סיכום שלב שמינית גמר הגביע לנערות א'

4 משחקים נערכו אמש בסיבוב השני בגביע המדינה לנערות א'. 4 המנצחות – מכבי חיפה, הפועל עמק יזרעאל, מכבי רעננה והפועל ראשל"צ, העפילו לשלב רבע הגמר שם מחכות להן הפועל לב ירושלים, הפועל כפ"ס והפועל מנשה שהעפילו אוטומטית. העולה האחרונה תיקבע ביום חמישי הקרוב כשמכבי הוד"ש לילך תארח את אליצור עירוני נתניה.

מאת: לילך וייס

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גלבוע מעיינות 47:56

שבוע לפני שהן נפגשות במסגרת הליגה, עמק יזרעאל וגלבוע מעיינות נפגשו במסגרת הגביע. המארחת הובילה לאורך כל המשחק, כולל ביתרון דו ספרתי, כשגלבוע אומנם נשארת קרובה אבל לא מצליחה להעביר את היתרון אליה.

יזרעאל פתחה את המשחק נהדר עם יתרון 0:6 תוך 2 דקות, כשגם פסק זמן מהיר של יואב הלר לא עזרה והמארחת רצה עד ל-0:13 אחרי שלשה של נעמה הלוי. מורגאן סעדה עם שני סלים בצבע העלתה את האורחת על הלוח והכניסה אותה לעניינים. הלוי המשיכה להוביל את ההתקפה המקומית, ששמרה על היתרון שלה וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 11:17.

גלבוע פתחה טוב את הרבע השני עם 7 רצופות של סעדה שהורידה את ההפרש ל-2 בלבד, והפעם היה תורה של ירדן עיבל לקחת פסק זמן. המנוחה הקצרה עזרה לעמק שוב לאפס את היד ולחזור להובילה ביתרון של 6-8 הפרש כשגלבוע עם שלשות של עמית סרויה נשארת קרובה ולא נותנת לה לברוח. בתום המחצית הראשונה 27:32 מקומי.

שתי הקבוצות פתחו פחות טוב את הרבע השלישי וייצרו נקודות בעיקר מהעונשין, ועברו כמה דקות עד שראינו סל שדה ראשון. המשך הרבע היה דומה למחצית הראשונה, כשהלוי החליפה סלים עם סרויה ויעל פרחי והעמק שמרה על יתרון קל שמדי פעם גם פלירטט עם הדו ספרתי. 39:45 יזרעאל סוך רבע שלישי. גם הרבע האחרון לא היה התקפי במיוחד. הלוי וסעדה המשיכו לקלוע כ"א לזכות קבוצתה, כשהפער של המארחת נשמר סביב ה-10 הפרש עד שנגמר השעון. בסיום 47:56 לעמק יזרעאל שעולה לרבע הגמר.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 40, יולי טל 6, ליאן אשל 4, יעלי אורן, אורי אהרוני ובר קין 2 כ"א.

קלעו לגלבוע מעיינות: מורגאן סעדה 25, עמית סרויה 10, יעל פרחי 8, שחר טשקורי ויובל פטרו 2 כ"א.

עוד בגביע אמש:

הפועל ראשל"צ, מחזיקת הגביע מאשתקד, עשתה צעד נוסף בדרך להגן על תוארה כשהביסה בחוץ את א.ס. רמה"ש 97:39. משחק חד צדדי נוסף התקיים בחיפה, שם מכבי המקומית ניצחה 32:57 את הפועל לב השרון. רבע ראשון חזק בו קלעה 22 נקודות (14 מתוכן של דניאלה גיל) הספיק לחיפה כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה עליו שמרה עד לסיום. גיל סיימה את המשחק כקלעית המובילה עם 18 נקודות, יובל לוי הוסיפה 10. בלב השרון עמית אריאלי עם 10 ותהילה כהן עם 9.

סגנית מחזיקת הגביע, מכבי רעננה, גם היא בסיבוב הבא אחרי ניצחון ביתי צמוד 53:57 על אליצור חולון.  המשחק היה שקול לכל אורכו, כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח ליתרון משמעותי, כשרעננה הצליחה לשמור על פער קל עד לסיום. יחד עם 3 הנצחונות במסגרת הליגה רעננה עם פתיחה עונה נהדרת כשהיא טרם ספגה הפסדים. אלה שוסטר הובילה את המנצחות עם 24 אישיות, ליאל אריאל קלעה 12. בחולון הודיה קבדה 19 ורביד פסר 13.