוררו ועם הגנה טובה קיזזו את הפער ל-54:64, 6 דקות לסיום. שלשה חשובה הלחיצה את הביתיים, אך הם ידעו לעמוד בלחץ והבטיחו ניצחון ענק.

מכבי 'טדי' תל אביב – מכבי 'אהרן' רמת גן 60:91

ניצחון קליל לחבורה של עדי עמוס שמדלגת לשלב הבא עם ניצחון על השכנה מרמת גן. הצהובים היו מדויקים יותר בפתיחה וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 14:19. ברבע השני הפער גדל ובמחצית הלוח הראה 33:46. בחצי השני רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט – המקומיים התנפלו על יריבתם בפתיחת הרבע השלישי ומכאן הבטיחו ניצחון קליל.

מכבי 'אסי' חיפה – הפועל 'עזרא' ירושלים 62:54

מפגש מרתק בין שתי קבוצות משני המחוזות בליגת העל מסתיים בניצחון גדול לירושלמים שממשיכים לשלב הבא ומדיחים את הירוקים מהכרמל בשלב מוקדם. האורחים החזיקו ביתרון קטן ברוב שלבי המשחק, כאשר ברבע השני הצליחו לברוח ל-41:31. המקומיים חזרו למשחק במהלך הרבע השלישי, אלא שבכל פעם שהם התקרבו – לאדומים הייתה התשובה והם הבטיחו ניצחון בדרך לשמינית הגמר.

א.ס רמה"ש – עירוני 'מ.רוטשטיין' נס ציונה 74:60

כבר בפתיחת המשחק הכתומים היו עדיפים ועלו ליתרון 19:4. החבורה של גיא קנטור עוד הצליחה לצמק ברבע השני ל-33:23, אך ריצת 9-3 של האורחים קבעה 42:26 במחצית. לא הרבה השתנה בחצי השני – הקבוצה של יוסי פוקס המשיכה לשמור על היתרון שלה ויצאה מקרית יערים עם הכרטיס לשלב הבא.

הפועל כפר סבא אורן – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 98:55

גם הקבוצה הבכירה של עמק חפר עולה לשלב הבא אחרי ניצחון חוץ בכפר סבא. החבורה של עמית בן דוד לא אפשרה למקומיים פתח להפתעה, כשכבר ברבע הראשון עלתה ליתרון 24:10. במהלך הרבע השני היתרון כבר הגיע ל-20 נקודות הפרש ועד למחצית הפער צמח ל-54:25. במחצית השנייה האורחים המשיכו בשלהם ושייטו בדרך לשלב הבא.

בני הרצליה – הפועל 'סילו' חולון 74:64 (לאחר הארכה)

מפגש בין שתי קבוצות ליגת על מסתיים בניצחון של נציגת מחוז הדרום לאחר הארכה. הפועל 'סילו' חולון פתחה טוב יותר ועלתה ליתרון מוקדם 10:2, אך המקומיים השיבו אש ועם ריצת 2-13 סגרו את הרבע הראשון ביתרון 12:15. עם פתיחת הרבע השני הסגולים החזירו לעצמם את ההובלה ובמחצית זה 28:22. החניכים של אלון שטיין התקשו לייצר נקודות במהלך הרבע השלישי וראו את בני הרצליה עולה ליתרון 32:37. בסוף הרבע השלישי 39:41 למארחים. 5 דקות לסיום הלוח הראה 47:55 לבני הרצליה, אלא שמכאן האורחים שוב הפגינו אופי ואחרי נקודות מהקו עלו ליתרון 58:57, חצי דקה לסיום. בני הרצליה כפתה שיוויון מהקו ובהתקפה האחרונה הפועל 'סילו' חולון לא הצליחה להכריע את המשחק שנכנס להארכה. בתוספת הזמן האורחים ניצלו את המומנטום שלהם ומהר מאד ברחו ליתרון שנשמר עד לסיום המשחק.

מכבי 'נחמן' פתח תקווה – מכבי 'עומר' רחובות 72:67

משחק שקול מסתיים בניצחון של מכבי 'עומר' רחובות שממשיכה לשלב הבא. האורחים החזיקו ביתרון קטן לכל אורך המשחק, שהספיק להם עד לסיום. כבר בפתיחה הרחובותים היו מדויקים יותר ועלו ליתרון 7:0, ובהמשך 17:10 בתום הרבע הראשון. בכל פעם שהכחולים ניסו לברוח, במכבי 'נחמן' פתחח תקווה היה מי שעצר את המומנטום והלוח הראה 23:18, 5 דקות למחצית. בחלק השני של הרבע השני מכבי 'עומר ' רחובות יצאה לריצת 18-5 וסגרה את המחצית ביתרון 41:27. עם פתיחת הרבע השלישי הביתיים יצאו לריצת 6-14 וחזרו למשחק. בסוף הרבע השלישי 53:49 בלבד לאורחים. כדקה לסיום הלוח הראה 67:65 בלבד לקבוצה של קובי חסון, ובמהלך קריטי עידן אסקרוב סיפק נקודות חשובות וסחט גם עבירה והקבוצה שלו הבטיחה ניצחון.

מכבי 'איציק' ראשון לציון – הפוער ברנר 55:70

אחרי שהכתומים ניצחו בשבוע שעבר את הפועל ברנר במסגרת הליגה, הפעם הם עשו זאת גם בגביע. בדיוק כמו במשחק הליגה, גם הפעם מכבי 'איציק' ראשון לציון היתה עדיפה יותר והצליחה לברוח במהלך החצי השני לאחר שבמחצית הלוח הראה 31:36 בלבד בזכות ריצה של הפוע ברנר לקראת הירידה לחדרי ההלבשה. במהלך הרבע השלישי המקומיים שוב החזירו לעצמם את היתרון הדו ספרתי, ומכאן השכילו לשמור עליו עד לסיום המשחק.

במשחקים נוספים:
מכבי הוד השרון – הפועל 'נופר' גליל עליון 83:61

מכבי יאשה אשדוד – הפוע כפר סבא אביב 67:63

הפועל גלבוע צעירים – מכבי מודיעין רעות 71:68

עירוני קרית אונו יורם – הפועל עמק יזרעאל 84:60

הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע – אליצור 'ברק' יבנה 72:42

מכבי עמיחי חדרה – ע.ל.ה הרי ירושלים 58:77